הקצב בא: הראפר בני דה בוצ'ר מגיע להופעה ראשונה בישראל

בני דה בוצ'ר. צילום מסך מתוך הקליפ ל-RESONATE ב-Youtube
בני דה בוצ'ר. צילום מסך מתוך הקליפ ל-RESONATE ב-Youtube

תכינו טוב טוב את האוזניים, כי זה הולך להיות מחוספס: Benny the Butcher, אחד משלושת הראשים של קולקטיב הראפ הנהדר גריזלדה, צפוי להגיע להופעה ראשונה בישראל במהלך חודש מאי הקרוב. שייפו את הסכין, כל הפרטים בפנים

9 במרץ 2023

"בני הקצב" אולי נשמע קצת כמו קצבייה חדשה שנפתחה בשוק הכרמל, אבל מי שכבר שמע את הקצב מבאפלו יודע שמדובר באחד מהראפרים הכי בועטים ומחוספסים בעשור האחרון. עכשיו הוא הולך להביא את הראפ הניו יורקי הייחודי של גריזלדה רקורדס גם לישראל, בהופעה שתתקיים ב-21.5 במועדון הבארבי, במסגרת סיבוב ההופעות שלו "I Made It World Tour". על הבאתו של בני אחראים חברת לייב ניישן, שיחד עם הופעתו של טראוויס סקוט (שתיערך בשבוע הבא) מסתמנת כחברת הפקה שמבינה את קהל חובבי ההיפ הופ בישראל (והם אכן מבטיחים שצפויים להגיע שמות מובילים נוספים מהז'אנר בקיץ הקרוב). כרטיס לבארבי יעלה 225 ש"ח, וניתן לרכישה עכשיו בלינק.

בני דה בוצ'ר, או ג'רמי פניק אם אתם אמא שלו, הוא חבר השלישייה, הקולקטיב ולפעמים הלייבל גריזלדה רקורדס – יחד עם בני דודיו ווסטסייד גאן וקונווי דה מאשין. לתושבי ישראל מר דה בוצ'ר אולי זכור בתור הראפר שסימפל את צביקה פיק (שירו "Flood The Block" מלפני כשנתיים סימפל את "אלה סינדרלה" של צביקה פיק, ותיכף תבינו למה), אבל מזה בערך עשור מדובר באחד הראפרים הכי מעניינים שפועלים כרגע בתרבות ההיפ הופ, במסגרת אחד הקולקטיבים הכי מעניינים כרגע בז'אנר.

את המיקסטייפ הראשון שלו בני דה בוצ'ר שיחרר אי שם ב-2004, אז פעל בשם B.E.N.N.Y, אבל את הפריצה הוא חווה רק עם הקמת הקולקטיב גריזלדה, שיועד לעזור לחבריו להוציא חומרים. זה בהחלט עבד, שכן גריזלדה הפכו כמעט בן רגע ללהיט אנדרגראונד מדובר. הסאונד הייחודי שלהם ערבב בין הבום-באפ שאפיין את ההיפ הופ הניו יורקי בניינטיז, ובין אנדרגראונד היפ הופ עדכני (וגם הוסיף את הכל באדליבים חלומיים). גם קצב העבודה המטורף שלהם, שהוביל לכך שבערך כל שבועיים יצא פרויקט כזה או אחר מטעמם, עזר לבנות את ההייפ.

ביחס לגריזלדה, בני נחשב הסטאר של ההרכב. ווסטסייד גאן הוא המוח המוזר שהרכיב את הכל, קונווי הוא הכח ברחובות (או במילים אחרות, הגנגסטה) ובני הוא ילד הפלא שלמרות סגנונו המחוספס, מצליח לפנות גם לקהל מיינסטרימי יותר. לכן בני גם זכה לכמה הופעות אורח מקרב ראפרים בולטים, כמו ריק רוס, פרדי גיבס, ליל' ויין והשת"פ הכי בולט שלו, ג'יי קול. מאז הספיק להוציא בוצ'ר שלושה אלבומים רשמיים (זה הרבה יותר מבלבל כשיש כל כך הרבה רימיקסים ושיתופי פעולה) כשהאחרון ביניהם, "Tana Talk 4" מ-2022, הופק כמעט כולו על ידי המפיק המיתולוגי דה אלכמיסט – אגדת היפ הופ אלטרנטיבי בזכות עצמו, ובן לזוג הורים ישראלים. ניחשתם נכון, הוא גם הפיק את השיר עם סימפול הצביקה פיק.
בני דה בוצ'ר בישראל, 21.5, לרכישת כרטיסים