מתעצלים לכתוב ברכה לאירוע? יש אנשים שיעשו זאת עבורכם

ברכות אישיות שיגרמו לסבתא לפרכס מהתרגשות, רומן ארוטי סוחף שאתם עומדים במרכזו או תשבץ שכל הגדרותיו עוסקות בכם: יצאנו לנסות את שירותי הכתיבה של אחרים

מתוך "היא"
מתוך "היא"
16 ביולי 2015

כמו מחירי הדיור והפאסון של אביב גפן, גם שוק הברכות האישיות השתנה בעשור האחרון ללא הכר. תמו הימים שבהם יכולנו לפטור עצמנו מהנטל בחריזה דבילית או להדהים את סבתא בתמונות מסתובבות במצגת מונפשת של פאוור פוינט. היום היא ממררת בבכי למראה קציצת בשר ב"מאסטר שף". אם הברכה שתכתבו לה ליום ההולדת לא תייצר צורך מיידי בניתוח לב פתוח – עדיף יהיה להישאר בבית ולחסוך את הסמול טוק העוין עם בן הדוד מהשייטת.

נכון שלא כל אחד נולד אלתרמן, ושלא לכל אחד יש זמן להשקיע בברכה מקורית (אפילו סבתא יודעת שהסמינר שלכם על שיער ערווה ביצירתו של אולריך זיידל עומד בראש סדר העדיפויות). בדיוק לשם כך קמים אנשים כמו צאלה דוד – כותבת ברכות מקצועית זה שבע שנים – ומציעים לכם להפיל את כאב הראש היצירתי עליהם.

"בשלב הראשון אני שולחת ללקוח שאלון. יש לי שאלון ייעודי לכל אירוע – בר מצווה, יום הולדת, חתונה ועוד", מפרטת דוד. "השאלות שאני שואלת הן עמוקות ומורכבות. זה לא משהו שאפשר לשבת עליו חצי שעה. אני מבקשת מהלקוח להעלות זיכרונות משותפים לו ולמושא הברכה, חוויות מהילדות וכן הלאה. לאחר שאני עוברת על השאלון אני קובעת איתו מעין פגישה טלפונית, ואנחנו ממשיכים לדבר על הדברים לעומק. זה חומר הגלם שממנו אני יוצרת את הטקסט".

עם השאיפה לאפיין את דמותו של מושא הברכה, לדוד חשוב לא פחות להכיר את הלקוח שעבורו היא כותבת. "אני רוצה לשמש פה לאנשים האלה, ולכן אני משתמשת במילים שלהם ובעולם התוכן שלהם. אני לומדת על מערכת היחסים עם מושא הברכה ומשתדלת לבחון אותה מכל זווית אפשרית. זה תהליך יסודי מאוד". כדי לבדוק את יעילותו של שירות הברכות בהתאמה אישית ביקשתי מדוד לכתוב ברכה לרגל הענקת תואר ראשון לאהבה ישנה – רורי מ"בנות גילמור". סיפרתי לה שרורי היא סטודנטית חרוצה בחוג לעיתונאות, חובבת קפאין ומתחזקת קשר צמוד ודביק עם אימא שלה. התוצאה כאן למטה.

רורי היא התמימה בנשים, אך אם תרצו להפתיע את בן או בת הזוג שלכם במשהו מלהיב יותר ממכתב הערצה מתרפס, תוכלו להעמיד את שניכם במרכזו של רומן ארוטי סוחף באנגלית. אתרים כגון Ustarnovels ו־Romance by You מחזיקים במאגר של תבניות מוכנות לבחירתכם, ותמורת 20 דולר לספר אלקטרוני ו־40 דולר לעותק מודפס (ללא דמי משלוח) הם יהפכו אתכם לגיבורים הראשיים. אם חוש ההומור שלכם רדוד כשל ילד בכיתה ב', תוכלו לנצל את גרסת הדמו כדי למלא שמות של חברים סטרייטים מאותו המין ולשלוח להם את התוצאה במייל. אני, לדוגמה, הפכתי את חברי המערכת אורי זר אביב ומתן שרון למאהבים שלוחי רסן.

אפשרות נוספת העומדת לרשותכם היא הזמנת תשבץ בהתאמה אישית. יונתן דורון – מחבר תשבצים, תשחצים ותפזורות למחייתו – יעשה זאת מהיום למחר וללא שום צנזורה. "לפני ארבע שנים חגגה ידידה טובה שלי יום הולדת ולא ידעתי מה לקנות לה. לבסוף החלטתי להכין לה תשבץ אישי, שבו חלק גדול מההגדרות יהיו קשורות אליה. בעקבות הפידבק התחלתי לחבר תשבצים בתשלום עבור אנשים אחרים, בעיקר לימי הולדת. לפעמים התשבצים הם אישיים ואינטימיים, ולפעמים הם מודפסים בהרבה עותקים, וכל המשפחה יכולה לפתור אותם ביחד".

מה התשבץ המוזר ביותר שהכנת?

"כל המידע שלקוח נותן לי נשאר ביני לבינו, כך שהתשבץ יכול להיות הכי אישי שאפשר. פעם אחת הכנתי עבור לקוח תשבץ לבן הזוג שלו, והפתרונות לחלק מההגדרות היו כינויים לאיברים אינטימיים. בתשבץ אחר לקוחה ביקשה ממני לייצר הגדרה לאשתו השנייה של אביה. הכינוי שלה היה 'הזונה'".

צאלה דוד, 350 ש"ח לברכה אישית

יונתן דורון – תשבצים אישיים, החל מ־240 ש"ח לתשבץ

רורי יקרה (מאת צאלה דוד)

כעת, כשאת מסיימת בשעה טובה את התואר הראשון שלך, באוניברסיטה מהיוקרתיות בעולם, אני מקווה שאת מסתכלת אחורה בסיפוק,
וגאה בעצמך מאוד.

את אינך מכירה אותי, אבל אני מכיר אותך היטב.
רגע, לא להיבהל…
מאז עברתי עם משפחתי לסטארז הולו לפני שלוש שנים,
ליתר דיוק, מאז הבחנתי בך בדיינר בבוקר קיצי אחד, לח וחמים,
את אצלי בראש, מעסיקה את לבי.
אני צופה בך מהצד באין מפריע.
נראה שרכשת לך מעריץ…

משהו בתום שבך, בחום שבך, בטוב ליבך,
משהו בלשונך החדה, בחוכמתך,
משהו ממך,
שבה אותי.

אינני רוצה להפריע למרקם חייך העדין,
רק לסמן לך, לרמוז, שיש מישהו ששם לב, שמבחין,
שרואה בך ילדה-אישה מדהימה,
דמות לחיקוי, עדינה ומקסימה,
שצופה לך גדולות, כעיתונאית ובכלל,
ומאחל לך את כל הטוב שבעולם.
מכל הלב.