מחריד: בן גביר מטריד פיזית בשידור חי את נציג משפחות החטופים

רגע של גועל מזוקק. בן גביר כופה חיבוק ונשיקה על גיל דיקמן (צילום מסך: @itamarbengvir/טוויטר)
רגע של גועל מזוקק. בן גביר כופה חיבוק ונשיקה על גיל דיקמן (צילום מסך: @itamarbengvir/טוויטר)

"תוריד ממני את הידיים שלך. אמרתי לך: אל תחבק אותי", כך כתב נציג משפחות החטופים גיל דיקמן בציוץ ויראלי לשר איתמר בן גביר, אחרי שזה חיבק ונישק אותו בכפייה לטובת צילום. התקרית התרחשה לקראת סיום הדיון המבחיל בכנסת שבמהלכו תקפו חברי כנסת מהקואליציה את נציגי המשפחות

20 בנובמבר 2023

בשולי הדיון המחריד שנערך הבוקר בוועדה לביטחון לאומי בכנסת – במסגרתו התחננו בני משפחות החטופים בפני נציגי עוצמה יהודית בכנסת שלא לערוך דיון בחוק "עונש מוות למחבלים" כל עוד יקירהם בשבי חמאס, ונענו בקריאות בהמיות של בוז ושנאה – התרחש אירוע מחריד לא פחות וביזארי אפילו יותר, שהפך ויראלי בזריזות: איתמר בן גביר כפה את עצמו פיזית על גיל דיקמן, מהנציגים הבולטים של משפחות החטופים בתקשורת, וחיבק אותו כנגד רצונו תוך כדי שהוא נושק לראשו.

התקרית אירעה לקראת סיום ישיבת הוועדה, שהוגדרה על ידי ח"כ גלעד קריב שהשתתף בה כ"חרפה שכמותה הכנסת לא ראתה", ובמהלכה תקפו חברי הכנסת של "עוצמה יהודית" את נציגי משפחות החטופים ודחו בברוטאליות את תחינתם שלא לקיים את הדיון הרגיש בעת הזאת. "פניתי אליך כבר בשבוע שעבר והתחננתי שתעצור, שלא תעשה הון עלינו ועל הסבל שלנו עכשיו", אמר דיקמן לבן גביר כשקיבל את רשות הדיבור. "לא צריך לקיים עכשיו דיבורים על עונש מוות, כשהחיים של היקירים שלנו על הכף וחרב מונחת על צווארם. אתם לא מבינים מה זה עושה לנו".

בתגובה מיהרו חברי הכנסת אלמוג כהן ולימור סון הר מלך להתנפל על דיקמן בצעקות, כשלטענתו סון הר מלך אף צחקה מדבריו. "אני מתחנן, אני מתחנן, בבקשה תסירו את הדבר הזה מסדר היום", השיב דיקמן והתקשה שלא לפרוץ בבכי. "אם יש לכם לב, אם אתם רואים אותנו, בבקשה אל תגידו לנו שאנחנו מייצגים את האנשים שרצחו את קרובי המשפחה שלנו, כי יש גבול".

אבל מתברר שאין גבול, כי לקראת סיום הדיון, כאמור, ניגש בן גביר אל דיקמן, חיבק אותו ואף נשק לראשו, ודקות אחר כך מיהר לפרסם את התמונה בטוויטר עם הכיתוב הציני "אוהב ומחבק את משפחות החטופים". דיקמן העלה בתגובה את הציוץ המצ"ב ובו כתב "אמרתי לך: אל תחבק אותי. בכל זאת חיבקת. אמרתי לך: אל תסכן את האהובים שלנו. בכל זאת סיכנת. הכל בשביל התמונה. איתמר בן גביר – אין לך שום גבול. כולם רואים שאתה עושה קרקס על הדם של המשפחות שלנו. עוד לא מאוחר. תעצור".

הציוץ של דיקמן הפך ויראלי וזכה לאלפי לייקים ושיתופים תוך פחות משעה, בעוד גלים של זעזוע מהתנהלותם של חברי הכנסת בוועדה שוטפים את הרשת בדרישות הולכות וגוברות לפיטוריהם, נידויים והרחקתם מחברת בני אנוש. הדיון המקושקש, אגב, הסתיים בכך שיו"ר הקואליציה מטעם הליכוד הכריז כי הצעת החוק לא תקודם לקריאה ראשונה במליאה, החלטה שהייתה צריכה להתבצע יום קודם לכן ולחסוך לכולנו את כל הגועל. ואם חשבתם שיותר נמוך מזה אי אפשר לרדת? אתם בטח חדשים פה.