בסופ"ש: מחזירים אהבה למוזיקה הישראלית בבנדקמפ פריידיי

לייב אין תל אביב. קותימן בהופעה (צילום: אורית פניני)
לייב אין תל אביב. קותימן בהופעה (צילום: אורית פניני)

ביום שישי תערוך פלטפורמת המוזיקה בנדקמפ את אירוע ה"בנדקמפ פריידי" השנתי שלה, במהלכו 100 אחוז מסכום המכירות מגיע ישירות לאמנים. יוזמה אזרחית קוראת לנצל את היום לרכישת מוזיקה ישראלית עצמאית כדי לתרום משהו בחזרה למוזיקאים שחורשים את הארץ בהתנדבות כבר שלושה שבועות

30 באוקטובר 2023

אין כמעט מוזיקאי או מוזיקאית ישראלית, זמרים וזמרות, נגנים ונגניות, שלא בילו את שלושת השבועות האחרונים בסבב הופעות התנדבותי בלתי נגמר בין בסיסים צבאיים ושטחי התכנסות, מלונות מפונים הומי ילדים, בתי חולים גדושי פצועים ומשפחות חטופים ונעדרים. במשך כל הזמן הזה החמיר מצבם הכלכלי של מרבית אמני ישראל, שלא היה טוב במיוחד עוד לפני פרוץ המלחמה. יוזמה אזרחית חדשה מבקשת לפצות אותם בדרך הכי בסיסית שאפשר: לרכוש את המוזיקה שלהם.

היוזמה החלה אתמול בציוץ של עיתונאי התרבות עינב שיף ("ידיעות אחרונות") שקרא לעוקביו לנצל את אירוע ה"בנדקמפ פריידיי" שיחול ביום שישי הקרוב (3.11) כדי לרכוש מוזיקה של יוצרים ישראלים עצמאיים ולתת מעט גב לקהילת האינדי המקומית.

בואו נעשה מזה איזראלי פריידיי. בנדקמפ (צילום: שאטרסטוק)
בואו נעשה מזה איזראלי פריידיי. בנדקמפ (צילום: שאטרסטוק)

בנדקמפ, פלטפורמת הסטרימינג המוזיקלית הבינלאומית שמאפשרת למוזיקאים להשמיע ולמכור את יצירותיהם גם ללא תיווך של תאגידי בידור ומוזיקה, מקיימת מדי זמן את ה"בנדקמפ פריידיי", יום מכירות שבו 100 אחוז מדמי המכירה מגיעים לאמנים וללייבלים העצמאיים, ללא העמלות שגוזרת עליהם הפלטפורמה, כולל אלבומים, סינגלים ומרצ'נדייז. מאות מוזיקאים ומוזיקאית מישראל, חלקם מוכרים מאוד, מנהלים פעילות עניפה בבנדקמפ, וכאן אתם נכנסים לתמונה.

אל קריאתו של שיף לנצל את המחווה הגלובלית של בנדקמפ לאמנים כדי לרכז מקסימום תמיכה במוזיקאים ובמוזיקאיות שלנו, הצטרפו ביממה האחרונה רבים מתעשיית המוזיקה המקומית הקטנטנה כדי להפיץ את הבשורה, והנה הגיעה ידם הארוכה עד אלינו.

"'קהילה' היא מלת מפתח בימים אלה והקהילה שלי היא המוזיקה הישראלית העצמאית, שחווה ימים איומים בלי הופעות ובלי קשב", כתב שיף בטוויטר. "בשישי הקרוב יש 'בנדקמפ פריידיי', וכל הרכישות באתר הולכות לאמנים ולאמניות. קורא לכל מי שהנושא קרוב לליבו – קנו שם בשישי". גם אנחנו כאן ב"טיים אאוט" מצטרפים לקריאה, ואף ננג'ס לכם על זה שוב בהמשך השבוע.