הערב: יקב רמת הגולן הופך את פארק התחנה לבר יין גדול וטעים

כל מה שצריך לקיץ הזה. יינות רמת הגולן (צילום: אודי שמש)
כל מה שצריך לקיץ הזה. יינות רמת הגולן (צילום: אודי שמש)

פסטיבל "בר מארץ היין" של יקב רמת הגולן יביא החל מהערב ובלילות הבאים (27-25 ביוני) את יינות היקב לפארק התחנה, כשהם מלווים בפיצה נאופוליטן החיפאית האדירה, במאפים של מטרלו מעין זיוון, בהמבורגר של כביש 90 (בשיתוף דיקסי) ובאוטו גלידה הנהדר של איתיאלה היאט. בואו לתת לצפון את הלב ואת הבטן

25 ביוני 2024

המטיילים הרבים שפוקדים בדרך כלל את רמת הגולן בתקופה הזו בשנה, נעדרים הפעם. כולנו יודעים למה. על אף שיש גם ימים רבים רגועים באיזור הגולן, וזה דווקא הגליל העליון שחוטף את רוב האש, המציאות המאיימת וכותרות החדשות מרתיעות את הקהל הישראלי שנמנע מלהגיע לאיזור. אז אם אתם לא תגיעו לאיזור, יקב רמת הגולן יביאו את האיזור אליכם כבר בשבוע הבא.

>> וילנד קפה: פארק התחנה רוצה את התל אביבים בחזרה

הפסטיבל של יקב רמת הגולן ינחת בפארק התחנה המתחדש בשבוע הבא (שלישי עד חמישי, 27-25 ביוני, כל ערב מ-18:00 עד 23:00), כך שבמקום להגיע למרכז המבקרים הסגור של היקב, יגיעו מגוון בקבוקים משובחים מבית הייצור שלו עד אליכם. "הקיץ הנוכחי מוביל אותנו, בעל כורחנו כמובן, הרחק-הרחק מעבר לגבולות הגזרה הרגילים שלנו, ומפגיש אותנו עם הישראלים קרוב למרכז", אמרה לנו שרית כהן, סמנכ"לית השיווק של היקב. "החוויה הזאת מיוחדת ומרגשת ולכן ננסה להיענות לאתגרים עם כמה שיותר יין טוב. לחיים".

כמה טוב שבאת. אורן אבני, נאופוליטן (צילום: דמיטרי פומזן/KARELA agency)
כמה טוב שבאת. אורן אבני, נאופוליטן (צילום: דמיטרי פומזן/KARELA agency)

בר היינות הגדול של יקב רמת הגולן ייפתח בפארק התחנה ובמקרריו בקבוקים מסדרות ירדן, גמלא וגולן, כשבהתאם לטמפרטורה הלוהטת ישים דגש על יינות רוזה ויינות לבנים, אולם מי שאוהב כוס יין אדום גם בחודש יוני החם מדי, לא צריך לדאוג ולא יקופח, שכן יהיה מענה לכולם (מחירי הכוסות יעמדו על 25-45 ש"ח לכוס). אבל אמרנו גם אוכל טוב, לא? אמרנו. ועוד איך.

כמה חיכינו לה. הפיצה של נאופוליטן (צילום: יעל שטוקמן)
כמה חיכינו לה. הפיצה של נאופוליטן (צילום: יעל שטוקמן)

גולת הכותרת של הפסטיבל מבחינה קולינרית תהיה הגעתה המרגשת לתל אביב של פיצה נאופוליטן החיפאית, הנחשבת בעיניי רבים לפיצה הטובה בארץ. סליחה מכל הפיצות שאנחנו אוהבים בתל אביב, כן, אבל הפיצה שהוקמה ב-2020 על ידי הפיציולו אורן אבני וכמה שותפים ברחוב הנמל בחיפה עושה המון כבוד למקור הנאפוליטני המנומר ולא פחות מכך כבוד ליצרנים ישראלים של חומרי גלם, והיא אכן טוענת ראויה ביותר לתואר. אל פארק התחנה היא תגיע עם מרגריטה קלאסית מגבינות מקומיות (66 ש"ח) וגם עם פיצת גבינות צאן ופירות יער מוצלים מהגולן (76 ש"ח).

