לאחר שנתיים הפסקה: פסטיבל "בתים מבפנים" חוזר החודש

אירוע האדריכלות הגדול בארץ חוזר בין התאריכים 17-19 ביוני ובו ייפתחו הבניין החדש ברחוב פין 1, מלונות בוטיק ביפו ובנווה צדק וגם חלק מהבתים הגדולים בשכונת עג'מי

דה יאפא. צילום: אפיק גבאי
דה יאפא. צילום: אפיק גבאי

סיור במלונות הבוטיק החדשים בנווה צדק וביפו, הצגת הבניין החדש ברחוב פין 1 ליד התחנה המרכזית, וגם הצצות לארמונות של עג'מי ובית החולים האנגלי ביפת – אלה רק חלק מהבתים והבניינים שייפתחו במסגרת פסטיבל "בתים מבפנים" שחוזר השנה לאחר שנתיים הפסקה.

"הארמונות של עג'מי". צילום: אלינה יאבטושנקו
"הארמונות של עג'מי". צילום: אלינה יאבטושנקו

"בתים מבפנים", אירוע האדריכלות הגדול בישראל, יערך השנה בין התאריכים 17-19 ביוני, לאורך כל סוף השבוע (מחמישי עד שבת). הוא כולל תכנית עשירה של הרצאות וסיורים ברשימה ארוכה של בתים, מבנים, גינות ועוד, חלקם נפתחים לראשונה לקהל הרחב.

השנה בחרה עיריית תל אביב-יפו, באופן מפתיע או לא לאור אירועי השעה, לשים במרכז את "הערכים הקהילתיים והאדריכליים של שכונות דרום העיר ויפו, להבליט את הנכסים האדריכליים, התרבותיים והמורשת של תושביהן ובאמצעותם לספר את סיפורן של שכונות אלה". כאן תוכלו להתעדכן ברשימת האירועים והסיורים המלאה.

מלון אלמינה ביפו. צילום: יח"צ
מלון אלמינה ביפו. צילום: יח"צ

אותנו עניינו במיוחד הבית ברחוב פין שנבנה היכן ששכן בעבר סקוואט נטוש ובו דרי רחוב ונשים בזנות, הסיור המוצע בבית הסקוטי (ובית החולים האנגלי) ברחוב יפת 52, מלון אסמבלאז' ברחוב אלנבי 48 וגם, איך לא – "הבית מהאינסטגרם" – ביתו של מעצב הפני םמושיקו גלאמין בכיכר קדומים 10. כאילו לשם אנחנו בטוח הולכים.