הסופ"ש הזה אתם צריכים דרינק: הברים שחזרו להשקות בתל אביב

שניט (צילום: גיא חמוי)
שניט (צילום: גיא חמוי)

גם בימי לחימה, תל אביב היא העיר שלא נפסקת: האווירה ברחובות עדיין עגמומית, ואף אחד לא באמת יוצא לחגוג - אבל היגון עדיין טובע בכמה נקודות בעיר, ולטובת אותם האנשים שרוצים קצת לשתות ולשוחח עם אנשים להרמת המורל, אלו הברים שחזרו לפעילות בתל אביב

17 באוקטובר 2023

לטובת מי שרוצה להטביע את היגון, או לפחות למי שרוצה להרגיש לרגע אחד קצר ואסקפיסטי כמו אדם נורמלי – כלומר לפגוש אנשים ולהתנחם במחשבה שיכול להיות פה טוב, אי פעם. אספנו עבורכם את הברים בתל אביב שפתוחים הערב בהתאם להוראות פיקוד העורף, וגם מצאנו לכם את הממ"ד הקרוב ביותר.

אה, וחשוב לנו להדגיש שכל התמונות בכתבה הם מלפני ימי הלחימה – הברים פתוחים באופן מכבד ושקט בהתאם לאווירה הציבורית, ובסך הכל רק מנסים לתת את השירות שלהם לציבור הצמא. אל תכעסו, זו הדרך שלנו לזכור על מה בכלל שווה להילחם.

הסילון

הקוקטיילים של הסילון הם תמצית נחוצה של אסקפיזם בימים אלה – שלא לדבר על הטוסט, שהוא מופת לנחמה. הקהל בסילון הוא קהל שכונתי וקבוע לרוב, ואין ספק שיכול להיות נחמד לפגוש קצת פרצופים מוכרים ולהתחבק, להרים לחיים או למחות דמעה משותפת. הסילון פתוח בימים אלה במתכונת מצומצמת, החל מ-18:00 ועד 22:00.
ממ"ד: יש חדר פנימי מוגן או חדר מדרגות סמוך
קינג ג׳ורג׳ 89

אימפריאל

בר הקוקטיילים אימפריאל הודיע על פתיחת השערים החל מהערב ועד יום שישי במתכונת מצומצמת – כלומר, ללא מטבח, אבל בהחלט עם הקוקטיילים הכי טעימים שיש לעיר להציע. רק תראו את התנין והתמרוקים, נראה שיש כאלה עם סגולה מרפאת ומאלחשת משהו. נראה לנו שקוראים לזה אלכוהול. אפילו לא צריך להזמין מקום, פשוט בואו.
ממ״ד: יש
הירקון 66

כן, זה תנין. אימפריאל (צילום: בן יוסטר)
כן, זה תנין. אימפריאל (צילום: בן יוסטר)

אחד – one

בר הוואן פותח את שעריו התת קרקעיים (והממוגנים!) גם בערבים הללו. לכל מי שרוצה תחושה מוכרת של ביחד, בירה צוננת להקהות בקצת את כל מה שקורה, מוזיקה טובה וגם ריח של סיגריות שנדבק לבגדים, זה המקום. אבל סיגריות בקטע טוב, כי ככה יש הוכחה לכך שיצאתם קצת מהבית.
ממ״ד: אתם כבר בממ״ד
מקווה ישראל 1

סקיי ריידרס

בבר הסקיי ריידרס מנסים שלא לתת לאף אחד לקלקל, ומבינים כי מדובר בצו השעה. הלקוחות זקוקים להתאווררות דחופה וחיונית, ועם פלייליסט מעולה ברקע, קוקטיילים רעננים, בירה קרירה ותחושה קריטית של שגרה מסוימת בתוך כל הכאוס הנוכחי – זה אחלה מקום להעביר בו מלחמה.
ממ״ד: יש בבניין הסמוך
רענן 1

