נאפולי, ברוקלין, פלורנטין: 23 הפיצות הטובות ביותר בתל אביב

לה טיגרה (צילום: @la_tigra_tlv/אינסטגרם)
לה טיגרה (צילום: @la_tigra_tlv/אינסטגרם)

העיגול המושלם שהופך למשולש של גן עדן, השילוב החלומי בין בצק-רוטב-גבינה, המאכל שהכי כיף לאכול בעמידה ברחוב והסיבה מספר 1 לכוויות בלמעלה של הפה - פיצה היא כל מה שאנחנו יכולים לרצות באוכל, ועוד עם תוספות. אלו הפיצות התל אביביות שהכי חשוב שתטעמו

9 בפברואר 2024

ביום שישי הקרוב (9.2) מציינים את יום הפיצה הבינלאומי – או כמו שאנחנו קוראים לו, סתם יום שישי. לרגל כך אספנו את כל הפיצריות והפיצות השוות ברחבי העיר הקולינרית ביותר בישראל. אלו הסלייסים שאסור לכם לפספס, אבל גם אל תנגסו ישר כשהם יוצאים מהתנור כי אז יהיה לכם כוויה בפה.

>> רותי ברודו פותחת את בית הקפה שלה, באיחור קל של ½3 חודשים

חדשים

שלחמך

יש לנו סימפתיה לעסקים קטנים ומקומיים ושלחמך הוא בדיוק כזה: פיצרייה שכונתית קטנה ומתוקה עם שם שמדיף ניחוח עברי נוסטלגי וחדר חלוקת דואר, זכר לסניף שעמד פעם באותו מקום. הפיצה ישראלית, דקה ואוורירית עם שוליים עבים ופריכים, והיא נמכרת גם בסלייסים, לשמחת לב הורים וילדים שסוגרים כך את פינת ארוחת מנחה.
בראלי 18

אל תזרקו אותה למים, היא לא תחזור. שלחמך. צילום גיל אבירם
אל תזרקו אותה למים, היא לא תחזור. שלחמך. צילום גיל אבירם

Pizza 4 the PPL

עוד פיצרייה שכונתית, ותיקה אמנם, שעברה לאחרונה שדרוג: למטבח נכנס רותם וקנין, איש הנקניקיות הסוטות משוק הכרמל, שמקפיץ את רמת הפיצה בטופינגז מוקפדים כגון גבינת סטראצ'יאטלה מתוצרת בית, שרימפס ומולים (לא הכל על אותה פיצה כמובן). אם נותר מקום בבטן שימו עין על הטירמיסו פיסטוק ותודו לנו אחר כך.
עולי ציון 26

פיצה שרימפס זה השילוב המושלם. pizza 4 the ppl (צילום יעקב בלומנטל)
פיצה שרימפס זה השילוב המושלם. pizza 4 the ppl (צילום יעקב בלומנטל)

PIZZAPIZZAPIZZA

הסנונית הראשונה בקומפלקס כולי עלמא החדש מדברת ישר לבטן במגשי פיצה וסלייסים סקסיים. פיצאיולו מאיטליה יצר את הבצק, והטופינגז כבר לגמרי תל אביב 2024 – גורגונזולה, בצל ובייקון; קממבר, פרי העונה, אגוזים ודבש ועוד צירופים מעוררי תיאבון, במיוחד בשעות הקטנות של הלילה.
מקווה ישראל 10

אומרים שהיא נפוליטנית מודרנית. PizzaPizzaPizza (צילום רן גולני)
אומרים שהיא נפוליטנית מודרנית. PizzaPizzaPizza (צילום רן גולני)

ונוס

המקום החדש ביותר של קבוצת קזינו סן רמו מתמקד במנות מאזור הים התיכון שנאפות ומתבשלות בתנור. בין לזניה לחומוס תמצאו פיצה דקה ופריכה אך כלל לא נפוליטנית עם טופינגז בין יפו לרומא, קלמארי ורוטב עגבניות עם אריסה למשל.
שדרות ירושלים 5

