אהבה שמחכה רק לכם: 10 ברי היין הכי רומנטיים בתל אביב

סנטי (צילום: אינסטגרם/@santi_gordon.17)
סנטי (צילום: אינסטגרם/@santi_gordon.17)

בואו ונשתה לחיי האהבה: מגיפת ברי היין שפקדה את תל אביב ב-2023 משתלמת לנו בענק בוולנטיינ'ס דיי, עם שלל אופציות בילוי רומנטיות במיוחד, פחות מחייבות ממסעדה ויותר מחרמנות מעוד ערב של נטפליקס אנד צ'יל. זה הזמן לאהוב. ולשתות. ולאהוב. ולשתות. ולאהוב. ולשתות. תגידו מתי להפסיק

14 בפברואר 2024

את מגיפת ברי היין שפקדה ב-2023 את תל אביב רק המלחמה הצליחה לעצור, אבל הרווח כולו שלנו: קיבלנו עוד עשרות מקומות בילוי נהדרים ורומנטיים, וגם אם לא אוחזים בשום מומחיות בתחום הגפנים והיקבים פשוט כיף גדול לשבת בהם, לאכול משהו קטן ולשתות לחיי האהבה. במיוחד אם לא בא לכם להתחייב לארוחה במסעדה, בר היין הפך לאופציית ביניים מוצלחת לבילוי זוגי, ותמיד אפשר לבוא לבד, לשבת על הבר ולהאמין שאולי הלילה הוא הלילה שבו תפגשו את האחד/האחת (או יותר, אנחנו לא שופטות).

>> ככה פשוט: 18 מסעדות הקז'ואל הכי טובות בתל אביב

אל וסינו

לטובת הצפונים שבינינו, ממש על גדות הירקון, ממוקם כבר יותר מעשור הבר-יין-מסעדה הנעים והטוב הזה, עם תפריט עשיר של השף עידן אבני ומנות פשוטות שמבוצעות היטב ושכנעו אפילו את מבקר המסעדות שלנו. הלהיט הוא כמובן לשבת בחוץ בספוט עטוף הצמחייה המשקיף על הנחל באווירה פסטורלית שקשה למצוא בתל אביב. ויין. הרבה יין.
טיפ של אלופות: אם אתן בעניין של תאוות בשרים, סטייק הסינטה כאן הוא אחד הטובים והמשתלמים בעיר במדד התמורה לכסף.
אבן גבירול 192

לא צריך הרבה יותר מזה. אל וסינו (צילום: אינסטגרם/ @elvecino192)
לא צריך הרבה יותר מזה. אל וסינו (צילום: אינסטגרם/ @elvecino192)

בריקס

הבריקס הוא בר יין נעים, קז׳ואלי ומהנה, כשהבונוס המרכזי הוא הלוקיישן – לא על הרחוב, כי אם בכיכר גבעון ההולכת ומשתדרגת, מה שמבטיח לכם שיחה קרובה ולבבית ללא צפירות או רחשים מיותרים ברקע. יש גם הרבה יינות בכוסות, ככה שתוכלו להתנסות בכל מיני יקבים וטעמים.
טיפ של אלופות: להשתכר יחד מאגס שיכור. לא השתכרתם? להזמין עוד בקבוק.
גבעון 4

בריקס. צילום: מתוך אינסטגרם
בריקס. צילום: מתוך אינסטגרם

גאזטה

בר היינות גאזטה אירח כל כך הרבה דייטים, עד שמלצרית שעבדה שם סיפרה לי שהיא כבר יודעת לומר מתי מדובר בדייט ראשון, מתי זה השלישי או איזה דייט מגיע מהטינדר. יינות ומנות אוכל במחירים נגישים, תאורה מעומעמת ואווירה אינטימית במידה הנחוצה. לא פלא שזה הפך לבית דייטים קלאסי.
טיפ של אלופות: להזמין את המילקי לחלוקה. סקסי.
מרמורק 12

גאזטה בר יין. צילום: אנטולי מיכאלו
גאזטה בר יין. צילום: אנטולי מיכאלו

הגפן

הגפן היא חצר יין מקומי ששוכנת בשוק הפשפשים ביפו, כולו גאווה ישראלית – שכן כל היינות שנמצאים בו הם תוצרת הארץ. נשות היין שירה גרנות ולי הופמן אגיב אצרו את התפריט, שבו לא פחות מ־124 לייבלים מקומיים בלבד. הישיבה בחצר הפורחת אינטימית ונעימה, והרומנטיקה פורחת, אלא מה.
טיפ של אלופות: פאט נאט של יקב ברק. אתם תודו לנו אחר כך. אולי עדיף עכשיו, לא בטוח שתזכרו אחר כך.
נועם 3

