ותודה על העוגות: ברק כהן עוזב את מגזינו בדרך למקום חדש

היופי הזה כולו תאנים ופיסטוק. מגזינו (צילום ברק כהן)
היופי הזה כולו תאנים ופיסטוק. מגזינו (צילום ברק כהן)

השף-קונדיטור המוערך עוזב את המטבח המתוק של מסעדת מגזינו אחרי שמנה וחצי שנים, ואחרי שהביא לעולם כמה מהעוגות האהובות והנהדרות ביותר בתל אביב. אז מה יעלה בגורלן של עוגות הגזר והלימון-פיסטוק, והאם הוא מתכנן להמשיך לאפות פלאים? בעצם כתבנו בכותרת שכן. אז כן

17 בדצמבר 2023

אחרי שמונה שנים וחצי ויותר מדי פרוסות עוגה, השף קונדיטור ברק כהן עוזב את מסעדת מגזינו – המקום בו הקים קונדיטוריה לתפארת, העלה על נס את הקראק פאי, היער השחור ואת הפאי לימון-פיסטוק. ועל הדרך לימד אותנו שגם פרוסת עוגה אחת במשלוח לבדה יכולה להיות מרהיבה.

עם עזיבתו של כהן, השף-קונדיטור החליט לחזור למושב בעמק חפר ממנו הגיע לתל אביב בכל בוקר, מתוך רצון להתפתח באופן עצמאי, וגם לחזור הביתה יותר. כהן מרגיע אותנו ומספר כי נראה שהעוגות והמתכונים שיצר עבור מגזינו ישארו במסעדה, יחד עם חלק נכבד מהצוות שעבד איתו, כך שהרמה לא צפויה להתדרדר.

תודה על העוגות. ברק כהן, מגזינו (צילום: אלון לוי)
תודה על העוגות. ברק כהן, מגזינו (צילום: אלון לוי)

כהן התחיל בכלל ככדורגלן מקצועי בבית״ר טוברוק בנתניה, אך בעקבות פציעה שינה את ייעודו המקצועי והמשיך ללימודי בישול, ומשם לקונדיטורית רביבה וסיליה – שם, לדבריו, למד באופן יסודי ומקצועי את הבסיס, מלחמים ועד קרם פטיסייר. לאחר דרך קצרה בתור שף קונדיטור בקייטרינג, כהן פגש את האחים ירזין, שהציעו לו לחבור אליהם למסעדה חדשה בשם מגזינו. עבורו זו הייתה הזדמנות להיות שף קונדיטור של מסעדה, ובכך לייצר שפה קולינרית אישית ולייצר קינוחים פרי עטו ולבו. 

מאז נאפה הרבה בצק, הוקצפה לא מעט קצפת, גונאש הרבה גנאש – נו, הבנתם את הקטע. העוגות של מגזינו הפכו בזכות הטאץ׳ של כהן לאייקוניות – הן אסתטיות, גדושות, ססגוניות ומושחתות, אבל בטעם מדויק להפליא. כהן הלך על קו שנע בין אלגנטי וצרפתי למוגזם ואמריקאי, וזה פשוט עבד. פאי לימון פיסטוק עם מעטה מרנג נדיב כיכב בכל סטורי, קראק פאי נאכל כגילטי פלז׳ר באמצע הליל, עוגת היומולדת השווה ששימחה ילדים וילדים בנפשם – העוגות של ברק מלוות את העיר נאמנה כבר שמונה שנים וקצת, וזה בהחלט לא עניין של מה בכך.למעשה, ב-2019 הכתרנו אותו בתור השף קונדיטור הכי טוב בתל כביב במסגרת טקס פרסי האוכל שלנו בטיים אאוט.

ככה חוגגים יומודלת. מלאאא סוכריות במגזינו. צילום: ברק כהן
ככה חוגגים יומודלת. מלאאא סוכריות במגזינו. צילום: ברק כהן

בתחילתו של עידן הוולט בתל אביב, העוגות המופלאות הוצעו לבדן במשלוח, גם כפרוסות, וכך לימדו אותנו שפרוסת עוגה עד למפתן הדלת זה פשוט רעיון נפלא. במהלך התקופה הזו גם נפתחה הקונדיטוריה של מגזינו, בניצוחו של כהן, כסניף נפרד צמוד למסעדה. שם זכינו, לצד העוגות המוכרות, גם לטעום קרואסונים פריכים בעבודת יד, מאפים מלוחים, עוגיות עשירות ומסקרנות ועוד קינוחים מתחלפים.

אם כך, את העוגות הכבר מיתולוגיות שלו עדיין תוכלו לטעום במגזינו ובמשלוח, אבל אם תשאפו להינות מטביעת אצבעות הייחודות ביצירות טעימות בעתיד, ובוודאי שתשאפו, ברק עובד בימים אלה על פתיחת מקום משלו, אך זה בא עם חדשות קשות – תאלצו לצאת מהעיר לאזור חיוג 04, בלוקיישן שליד עמק חפר באיזור השרון. נעדכן בהמשך על פרטים נוספים, אז עד אז נזמין עוד עוגה ונאלח בהצלחה להתחלות חדשות.
מגזינו, מנחם בגין 21