אל תקראו לה פיצריה, כי היא לא תענה. ונוס (צילום תומר מאיה)
אל תקראו לה פיצריה, כי היא לא תענה. ונוס (צילום תומר מאיה)

ותיקים-אבל-לא-פחות-נהדרים

לה טיגרה

"הרבה יותר מסתם עוד מועמדת חדשה לתואר הפיצה הטובה בעיר", הכריז המבקר שלנו לאחר שנגס בקראסט המנומר של הפיצרייה בפלורנטין. לה טיגרה נבתנה מראש כמוסד נפוליטני, בפיקוח איגוד הפיצות הנפוליטני ובעזרת מחזיק גביע העולם בפיצות. מבחינת עיצוב, המקום הוא לחלוטין פלורנטין, מטאבון המנומר דרך קירות שמספרים את סיפור המבנה ועד למרפסת שמשקיפה לרחוב.
ידידיה פרנקל 9

לה טיגרה (צילום: אנטולי מיכאלו)
לה טיגרה (צילום: אנטולי מיכאלו)

ג׳ונז X מלגו ומלבר

הפיצות מבית היוצר של מוטי טיטמן הפכו לשם דבר בעיר אי שם בין הסגר השני לשלישי: בצק שניחן בקראסט אוורירי שמתפצח היטב, שחלקו המרכזי משוח ברוטב עגבניות פיקנטי מעט ומגיע עם מגוון תוספות קלאסיות יותר ופחות. בזירה הקלאסית תוכלו למצוא פיצה עם אנשובי אורטיז מצוינת, או פיצה בתוספת פטריות ובצל ירוק. בזירה השגרתית פחות נמליץ על פיצת תירס לבנה עם רוטב בשמל קטיפתי, תירס טרי, חלפינו וכוסברה.
זבולון 13

ג'ונז (צילום בר כהן)
ג'ונז (צילום בר כהן)

Super Pizza

סופר פיצה פתחה את שעריה ברחוב לבונטין לאחר ארבע שנים של מחקר ועבודה קדחתנית על ידי אופה הפיצה המנוסה יובל שניר והשף דיוויד פרנקל (פרונטו). הסגנון רומאי, כלומר בצק עבה, חיתוך מרובע ותוספות מרובות. הסוד הוא בבצק הפיצה שמורכב מלא פחות משבעה סוגי קמחים שונים, מה שהופך אותו לפריך בדיוק במידה הנכונה ובסיס איתן דיו לתוספות הרבות והייחודיות שמוצעות כאן. נמליץ מאוד על פיצה מאטריאצ׳ה המבוססת על רוטב עגבניות, בייקון, מוצרלה וגבינת פרובלון איטלקית משובחת; או על פיצה ירוקה ומופלאה בתוספת זוקיני, גבינת פקורינו, שמן זית, גבינת קשקבל ועלי ארוגולה.
לבונטין 19

הריבוע המרהיב של סופר פיצה. צילום: איליה מלניקוב
הריבוע המרהיב של סופר פיצה. צילום: איליה מלניקוב

פיצה | בייקרי צינה

הקורונה הפכה את כיכר דיזינגוף לפריים לוקיישן, והאמת שלשבת בכיכר ולאכול פיצה זה באמת לא כל כך נורא בכל מצב. סניף הבייקרי שעונה לשם 'בייקרי צינה', מציע פיצות משובחות מבצק מחמצת בסגנון נפוליטני מה שמותיר אותן דקיקות ונגיסות במיוחד. לפיצות מוצעות תוספות קלאסיות כמו פפרוני, פטריות, זיתי קלמטה, פרושטו או זוקיני. בנוסף, הפעם לא קיפחו את הטבעונים כלל וכלל שכן מוצעות במקום שתי אפשרויות. הגבינות הטבעוניות הן מופלאות וקשה להבחין שמדובר בתחליף. יש שתי אופציות של גבינות של חברת תמיז והן מבוססות על אחוז גבוה של שקדים, ללא חומרים משמרים ובמרקם מדויק.
כיכר צינה דיזנגוף 6

הפיצה של הבייקרי. צילום: עידית בן עוליאל
הפיצה של הבייקרי. צילום: עידית בן עוליאל

