לאן הברווזים עפים? בעלי הכנף נלקחו מהבריכה בקריית ספר

המקום הכי קהילתי בעיר. פארק קריית ספר (צילום: shutterstock)
המקום הכי קהילתי בעיר. פארק קריית ספר (צילום: shutterstock)

תושבי האזור כמרקחה: בימים האחרונים נלקחו הברווזים שאכלסו את הבריכה האקולוגית - כפי הנראה על ידי העירייה. בעירייה הסבירו: הבריכה לא מתאימה לגידול - נמצאו פגרים שלהם והם היוו מפגע, העברנו את כולם לגני יהושע

3 באוקטובר 2021

קהילת קרית ספר והסביבה כמרקחה: בימים האחרונים דיווחו תושבים בקבוצות הפייסבוק של האזור כי הברווזים שאכלסו את הפארק נלקחו על ידי העירייה. "עצוב לילדים, עצוב לגדולים, פשוט עצוב", כתבה רבקה, תושבת, באחת הקבוצות.

הבריכה האקולוגית בקריית ספר. צילום: shutterstock
הבריכה האקולוגית בקריית ספר. צילום: shutterstock

"השמועה אומרת שהיו א.נשים שטענו שהם מביאים מחלות", היא כתבה עוד, "ביפן קהילות שלמות חיות בשיתוף עם עגורים, ברווזים, איילים מתוך פילוסופיה של קיום הדדי עם הטבע… הברווזים נמצאים שם שנים ולא ידוע על אדם או ילד שלקה באיזושהי מחלה בגינם או בגללם. פשוט שטות רודנית וחסרת לב".

מעט אור נשפך על נסיבות האירוע לאחר שסגנית ראש העיר מיטל להבי השתתפה באחד הדיונים בקבוצות הפייסבוק. "עצוב מאוד והופתעתי לשמוע", כתבה, "מבירור ראשוני מסתבר שהיתה רבייה וגידול אוכלוסייה שיצר מפגע. אין ספק שלא בסדר שלא היה הליך מוסדר, מושכל ומשתף. ביום ראשון-שני אבדוק מה ניתן לעשות כדי להחזיר את הברווזים למים".

מעיריית תל אביב-יפו נמסר בתגובה כי "ראשית נציין כי העירייה רואה חשיבות רבה בשמירה על רווחתם ובריאותם של הברווזים. עם זאת, יש לציין כי הבריכה האקולוגית בגינת קרית ספר היא לא המקום הטבעי לגידול ברווזים, זאת מאחר ולצוות במקום אפשרות מקצועית לקחת אחריות על גידולם, ולראיה במקום נמצאו פגרי ברווזים שננשכו על ידי כלבים ונדרסו על ידי המכוניות כאשר טיילו באופן חופשי על הכביש. יתרה מזאת, הברווזים היוו מפגע סביבתי וגרמו לזיהום מי הבריכה האקולוגית שהוקמה לדגה בלבד וכן גרמו לרעש של צווחות וקרקורים לתושבי האזור, בפרט בשעות הלילה. משום כך הוחלט להעביר את הברווזים למקום גידול מסודר בפארק גני יהושע אשר מיועד לכך, שם יוכלו לחיות ברווחה".