אדום ואפלולי בדיוק כמו שצריך. סקיי ריידרס (צילום: יעל שטוקמן)
אדום ואפלולי בדיוק כמו שצריך. סקיי ריידרס (צילום: יעל שטוקמן)

לאוטר

לאוטר בר הבירה בכיכר גבעון, שהספיק לצבור עדת מעריצים מושבעת בזמנו הקצר, פותח בימים אלה את שעריו למי שקשה לו בלי הטיפה המרה הישר מהחבית. המקום פתוח במתכונת מצומצמת, ומציע את בירת הקראפט מהחבית לכל מי שזקוק לדרינק ראוי. שזה בעצם כולנו.
ממ״ד: יש בסמוך
כיכר גבעון 5

לאוטר | צילום: גיל אבירם
לאוטר | צילום: גיל אבירם

פיצה שניט

נראה שבשניט היפואי מצאנו את שילוב הפחמימות הכי מנחם אי פעם, הלא הוא פיצה ובירה – אז זה הזמן להודות לפיצה שניט ביפו שפותחת את שעריה בהתאם להוראות פיקוד העורף, ומספקת לנו את שילוב הפחמימות הרצוי בימים כאלה.
ממ״ד: יש
דרך בן צבי 1

פיצה שניט (צילום שרון בן־דוד)
פיצה שניט (צילום שרון בן־דוד)

עזאזל

לעזאזל יש מספר נקודות זכות. הראשונה – היותו מתחת לאדמה. מה, אתם צריכים עוד? מה מרגיע יותר מזה בימים אלה? ובכן, לא דברים רבים, אולי קצת בירה ונשנשושים, שגם אותם תוכלו למצוא בעזאזל החל מ21:30 בערב בימים הקרובים. מומלץ לכל מי שרוצה לנקות קצת את הראש מתחת לאדמה. או סתם לדחוף אותו לשם.
ממ"ד: המקום, כאמור, נמצא כבר מתחת לאדמה
אלנבי 94

שאפה בר

בשאפה שנמצאת בשוק הפשפשים ביפו בישלו בימים האחרונים במרץ לתושבי הדרום ולכוחות הביטחון, וגם הודיעו שלמרבה הצער, הם איבדו מהעובדים לשעבר שבמקום במהלך האירועים המחרידים. היום החליטו בשאפה לפתוח את שערי המקום, ולהרים לחיים לכל אלה שכבר לא איתנו, וגם לחיים עצמם. שובר לב, אבל גם נותן תקווה.
ממ"ד: יש מקלט
נחמן 2

שאפה בר. צילום: יפתח קופמן
שאפה בר. צילום: יפתח קופמן

פיקוק

לילך ספיר, בעלי הפיקוק, סיפרה לנו בשבוע שעבר על ההחלטה לפתוח את הפיקוק לטובת קהילת הלקוחות המשוועת לנשימה. הישיבה בפיקוק עשויה להעניק  ללקוחות תחושת שפיות נחוצה ומאפשרת אנחת רווחה ולו הרגעית ביותר. חוץ מזה, הפסקה מצפייה בלתי פוסקת במהדורות החדשות היא קריטית כדי לא לאבד את הדעת בימים אלה.
ממ"ד: יש.
מרמורק 14

השמשה של בר הפיקוק. צילום: לילך ספיר
השמשה של בר הפיקוק. צילום: לילך ספיר

ביאטריס סלון

ביאטריס סלון פותחים גם הם את שעריהם לבאים ומאפשרים לנו שתייה רגשית בדמות שני ליטר בירה צוננת, בקבוק יין מנחם, ו\או אכילה רגשית בדמותה של פלטת גבינות נדיבה. כי לשתות ולאכול את הרגשות עוזר לעיתים להירגע מהמצב, וכשזה עם גבינות טריות זה עובד עוד יותר טוב, מניסיון.
ממ"ד: בחדר המדרגות של הבניין.
המלך ג'ורג 22

