בסבוסה די: מנות הבסבוסה הטובות ביותר בתל אביב

פריכות וזהובות מבחוץ ורכות ועסיסיות מבפנים, טובלות בסירופ מתובל של מי סוכר ומוגשות עם גלידות ותוספות מעלפות. קבלו את הבסבוסות הכי ממכרות בעיר

בסבוסה L28 ׁׁ(צילום: יהונתן בן חיים)
בסבוסה L28 ׁׁ(צילום: יהונתן בן חיים)
23 בפברואר 2020

משמעותה של המילה בסבוסה בערבית היא נשיקה – ומי אנחנו שנסרב לאחת כזו? הבסבוסה היא עוגת סולת מתוקה, לרוב ספוגה בסירופ של מי סוכר מתובלים או בדבש, והיא תופסת תאוצה כבר זמן מה אפילו במסעדות העלית של העיר. יצאנו לבדוק מהן הבסבוסות הטובות בתל אבב, ליקקנו אצבעות וחזרנו עם תשובות

בסבוסה קרם מלבי וגלידת רוזטה | L28

התאהבנו בה במשחקי השף ולא יכולנו לחכות לטעום מהבסבוסה מעשה ידיה של נאיפה מולא, המוגשת בימים אלו ב L28. הבסבוסה של מולא מורכבת מבסיס עוגת סולת דחוסה וחמימה, שכבת קרם מלבי צוננת וקטיפתית ועוד שכבה של עוגת סולת, כשלצדן כדור גלידת רוזטה משובחת מתוצרת הבית. קינוח נפלא שמיטיב לשלב בין מרקמים שונים ולא חוטא לרגע במתיקות יתרה. לא לפספס (40 ש"ח).
L28
להזמנת שולחן בL28

View this post on Instagram

מהבוקר היא כאן. מסתובבת, טועמת, מריחה, מנצחת על הצוות, ואחרי שעות ספורות כבר אפשר להרגיש את הקסם האישי שלה כמעט בכל פינה. הכירו את @naifa.mulla , שקיבלה הבוקר את המושכות לפלטפורמה שלנו לחצי שנה הקרובה. חיפשנו הרבה מי יוכל להחליף את גבריאל ישראל ולעמוד ברף היצירתיות שהוא הציב כאן. אחרי שטעמנו את האוכל שלה – נעלמו כל סימני השאלה. היא מגיעה אלינו מירכא, ומביאה איתה מטבח מסורתי עם טוויסט מקומי שעוד לא ראינו כאן בעיר. מבטיחים לשתף עוד בהמשך, ואתם מוזמנים לבוא לראות ולטעום מקרוב >> לינק בביו בהצלחה! ▪️▪️▪️ She arrived this morning and has spent the entire day tasting and smelling food while winning over the entire crew. After just a few hours, you can already feel her personal magic in every corner of this place. Meet Niafa, our new head chef for the next 6 months. We spent some time searching for someone who could follow Gabriel Israel and meet the standards of creativity he established here. After tasting Niafa's creations, any doubts we might have had were gone. She is joining us from the Israeli Druze village of Yarka, and offers a traditional kitchen with a local twist that has never been seen in Tel Aviv before. We promise to share more, and soon you'll get to come and taste for yourselves >> visit our website Good luck Niafa! ▪️▪️▪️ #CulinaryPlatform #IsraeliCulinary #IsraeliFood #Foodies #CulinaryExperience #SNC #food #foodbank #foodgstagram #foodinspiracion #foodphotographyni #Foodofthedatly #foodporn #foodie #foodphoytography #foodfiesta #foodexperience #experience #foodlove #Israelfood #Israelifood #Isralicuisin #Israelikitchen #cooking #cookingwithlove #Chef #culinaryexperience #CulinaryGateway #CulinaryPlatform #IsraeliCulinary #IsraeliFood #Foodies #CulinaryExperience #snc

A post shared by L28 Culinary Platform (@l28culinary.platform) on

 

בסבוסה וגלידת מחלב | סנטה קתרינה

הבסבוסה של סנטה קתרינה הביאה את בשורת הבסבוסה אל החיך התל אביבי כבר לפני מספר שנים ומאז אנחנו מכורים. כאן תבלו עוגת סולת חמימה במתיקות מתונה ומדוייקת, ולצידה גלידת מחלב – תבלין המשמש במטבח הטורקי, הסורי והלבנוני והמעניק לגלידה את טעמה הייחודי (38 ש"ח).
סנטה קתרינה

 

בסבוסה עם קצפת יוגורט | איגרא רמא

במסעדה שחרטה על דגלה את המטבח המקומי תמצאו עוגת סולת מסורתית ממותקת בסירופ דבש, עם קצפת יוגורט חד פעמית שטעמיה נעים בין חמיצות מרעננת למתיקות מעודנת והיא מצטיינת במרקם קליל ומדויק (36 ש"ח).
איגרא רמא
להזמנת שולחן באיגרא רמא 

 

בסבוסה לפי משקל | ממתקי מאלק

ממתקי מאלק שברחוב יהודה הימית ביפו היא זירת חלומות למי שחושק בדברי מתיקה נהדרים בניחוח ים תיכוני אותנטי ובלי דאווינים מיותרים. הבסבוסה המוגשת במקום היא לפי הספר וניחנת במתיקות עזה אך לחלוטין מתבקשת.  מגש ראוי של עוגת סולת ספוגה בכל טוב ומשוחה בסירופ סילאן, תערובת תבלינים בניחוח משגע ושקדים פרוסים ממעל (60 ש"ח לקילו).
יהודה הימית 36 יפו, 052-6020171

 

בסבוסה יוונית | גרקו

בגרקו מגישים הומאז' יווני- תורכי לעוגה הערבית ועושים זאת בחסד. הרוואני היא עוגת סולת מתקתקה שאת הסירופ המתוק יוצקים מעליה לאחר אפייתה, מה שהופך אותה לקלילה ומהנה מאוד. בגרקו היא מוגשת כשהיא עמוסה ברוטב טופי וחלב, שקדים פרוסים ואבקת סוכר שיוצרים קינוח ממכר במיוחד (44 ש"ח).
גרקו

רוואני, בסבוסה נוסח יוון, גרקו (צילום: דן פרץ)
רוואני, בסבוסה נוסח יוון, גרקו (צילום: דן פרץ)