מגיע לכם: "בלש אמיתי" חוזרת, ואתם הולכים לאהוב את זה

הסדרה "בלש אמיתי" עומדת לשוב בקרוב לעונה שנייה וגם הפעם היא תשחק לכם טוב טוב בקופסה

מתוך "בלש אמיתי"
מתוך "בלש אמיתי"
30 באפריל 2015

את ההשפעה העצומה של העונה הראשונה של "בלש אמיתי" על העולם אפשר לסכם דרך תופעה אחת – אבולוציית החיקויים של מת'יו מקונוהיי. במקום ה"אולרייט אולרייט אולרייט" המסורתי, עברו לפתע כולם לצטט את ראסט קול ואת הגיגיו האקזיסטנציאליסטיים, כאילו מקונוהיי מעולם לא ביצע תפקידים בולטים אחרים בקריירה שלו, כמו, אה… הסרט ההוא עם שרה ג'סיקה פרקר.

בדומה ל"אימה אמריקאית", גם "בלש אמיתי" מתגאה בכך שאין המשכיות מעונה לעונה וכל אחת מציגה סיפור נפרד, כך שכולם מרוויחים – הצופים יודעים שבסוף העונה יקשרו כל הקצוות וכל עונה חדשה תעורר אצלם אותה כמות של התרגשות וספקולציות, בעוד היוצרים יכולים ליהנות מרענון יצירתי ולחמוק מהפחד שקיים אצל כל יוצר טלוויזיה, שהסדרה שלו תהפוך שחוקה, משעממת או לא רלוונטית.

ניק פיצולטו, היוצר של "בלש אמיתי", השכיל לנצל את העובדה שכל עונה אמורה להתמקד בסיפור אחר, וליהק שחקני קולנוע (שאינם יכולים בדרך כלל להתחייב על יותר מעונה בודדה). למקונוהיי הצטרף וודי הרלסון וניהל איתו תחרות מהפנטת בסגנון "למי יש יותר גדול". שני השחקנים, החולקים קווי דמיון לא מקריים ומפיקים יחד כימיה שמציתה מסכים, הפכו את העונה לאירוע טלוויזיוני מסעיר ומעורר מחשבות פילוסופיות, גם אם הסיפור נחלש לקראת הסוף.

מתוך "בלש אמיתי"
מתוך "בלש אמיתי"

ב־21 ביוני יחל שידור העונה השנייה, וגם הפעם ימלאו את התפקידים הראשיים שחקנים שלרוב מופיעים על המסך הגדול. סגל הבלשים הורחב ועבר מיקס מגדרי. כעת הוא יכלול את קולין פארל, רייצ'ל מקאדמס וטיילור קיטש, בעוד וינס ווהן ישמש כבאד גאי. הקאסט, שלא כולל ביג שוטס של ממש, אכזב לא מעט אוכלי ראשים ברשת, בעיקר לאחר שספקולציות מוקדמות כללו שמות נוצצים בהרבה כמו בראד פיט, מייקל פסבנדר, כריסטיאן בייל, קייט בלנשט וג'סיקה צ'סטיין.

שינוי נוסף הוא בלוקיישן – העלילה עברה ממרחבי לואיזיאנה לקליפורניה. כמו בעונה הראשונה, גם כאן יהיה רצח בלתי מפוענח, קונספירציה אפשרית ושוטרים שמנסים להגיע לאמת המטרידה. לאחר טריילר סוחף שלא מגלה אף פרט נוסף מהעלילה אבל מכניס את הצופה בו לגרוב הנכון, רשת HBO שחררה בשבוע שעבר שלושה פוסטרים מלווים באנימציה שמציגים זוויות שונות של מחלפי ענק אמריקאיים ועליהם הכיתוב המקריפ We Get the World We Deserve. מכאן שאם אהבתם את העונה הראשונה, אתם בוודאי מרוצים מאווירת המסתורין שהרשת פמפמה, ואפילו יודעים שכשמדובר ב"בלש אמיתי" העובדות בין כה וכה לא משנות – המיינד פאק הוא שעושה את הסדרה. צפייה מהנה.