מה רע עם קצת הולנדית? ביאטריס פוסט (צילום: יעל רייף)
מה רע עם קצת הולנדית? ביאטריס פוסט (צילום: יעל רייף)

מנזר

המנזר הודיעו שבצו השעה זהו שירות לאומי להשאיר את הדלת פתוחה, על כן הבר עובד במתכונת מצומצמת שמתעדכנת תדיר באינסטגרם. אנשי המנזר מספרים שמאחורי ההחלטה להשאיר את המנזר פתוח עובדת טובת הלקוחות וגם טובת הצוות, זאת מתוך רצון וניסיון לשמור על השפיות עד כמה שאפשר.
ממ"ד: יורדים ביחד לחדר התחתון.
אלנבי 60

לאן שכל התל אביבים הולכים במלחמה. המנזר (צילום: איליה מלניקוב)
לאן שכל התל אביבים הולכים במלחמה. המנזר (צילום: איליה מלניקוב)

קליפורניה

בר הקליפורניה בשוק לוינסקי פותח בימים טרופים אלה את שעריו במתכונת מצומצמת- כאשר פותחים את החלל הפנימי התחתון בלבד לישיבה, והחלל החיצוני והעליון נותרים סגורים. הפלייליסט בשונה מבדרך כלל, רגוע ושקט ובכל זאת רצוי להגיע ולפגוש בחברים ובלקוחות הקבועים ולרגע אחד להרגיש שביב תקווה.
ממ"ד: יש מקלט ממש ממול.
השוק 3, 0522-993021

אוורור נדרש. קליפורניה (צילום: דין אהרוני רולנד)
אוורור נדרש. קליפורניה (צילום: דין אהרוני רולנד)

 אוגנדה

נדמה שהאוגנדה נמצאים איתנו תמיד – באש ובמים, במלחמה ובשגרה, בשקט ובאזעקה – ואפשר לסמוך עליהם שיהיו שם למזוג לנו בירה או להאכיל אותנו בחומוס. ואולי זה לא באמת הזמן לשאול למה לא אוגנדה – יש לנו שאלות קשות יותר – אז לפחות טוב שיש אוגנדה גם כאן.
ממ"ד: בבית המלון הסמוך.
סמטת בית הבד 5

אוגנדה בימים רגועים יותר. צילום: דין אהרוני רולנד
אוגנדה בימים רגועים יותר. צילום: דין אהרוני רולנד

כריסטוף

סלון היין של כריסטוף הוא מקום אידאלי לנחמה ושתייה רגשית. כולנו זקוקים ליציאה קטנה מהבית והתנתקות מאקטואליה או סרטונים בטלגרם. אבל לא פשוט לעזוב את הבית, על כן מומלץ וכדאי שיציאה זו תהיה מלווה ביין והרבה ממנו. בכריסטוף תמצאו את האיזון בין יין לבית.
ממ״ד: מקלט עירוני בסמוך.
השוק 28

שקט מיושן. כריסטוף. צילום: מתוך אינסטגרם
שקט מיושן. כריסטוף. צילום: מתוך אינסטגרם

גסט רום

בר הגסט רום במקווה ישראל מציע לארח אתכם גם היום לערב רגוע שיכלול בוודאי: מזיגת משקאות, נשנוש קליל, חיבוק חם, בכי לפרקים, ממחטה כשצריך וגם דברי נחמה והרגעה זמניים. קיצור, כל מה שאפשר וצריך כדי להוריד לרגעים קצת את הפאניקה.
ממ״ד: אין.
מקווה ישראל 26

פאב עמירם

פאב עמירם הצפוני הוא מוסד שברור שלא יפקיר אותנו לשתות גינס בבית, וידאג שנשתה את הבירה המרירה – היי, מטאפורה לחיים שלנו עכשיו – ממש אצלו. בעמוד האינסטגרם של עמירם הודיעו שהם פתוחים במהלך היום, מ-12:00 ועד 18:00, במתכונת בירה וחיבוק. זה בדיוק מה שאנחנו צריכים עכשיו.
ממ"ד: אין.
התערוכה 8