בבקה פיצה

סניף מיקדו הצפוני של רשת בבקה מספק פיצות בסגנון נפוליטני המבוססות על רוטב עגבניות טרי, מוצרלה פרסקה ופרמזן מגורד. הבצק חמים ונעים ובעובי מדויק, והתוספות מהנות ומפתיעות. נמליץ במיוחד על פיצת הבצלצלים עם בצלי שאלוט, בצל ירוק ובצל סגול וריבת בצל מתקתקה מעל, או על הפיצה החריפה למיטבי לכת עם צ'ילי חריף טרי וגבינת מנצ'גו.
אהרון בקר 8

הפיצה של בבקה. צילום: גיל אבירם
הפיצה של בבקה. צילום: גיל אבירם

הפיצה

מוותיקות הפיצריות של העידן החדש, מקום עם נוכחות דרמטית בבוגרשוב שהפך במידה רבה למוסד אייקוני, עם כת מעריצים שטוענת שזו הפיצה הטובה בעיר ותילחם בחירוף נפש במי שיעז לטעון אחרת. ואכן, מדובר בפיצה ייחודית ודקת בצק, לא ממש נאפוליטנית קלאסית אבל בטח לא ניו יורקית, פשוט מין היבריד תל אביבי מוצלח ומוקפד באווירת פיצריה שכונתית קלאסית (בהנחה שהשכונה היא במנהטן או ברומא) שמצליחה לשמור על רמה גבוהה ביציבות לא אופיינית לעיר.
בוגרשוב 51

Happy Ha’pizza day ????????????

Posted by ‎הפיצה Hapizza‎ on Thursday, February 9, 2023

ארציאלי

המחקר והסטאז' הארוך שערך השף חואן מסל בפיצרייה באיטליה – והעובדה שהבצק שלו תופח עם אחוזי מים גבוהים במשך 48 שעות – הניבו בצק פיצה מטורף, מעט עבה מהמקובל בעיר, עם מלא בועות אוויר שמעניקות לו מרקם וטעם נפלאים. הפיצה האובאלית מקבלת תוספות שונות (שמתחלפות מדי יום), נאפית ישירות על אבן התנור ונשלפת ממנו באמצעות משוט עץ – ואז היא נחתכת מול עיני הלקוח לגודל הרצוי. אנחנו טעמנו מרגריטה שבאה עם בזיליקום, פיצה תרד וזעתר, פיצה בורטה ופלפלים קלויים ופיצה פפרוני – כולן היו מוצלחות וחוסלו במהירות שיא, תוך סכנת התמכרות ממשית.
ארציאלי

פיצרייה ארציאלי. צילום: יניב שדה
פיצרייה ארציאלי. צילום: יניב שדה

ברוקלין

בעוד שבפיצה בבוגרשוב יריב הדרו מפגין את כוחו באותנטיות, פה הדרו ממציא את הגלגל עם פיצות ענקיות בגודלן שנאפות בהשראת האדפטציה הניו יורקית למאפה האיטלקי. תמצאו פיצת הוואי עם מוצרלה, פרמזן, אננס, האם ובייקון, או פיצה שנקראת פטריות הזייה שבעצם מכילה שמפניון מציאותיות מאוד, ואפילו פיצת קורנדביף עם בקר מעושן וקורנישון.
ברוקלין פיצה

ג'מה

ג'מה היא כבר לא הסוד הקטן של שכונת נגה: בעורף של יפו, פועלת פנינה מפתיעה שמגישה פיצות נהדרות עם בצק דק יחסית ושוליים פריכים ונהדרים, כשחלק מהתוספות נאפות יחד עם הפיצה וחלק מפוזרות ברגע ההגשה, כמו עלי רוקט טריים וקילופים דקיקים של פרמז'ן. אהבנו במיוחד את הפיצה הירוקה עם קרם מסקרפונה ותרד, בייבי זוקיני, זיתי קלמאטה, שרי צלויות, גבינת עיזים, פרמז'ן וארוגולה ומעולות לפחות כמו הירוקה היו פיצת קרבונרה ופיצת טרטופו. נחזור, בטח שנחזור.
ג'מה

