ברגע האחרון: בליץ אינטרנטי נגד הריסת גינת לוינסקי

הקרב על גינת לוינסקי מגיע מחר להכרעה במועצת עיריית תל אביב-יפו: צלצלו אל חברי המועצה שלכם ועצרו את הרס השטח הירוק היחיד בשכונת נווה שאנן

מחר: עיריית תל אביב גוזלת את כבשת הרש. גינת לוינסקי (צילום: שלומי יוסף)
מחר: עיריית תל אביב גוזלת את כבשת הרש. גינת לוינסקי (צילום: שלומי יוסף)
16 בפברואר 2020

ביום שני השבוע צפויה להתכנס מועצת עיריית תל אביב-יפו ולאשר את התוכנית להריסת גינת לוינסקי, זאת בעקבות החלטתו ראש העיר רון חולדאי להטיל על ההצבעה משמעת קואליציונית חרף התנגדותם העזה של התושבים באזור והארגונים הירוקים שהצטרפו אליהם. במהלך השבוע האחרון יצאו פעילים חברתיים לבליץ אינטרנטי נואש של מיילים והודעות ווטסאפ, במטרה לשכנע את חברי המועצה להתנגד לתוכנית ולבחון חלופות.

כזכור, העירייה מתכננת להרוס את הגינה על מנת להקים בשטחה בית ספר שישרת בעיקר את ילדיהם של מבקשי המקלט בשכונת נווה שאנן ובשכונת שפירא הסמוכה, בטענה כי שטח הגינה אינו מוגדר כ"שטח ירוק", שימש מבנה חינוך בעבר (בית ספר ביאליק) והוסב לגינה רק באופן זמני. עוד נטען כי העירייה שוקלת להסב את החניון הסמוך לגינה ציבורית כפיצוי, ואם כך לא ברור מדוע לא לבנות את בית הספר על שטח החניון.

ביום שישי קיימו פעילי "עומדים ביחד" ו"לא נחמדים" פיקניק בגינת לוינסקי, ובמהלכו הפיצו את כתובות המייל ומספרי הטלפון של חברי המועצה לטובת משלוח הודעות בעלות נוסח אחיד: "היי (שם חבר המועצה), אני תושב.ת העיר ויש לי בקשה דחופה אליך. בים שני הבא אנחנו מבקשים שתעמוד עם תושבי דרום תל אביב כמו שעמדת איתנו בבחירות – ותצביע נגד הריסת גינת לוינסקי. אל תהרוס לנו את אחד השטחים הירוקים היחידים בשכונה. אני דורש.ת שתלמד מהן האלטרנטיבות לפני שתגרום לעוד נזק סביבתי וחברתי בדרום תל אביב".

לאחרונה החליטו בעיריית תל אביב-יפו על צעד נוסף במדיניות ההזנחה הפושעת של דרום העיר: הם מתכננים לבנות בית ספר על שטחה של…

פורסם על ידי ‏עומדים ביחד نقف معًا‏ ב- יום רביעי, 12 בפברואר 2020

תושבי השכונה גייסו כבר יותר משלושת אלפים חתימות נגד תחילת העבודות, ואליהם הצטרפה גם החברה להגנת הטבע שטוענת כי השטח הפתוח הממוצע לתושב בנווה שאנן יעמוד לאחר הריסת הגינה על 0.65 מ"ר לתושב, הרחק מהמינימום המומלץ על ידי המשרד להגנת הסביבה (5 מ"ר לתושב) ושנות אור מהמצב בצפון העיר (17 מ"ר לתושב), כפי שנחשף ב"הארץ". העירייה, בתגובה, ממשיכה לטעון כי "האינטרס לשימוש השטח לחינוך גובר על כל אינטרס אחר".

לטענת המתנגדים להריסת הגינה, התוכנית קודמה ללא התייעצות עם הציבור, בחינת היבטים סביבתיים והצגת חלופות תכנון, וכי עצם הקמתו של בית ספר לילדי הזרים בלבד מנוגדת לחוק ולפסיקות בית משפט.

עיריית תל אביב-יפו בתגובה: "גן לוינסקי הוא שטח בית ספר ביאליק שנהרס לפני שנים, כאשר מספר הילדים באזור הלך וירד. סטטוטורית הוא שטח חום המיועד למבני ציבור. עתה, לאור העובדה כי בכל שנה נפתחות למעלה מ-25 כתות א' חדשות באזור נווה שאנן, יש צורך לספק לילדים אלה פתרונות ולחזור ולהשתמש במגרש לטובת ייעודו המקורי כבית ספר. במציאות הקיימת האינטרס לשימוש השטח לחינוך גובר על כל אינטרס אחר. החלטת הועדה המקומית עומדת על כנה והעירייה פועלת להוצאת היתרי בניה בהקדם. אין שינוי בשטחים הירוקים פר תושב כתוצאה מבניה זו, מאחר ושטח הגינה בו אנו בונים מעולם לא נכנס לחישובי שטחים ירוקים בתל אביב-יפו".

>> חושבים שתל אביב לא מספיק ירוקה? ספרו לסקר טיים אאוט העולמי כדי שכולם יידעו