אם אין לחם תאכלו "מארי אנטואנט": בריוש במילוי מעורב ירושלמי

שחר לוי (מאסטר שף) חבר לבעלי האלבי בפופ-אפ המציע בריושים עם מילויים מלוחים ואג'נדה נשית: אום כולתום (פרגיות), פרידה קאלו (בשר במולה) וקוקו שאנל (רטטוי)

בריושים ממולאים במארי אנטואנט (צילום: רן יחזקאל)
בריושים ממולאים במארי אנטואנט (צילום: רן יחזקאל)
21 בדצמבר 2020

לאחר שהכרזנו על פחמימות כאיט גירל של התקופה הנוכחית, קבלו את מה שצפוי לשבור את האינטרנט ואת וולט – בריושים בעבודת יד במילויים מלוחים כמו שטרם טעמתם. לדוגמה, רק כדי לתת מושג ולעורר תיאבון: מעורב פרגיות עם מטבלי סלסת עגבניות וטחינה עמבה, בשר צלעות מפורק ברוטב מולה קקאו מקסיקני ורטטוי טבעוני עם פסטו חמציצים. מעולפים? גם אנחנו.

מי צריך עוגה.. מארי אנטואנט (צילום: רן יחזקאל)
מי צריך עוגה.. מארי אנטואנט (צילום: רן יחזקאל)

השף קונדיטור שחר לוי חבר לבעלי האלבי שלום לוי וליאור דורי ולאבישי בדור (המשמש כיועץ קולינרי במאסטר שף) והם הקימו את מארי אנטואנט כפריוויו לבר־מסעדה שייפתח בעוד שלושה חודשים בנחלת בנימין. "עד אז מסעדות ייפתחו מחדש. אנשים מתחסנים וכבר אפשר לראות את האור". הפופ אפ מבוסס על בריוש במילוי מעורב ירושלמי שלוי הגיש באודישנים למאסטר שף.

"חיפשתי שותפים לפתוח איתם מקום. אני אולי מבין באוכל ורעיונות שיווקיים אבל לא ניהלתי מסעדה. רציתי לעבוד עם אנשים שיבינו את הוויז'ן שלי ויידעו איך לגרום ליצירתיות שבי לפרוץ החוצה ולתרגם אותה לפסים מעשיים. עבדנו על המוצר חצי שנה והוא יצא יותר סקסי ממה שחשבתי", צוחק לוי.

אכלנו בדיוק את הסנדוויץ' הכי מוגזם בעיר (גם הוא של יוצאת מאסטר שף). והוא מושלם
שחר לוי: "הכי חשוב שחיים, אהרוני ואיל נתנו לי קרדיט"

שחר לוי (מתוך "מאסטר שף")
שחר לוי (מתוך "מאסטר שף")

ואכן התפריט מחרמן להפליא. לאחר מנות פתיחה מעניינות כשלעצמן (כרוב ניצנים מוקפץ בחמאת יין לבן ופרורי קריספי שום, סלט הקיסרית אליזבת כטייק עוף על סלט סיזר) מגיע הדבר האמיתי – חלות בריוש שחומות ורכות מתפוצצות מרוב מילוי ג'וסי. כל המנות נושאות שמות של נשים חזקות: אום כולתום במילוי פרגיות, פרידה קאלו – בשר מפורק ברוטב מולה, האלה פרוואטי – טנדורי עוף ברוטב באטר צ’יקו הודי עם מטבלי יוגורט נענע ובצל מוחמץ, וקוקו שאנל – רטטוי ירקות שדה וגבינת טבעונית (69־78 ש"ח לשלוש יחידות). מארי אנטואנט בלי ראש ועם ראש מייצגות מארזי בריושים לפי בחירה (199/269 ש"ח ל־9/12 יחידות).

עם ראש או בלי ראש? מארי אנטואנט (צילום: רן יחזקאל)
עם ראש או בלי ראש? מארי אנטואנט (צילום: רן יחזקאל)

ואם מילויים מלוחים עושים לכם את זה חכו עד שתשמעו מה יש לקינוח: חלות בריוש פונדנט שוקולד אוסטרי שחור או לבן עם אבקת פיות כסופה, בבודדים או במארז שח מט (26 ש"ח/119 ש"ח ל־6 יחידות). הפופ אפ יוצא לדרך מחר (שלישי, 22.12) בערב.
להזמנות 051-5779952 ובאינסטגרם (בהמשך תתאפשר הזמנה באמצעות וולט)