ג'מה, שבית אותנו בפריכות. צילום: יח"צ
ג'מה, שבית אותנו בפריכות. צילום: יח"צ

פיצה הר סיני

בשקט בשקט, התמקמה הפיצרייה החביבה הזו דווקא בנחלת בנימין – לא רחוק מרחבת בית הכנסת הגדול והר סיני. שווה לעלות לרגל כדי לטעום את הפיצות הנפוליטניות המעולות שמכינים פה מבצק מחמצת טבעית "בת 25 שנה" לפי הנטען. התוספות מינימליות, והמיקוד פה הוא בפיצה. כמו שצריך.
נחלת בנימין 55

פיצה הר סיני. מפייסבוק
פיצה הר סיני. מפייסבוק

התדר

הפיצה המופלאה הזאת התחילה, כמו כל דבר אצל המאסטר אייל שני, בחיזיון ויזואלי שגרר תחקיר וניסיונות שארכו כמה חודשים. השף המהולל ראה בדמיונו כוכבים שמתנפצים על מים ויצא לתרגם את הדימוי למשהו אכיל. הכוכבים המתנפצים הפכו לגבינת מוצרלה מותכת והים הפך לרוטב עגבניות סמיך ונפלא, שמרוח על הבצק הכי טוב בעיר (יש בו מרקמים שונים ודרגות אפייה שונות לאורכו, כולל גבעות פריכות, בועות שרופות ומישורים רכים). המרגריטה נאפית בטאבון (כבוד לטבחית מילנה בלקין שאמונה על המלאכה) ובאה בגודל אימתני ולא סטנדרטי, לצד סחוג וזעתר (מה שהופך אותה מאיטלקית לישראלית), רוטב חריף ושקית נייר עם עגבניות מצוינות, זיתים וחריף.
דרך יפו 9

באה גם בגרסה טבעונית, התדר. צילום: מרב סריג
באה גם בגרסה טבעונית, התדר. צילום: מרב סריג

סנטה קתרינה

סנטה קתרינה של השף תומר אגאי היא מסעדה מבריקה המתמחה באוכל אזורי, חבויה בלב המאפליה של ההיפסטריזם מאחורי בית הכנסת הגדול ומסתווה כחלק מהברים בשכונה. במרכז המסעדה ניצב טאבון שמנפק מבחר רחב של מעדנים, ביניהם פיצות שגורמות לצמרמורת מענגת, למשל פיצה נאפולי עם תרד וביצה רכה.
סנטה קתרינה

סקסי מאדרפאקר. סנטה קתרינה (צילום חיים יוסף)
סקסי מאדרפאקר. סנטה קתרינה (צילום חיים יוסף)

פיצה לילה

השותפים ארד אפפל, שהיה מנהל בטוני ווספה, ורן בלפר המוכשר, שעבד במטבחים של מפעלות השף אייל שני (רומנו ופורט סעיד) פתחו את הפיצריה הכי גרובית בעיר. הפיצות בגודל אחיד, מה שנקרא פה פיצה אישית, אבל יכול להתאים בהחלט לזוג בתנאי שאתם לא מתבגרים. הבצק בעובי בינוני, עם שוליים מעט שמנמנים יחסית. הפיצות נאפות בהתחלה על רשת ואז משלימות אפיה ישירות על אבני התנור. הרטבים והתוספות על גבי הפיצות נערמים בחלקם לפני האפייה ובחלקם אחריה. כך למשל תמצאו פיצה של בשר בכבישה ביתית במקום, ועלי רוקט ופרמז'ן, או פיצה של ארטישוק, קייל, בצל ירוק ופטה.
פיצה לילה

פיצה לילה. צילום: אנטולי מיכאלו
פיצה לילה. צילום: אנטולי מיכאלו

ג׳וספה

ג׳וספה, הפיצה שכולכם מכירים כפיצה של יוסי הצב (או הזקן), היא נכס צאן ברזל במחוזות פלורנטין, גם מאז שיוסי קצת פחות נוכח במקום. היא רחוקה מלהיות טרנדית, לא מאופיינת בבצק נפוליטני או ניו יורקי, אבל משהו בה פשוט עובד, ויעידו הלקוחות שנשבעים בה כבר שנים. הבצק דק יחסית, כמות מדודה של רוטב עגבניות, תערובת גבינות ותוספות שפעם נראו לנו חדשניות, אבל הן עדיין לגמרי עובדות. ברוקולי גבינת עיזים לנצח. מהפיצריות היחידות בתל אביב שרוטב שום עדיין לגיטימי בהן.
ויטל 1