הגפן. צילום: מתוך אינסטגרם
הגפן. צילום: מתוך אינסטגרם

כריסטוף

כריסטוף הוא סלון יין, שזה אומר שהוא לא עוד בר יין סטנדרטי, אלא בנוי כסלון של בית (כמעט), עם ריהוט חמים ונעים שיקליל עליכם את העובדה שמדובר בדייט. כאן תוכלו לשבת בפנאן ולבחור מספריית היין הגדולה את הבקבוק שחלמתם עליו.
טיפ של אלופות: אם לא סיימתם את הבקבוק, תוכלו לארוז אותו בתיק בד ולהמשיך בבית.
השוק 28

כריסטוף (צילום: יעל שטוקמן)
כריסטוף (צילום: יעל שטוקמן)

סנטי

בר היין של השף גיא אריש הוא גם אחת המסעדות הטובות בעיר, גבוה בטופ של המקומות החדשים הכי טובים של שנת 2023, והסיכוי שתגיעו ויהיה לכם מקום לשבת נמוך ביותר. שווה מאוד לחכות בתור, כי חוויה קולינרית כזאת לצד יינות מעולים ביותר היא הכל חוץ מטריוויאלית בעיר הזאת. הבעיה היא שהכל כך טעים שצריך רמות שליטה של נזיר בודהיסטי כדי לסיים את האירוע בלי להזמין את כל התפריט. אנחנו נתמודד עם הבעיה הזאת בגבורה.
טיפ של אלופות: בשעה 17:00 מתחיל כאן הפי אוור עם 15 אחוז הנחה על הכל (תפריט אוכל מצומצם).
גורדון 17

בר יין חמישה כוכבים. שף גיא אריש ב"סנטי" (צילום דור קדמי)
בר יין חמישה כוכבים. שף גיא אריש ב"סנטי" (צילום דור קדמי)

פלור

בר היין של רחוב וילסון הוא מקום אולטימטיבי לדייט ראשון או שני. שכן, כשעדיין לא מכירים לעומק, יין הוא מפיג מתחים ושובר קרח מספר אחת. במיוחד שמדובר בפלור ובתפריט יינות טבעיים שיחייבו הסברים ארוגים של המלצר ויספקו לכם נושאי שיחה. חוץ מזה במקום יש אוכל טעים ונעים, וגם ערבי קונספט ופופ אפים, וזה תמיד נחמד לגוון קצת.
טיפ של אלופות: כיף לשבת בחוץ, אבל אפילו יותר נעים להתכרבל בפנים.
וילסון 10

מקום טוב בלב העיר. פלור (צילום: יחסי ציבור)
מקום טוב בלב העיר. פלור (צילום: יחסי ציבור)

תרצה

מדובר בדייט אדיר לפודיז, ואם אתם כאלה, וגם במקרה מבינים טיפה ביין – זהו המקום המושלם עבורכם לדייט הערב. בכל זאת, זה הבר של רז רהב. אי אפשר להזמין מקום מראש, אלא אם אתם מגיעים עד השעה 17:30. אז או שתתאזרו בסבלנות או שתמתינו בחוץ על כוס יין. שתי האופציות טובות.
טיפ של אלופות: השולחן יתפנה בסוף, אל תבהלו מהתור.
החלוצים 3

תרצה של רז רהב. צילום: אחי רענן
תרצה של רז רהב. צילום: אחי רענן

Cote

אווירה פריזאית, שולחנות עץ מהגוני ונרות לבנים מאורכים נוטפי שעווה – נשמע לנו כמו שם נרדף לרומנטיקה. תוכלו לחלוק בקבוק יין מקומי או מהעולם, להרשים בידע שלכם באמצעות צלחת גבינות משובחות, או לחלוק צ׳יפס מושלם, אם תרגישו בנוח.
טיפ של אלופות: תבוא מוקדם, לפני שמשתרך התור מבחוץ ופוגם ברומנטיקה, כי אין אפשרות להזמין מראש.
אחד העם 33

קוט (צילום: נועם רון)
קוט (צילום: נועם רון)

Coupè

בר היינות השינקינאי החדש הוא ללא ספק אידאלי לחג האהבה העברי שבא עלינו לטובה. יינות במחירים נוחים שמאפשרים השתכרות בסבבה, או במקרה ומדובר בדייט ראשון, שבירת הקרח. חוץ מזה, מה יותר רומנטי מפלטת נקניקים וגבינות לחלוקה?
טיפ של אלופות: לשבת בקומה העליונה, לרכל על מי שלמטה ואולי גם להתנשק.
שינקין 22

coupè / קופה. צילום: עדן מולדבסקי
coupè / קופה. צילום: עדן מולדבסקי