בר-מסעדה חדש בסגנון אירוח בדואי נפתח בדרום תל אביב

מה עושים הבדואים כשהאוהל נרטב בגשם? בונים מערה. בר-מסעדה בסגנון בדואי נפתח ברחוב אברבנל בתל אביב. בתפריט: תבשיל ירקות אדום, חצילים בטחינה ועוד

דיוואן. צילום: אורן זיו
דיוואן. צילום: אורן זיו
6 בנובמבר 2014

דיוואן ("אירוח" בתרגום מערבית) החדשה היא לא עוד מסעדת פועלים רגילה: זה מתחיל בבעלים, זקיקה ראמי, שעשה את כל הסיבוב מילדות בפזורה הבדואית שמסביב לבאר שבע, דרך קריירה קצרצרה כסוכן ביטוח עד שהחליט להגשים את חלומו ולארוז את המאכלים, הצלילים והאירוח הבדואי החם ולהעביר אותם מהמאהלים שבנגב לאורבניה של תל אביב. לדבריו, "אף אחד לא מכיר את התרבות הבדואית האמיתית והרעיון הוא ליצור מקום מפגש תרבותי של אמנות, מוזיקה ואוכל טוב". חלל המסעדה רחב ויש בו פינות ישיבה בסגנון בדואי אופייני הכוללות שטיחים מקיר לקיר, שולחנות נמוכים ומוזיקת עולם שתכניס אתכם לאווירה. אם זה לא מספיק, תוכלו לעלות לקומה השנייה המעוצבת כולה כמו מערה עתיקה. הקהל במקום מתחלף כל הזמן, ובין תושבי השכונה הקבועים, הסטודנטים וסתם סקרנים, אפשר גם לראות את פועלי הנגריות וחנויות הרהיטים נהנים מהכנסת אורחים בדואית אמיתית.

אם תפס אתכם רעב תוכלו לנשנש מנות כמו מג'דרה עם תבשיל ירקות אדום (25 ש"ח), חצילים בטחינה (15 ש"ח) או צלחת חומוס עם צנוברים ופטריות שמוגש עם פיתות שנאפות על הסאג' (20 ש"ח), ולשטוף את כל זה עם מנת ערק או חצי גולדסטאר (20־24 ש"ח). לסיום יש גם תה מתוק מתוק או קפה בדואי המוגשים בכוסות קטנות שמאלצות לאחוז אותן עם הזרת למעלה. בעתיד צפויות להיערך פה תצוגות של אמנות בדואית ייחודית, הופעות מוזיקליות אל תוך הלילה וסדנאות במגוון נושאים.

צילום: אורן זיו
צילום: אורן זיו

זקיקה, יופי של פילוסופיה, תזרוק ממנה גם קצת עלינו?

"אם הראייה שלך נכונה ואתה מאמין באנשים – אתה רואה רק אנשים טובים וזה מה שתקבל בחזרה. בחורף, בזמן גשם ושטפונות, מעבירים הבדואים את כל ביתם למערות קבועות וחיים שם עד שאפשר לחזור לאוהל הישן והטוב. רציתי לשחזר את האווירה שיש במערה ברגעים הכל כך מיוחדים האלה".

צילום: אורן זיו
צילום: אורן זיו

דיוואן, אברבנל 14, 3924481־052, כל יום 9:00־אחרון הלקוחות