כמה טוב שחזרת. עדי פרץ, מטרלו (צילום: דמיטרי פומזן/KARELA agency)
כמה טוב שחזרת. עדי פרץ, מטרלו (צילום: דמיטרי פומזן/KARELA agency)

במקביל יתייצב במתחם התחנה גם אורח נוסף ואהוב מרמת הגולן שכבר ביקר כאן לאחרונה, הקונדיטור עדי פרץ ממאפיית מטרלו הספקטקולרית שבעין זיוון, כן כן, זה שגרם לנו לעמוד בשבילו בתור לא פעם ולא פעמיים. פרץ יגיע עם פחמימות מתוחכמות שמשתדכות נפלא ליין, כמו קרקר גבינת קממבר צלויה וריבת בצל (28 ש"ח) צ'יפס פטריות צדף עם גבינת תום (48 ש"ח), טוסט קרואסון (48 ש"ח) ושאר טארטלטים מלוחים.

"'היה לי מאוד חשוב להשתמש בתוצרת מקומית מהצפון, הבית שלי שלצערי מופגז כבר חודשים", אמר לנו פרץ. "כל חומרי הגלם שאני משתמש בהם בפסטיבל הם על טהרת התוצרת הצפונית. הגבינות הן ממחלבת בן עמי ומחלבת נטור, הפטריות מעין זיוון והתירס מקיבוץ מחניים. מצד אחד מעייף שוב להיטלטל בדרכים ולארוז הכל, ומצד שני אני פה לצד חבר'ה צפוניים שאני מכיר, אוהב ומעריך אז עדיין מצליח להרגיש מעט קרוב הביתה".

כמה טוב ההמבורגר הזה. רן ששון, כביש 90 (צילום: דמיטרי פומזן/KARELA agency)
כמה טוב ההמבורגר הזה. רן ששון, כביש 90 (צילום: דמיטרי פומזן/KARELA agency)

בין החבר'ה הצפוניים תוכלו לאתר גם את רן ששון, שיגיע מצומת מחניים עם המבורגרים עסיסיים (47 שקלים), כנפיים (37 שקלים) וצ'יפס על המקום (20 שקלים) שהם תוצר שיתוף פעולה של המבורגריית כביש 90 הנהדרת, ששמה נודע למרחקים ולא רק במחוז הצפון, עם דיקסי התל אביבית של חיים כהן. לקינוח, תחנה בפארק הפוד-טראק "אוטו גלידה" הטרי והנהדר של איתיאלה היאט, שרוקחת טעמי גלידה שמקורם בפירות הצפון העונתיים, ויהיו מרעננים ושוברי עומס חום, בדיוק כמו שאתם רוצים וצריכים (30-35 שקלים). ואם כל הטוב הזה לא מספיק לכם, יוגשו גם פלטות גבינות צאן ובקר ממחלבת הבוטיק של משק יעקבס מכפר הרוא"ה שבעמק חפר (צפון זה דבר יחסי כשאנחנו בתל אביב).

כמה טובה הגלידה שלה. איתיאלה האיט, אוטו גלידה (צילום: דמיטרי פומזן/KARELA agency)
כמה טובה הגלידה שלה. איתיאלה האיט, אוטו גלידה (צילום: דמיטרי פומזן/KARELA agency)

גיל גוטקין, עיתונאי האוכל של "הארץ" ואיש תוכן ויזם קולינרי, נמנה בין מפיקי הפסטיבל ומספר כי מה שהדריך אותו בבניית האירוע הייתה המחשבה על המאכלים שמשתדכים הכי טוב ליין של יקב רמת הגולן, ובמקביל גם לא זמינים בתל אביב ביום יום. "רצינו שיהיה מגוון, ובעיקר רצינו לתת במה אמיתית לצפון", הוא אומר. "אין כמו התוצרת הנפלאה שמגיעה ממנו, ואין כמו היצרנים והחקלאים שאחראים עליה". וואלה צודק.
>> פסטיבל בר מארץ היין של יקב רמת הגולן, 27-25 ביוני, 23:00-18:00, פארק התחנה. יש להירשם מראש כאן בלינק (ללא עלות)