ג׳אפה פיצה קיטשן

פיצרייה שכונתית, מקום נעים ומהנה לשבת בו שמציע גם פיצות לילדים וגם למבוגרים. היותה שכונתית, אגב, לא מעיד על איכותה – בצק נפוליטני אוורירי ופריך, הנאפה בטאבון עצים שמקנה לשולי הבצק בועיות שחומות וטעם חרוך קלות, ויוצר ביס מנצח. המוצרלה טרייה וערבה לחיך, ולא מכבידה על הפיצה, כשהתוספות קלאסיות אך מדויקות – ועוד לא דיברנו על הטירמיסו, כי זו רשימת פיצות. אז תדברו אתם על הטירמיסו.
חבר הלאומים 1

ג׳אפה פיצה קיטשן. צילום: טל סיון
ג׳אפה פיצה קיטשן. צילום: טל סיון

פיצה יואב

בכנות, הפיצה הזו מפלגת בין חברים, בני משפחה וקולגות. חלק נשבעים בשמה, וטוענים שהיא הטובה ביותר במשלוח, השאר לא מבינים על מה ההייפ, ותמיד מגיעים למסקנה שיש טובות ממנה, אבל אין טובה כמוהה. הבצק עבה, הגבינה עבה ונדיבה, בעצם הכול עבה וקצת לא מעודן – אבל זה חלק מהקסם. פיצה של ילדים, במובן הטוב. היא לא יומרנית, לא מורכבת מקמח מחמצת מחוכם ואולי כל זה גורם לה לעבור בגדול מבחן המשלוח, שפיצות אחרות נכשלות בה.
סניפי יואב ברחבי העיר

נדיבה וטעימה מאוד. פיצה יואב (צילום: יח"צ)
נדיבה וטעימה מאוד. פיצה יואב (צילום: יח"צ)

PIZZERIA

כולם מדברים על פיצה נפוליטנית אך ב-Pizzeria מכוונים דווקא לניו יורק: משולשי ענק מבצק דק וגמיש שכיף לקפל ולזלול באמצע הלילה, כשהמאנצ' בשיאו. סלייס לוהט בלי יותר מדי יומרות וסופרלטיבים ובאמצע אלנבי זה בדיוק מה שצריך בעיר הזו.
אלנבי 118

מברוקלין לאלנבי. Pizzeria (צילום אנטולי מיכאלו)
מברוקלין לאלנבי. Pizzeria (צילום אנטולי מיכאלו)

EZPZ

ספוט שכונתי קטן ולבבי שמספק לתושבי ביצרון והסביבה פיצה מבצק פריך וגמיש בגרסאות מתוחכמות, קרם תירס ופטריות צלויות למשל או אננס, בייקון ובצל סגול, למי שפיצה מתוקה עושה לו את זה. דשא, ספסלים, פינות ישיבה וכל קסמי שדרות ההשכלה נמצאים ממש ממול, לוקיישן מושלם לבילוי אחר הצהריים עם ילדים ובכלל.
שד' ההשכלה 1 

גלוטריה

מאוכזבי פיצות לל"ג (ומאפים באופן כללי), יותר מאשר יבואו על סיפוקם בגלוטריה. שף ערן זינו מצליח לייצר פיצה פריכה ולוהטת שעומדת בכל כללי הטעם בלי אף טיפת גלוטן, ומבלי לגרום לנמנעי לל"ג להרגיש מקופחים כפי שקורה בדרך כלל. המינוס היחיד – המקום נמצא בצפון הרחוק של העיר וטווח המשלוחים מוגבל.
אריה דיסנצ'יק 5 

Photo by Yoram Aschheim
Photo by Yoram Aschheim