מדעי הדשא

אם יש הופעות בבלומפילד, אפשר להכניס צופים לכדורגל. זה ככה פשוט

תנו רק להסניף קצת את הדשא. בלומפילד (צילום: shutterstock)
תנו רק להסניף קצת את הדשא. בלומפילד (צילום: shutterstock)

500 איש יכנסו בסופ"ש ליציע אחד לצפות בהופעה. אותם 500 רשאים להתפרס בכל האצטדיון (בעל תכולה של 30 אלף מקומות) למשחק כדורגל. האם זה הגיוני? לא. האם אפשר להכניס יותר? כן. מדוע משרד הבריאות מתעלל באוהדים? שאלה טובה

3 במרץ 2021

שנה בלי כדורגל. לא התחליף המבאס שרואים בטלוויזיה, אלא כדורגל אמיתי. כזה עם אוהדים, ועם אמוציות, ועם "צריך לצאת כי יש פקקים בחנייה". ובירה בפאב לפני. וההתרגשות בדרך למגרש. והסבירו לנו, שזה רק זמני, ושאחרי החיסונים נוכל לחזור למגרשים. והנה לבלומפילד יגיעו בסוף השבוע צופים ראשונים אחרי שנה. רק שהם לא יראו כדורגל. הם יראו את פסטיבל המוזיקה שמארגנת עיריית תל אביב. במשחק של מכבי ביום שני, זה לא יקרה.

ואל תספרו לנו את המעשיה על "בפסטיבל המוזיקה יהיו 500 צופים, וגם אנשי הכדורגל קיבלו אישור להכניס 500 איש למשחק וויתרו על זה כי זה עושה להם כאב ראש". כי הנה מה שלא מספרים לנו. כל 500 הצופים בהופעות המוזיקה, ישבו ביציע אחד. בכדורגל, אותם 500 היו אמורים להיות פרוסים בכל האצטדיון.

אוהדי מכבי תל אביב (צילום: David Buimovitch)
אוהדי מכבי תל אביב (צילום: David Buimovitch)

לא ברור למה, אבל במשרד הבריאות החליטו שקהל בכדורגל זה דבר מיותר. אין דרך אחרת להסביר את ההתעקשות ההזויה שלא לאפשר לאוהדים לחזור ליציעים. על פניו אין מקום טוב מזה כדי להראות חזרה לחיים תקינים, אפילו באופן חלקי. מקום פתוח, בלי גג (תודה חולדאי), עם כניסות נפרדות לכל יציע ועם מקומות מסומנים. תשאירו שני כסאות ריקים בין כל צופה, תסדרו שורות. אפשר בלי הרבה מאמץ להכניס ככה 10,000 צופים ביום שני.


לפחות מדבר אחד נפטרנו סופית, וזה מהטיעון שכדורגל הוא בעייתי כי יש חשש שהצופים יעמדו וגרוע מזה, חס וחלילה, ישירו. איך שהוא נדמה שבהופעות מוזיקה יש לא פחות סיכוי שזה יקרה. וכמו שציינו כבר בטוויטר, שמענו את השירים החדשים של עברי לידר ויש שיאמרו שהשירים של היציע יותר מוצלחים.

משרד הבריאות מתעלל באוהדי הכדורגל. למה? כי הוא יכול. אין שום סיבה אחרת.