פאב כמו שפאב צריך להיות. עמירם (צילום: ספי קרופסקי)
פאב כמו שפאב צריך להיות. עמירם (צילום: ספי קרופסקי)

אוקטובר

באוקטובר, אחד הברים הקלאסים של תל אביב, החליטו לא לתת לחודש אוקטובר להכתיב את מהלך העניינים, ופתחו בערבים למי שרוצה להניח קצת לדני קושמרו ותמיר סטיינמן, להפסיק את הריפרש העיקש במבזקים ולצאת לשתות קצת בירה על הבר, לקוות לטוב ולשפיות רגעית.
ממ"ד: בניין הסמוך.
אחד העם 60

אוקטובר (צילום: דין אהרוני רולנד)
אוקטובר (צילום: דין אהרוני רולנד)

Mate bar

מייט בר הוא בר שכונתי-פלורנטיני בהגדרתו, וכאחד כזה הוא משרת נאמנה את תושבי השכונה גם בימים הפחות יפים, ומציע כוס בירה, מילות עידוד ומוזיקה נעימה שמתאימה להלך הרוח. אם תרצו, ותרצו, יש גם אוכל לצד מנה של בריחה זריזה מהמציאות.
ממ״ד: מקלט גדול מימדים בסמוך לבר.
חיים ויטאל 4

אלפקה בר

הבר הטבעוני של פלורנטין (תואר לא פשוט לשאת) פתוח במתכונת מצומצמת כדי לארח את טבעוני השכונה הרבים – וגם את אלה שאינם, נסו את הצ'יפס הוא נהדר – לבירה עם נשנוש טבעוני מנחם (כן, להפתעתנו יש מלא פה), חיבוק ותקווה לימים אחרים.
ממ״ד: יש בפנים.
פלורנטין 40

צ׳ירס פלורנטין

זה בדיוק הזמן לשבת בצ׳ירס בפלורנטין, ולעשות צ׳ירס – יענו להרים לחיים, והפעם ממש מכל הלב. בצ׳ירס הודיעו שהם פותחים את סניף פלורנטין בימים הללו במטרה לעודד קצת את הרוח עם פרצופים מוכרים מהשכונה, בירה לכל דורש וקצת אופטימיות זהירה.
ממ״ד: בחדר המדרגות הסמוך.
חיים ויטאל 13

צ'ירס בר. לא משתנים, וטוב שכך. צילום: גיל אמיר
צ'ירס בר. לא משתנים, וטוב שכך. צילום: גיל אמיר

הודנא

גם הבר ששוכן ברחוב אברבנאל והיה קרוב לאזור הפגיעה של הבניין שקרס בפלורנטין לא עוצר לרגע. הודנא באים להרגיע את הנפש ולהזכיר לנו שחייבים להמשיך בשגרה. מה עוד נותר חוץ מלהגיע ולהנות מאווירה נעימה וקצת אורות יפים?
ממ״ד: בבניין ליד.
אברבנאל 13

פושן בר

בר הויסקי ״פושן בר״ שגודל ברוק ומטאל על אלנבי גם כן פתוח. הם פתוחים מידי ערב בשעות שונות ומעדכנים על כך בעמוד הפייסבוק שלהם. הבר מעניק לכם האפי אוור כיפי בימי שבת עד רביעי, משעת הפתיחה ועד 22:00. אז אם אתם מעוניינים בויסקי איכותי על רקע מוזיקת רוק נוגה – זה המקום עבורכם.
ממ״ד: בבניין ליד בחניון האופרה.
אלנבי 16

במידה וגם לכם יש בר שפתוח בימים האלו ותרצו להוסיף לרשימה, ניתן לפנות בהודעה לחשבון האינסטגרם שלנו