שעת אפס: בתי הספר בתל אביב חוזרים הבוקר לפעילות מלאה

גימנסיה הרצליה (צילום: Teo K/שאטרסטוק)
גימנסיה הרצליה (צילום: Teo K/שאטרסטוק)

מערכת החינוך בתל אביב הייתה אמורה לשוב לפעילות מלאה מחר (רביעי), אבל ראש העיר רון חולדאי ועיריית תל אביב-יפו לחצו על הגז ומרבית בתי הספר בעיר חוזרים לפעילות מלאה כבר הבוקר, למעט מספר בתי ספר שבהם לא אותרו מספיק מרחבי "הכי מוגן שיש". בהצלחה לכולנו

20 בנובמבר 2023

תל אביב הייתה אמורה לחזור אל בתי הספר וגני הילדים במתכונת מלאה מחר (רביעי), אך בהנחיית ראש עיריית תל אביב-יפו ולאחר מאמצים – בתי הספר בתל אביב-יפו נפתחים במתכונת מלאה כבר הבוקר (שלישי). 45 ימים אחרי תחילת המלחמה בעזה, ובתל אביב ממשיכים לנסות ולייצר שגרת חירום חדשה ולהחזיר את העיר לתפקוד כלשהו.

>> הגברת הביטחון בתל אביב היא קריטית. אבל לא ככה // ציפי ברנד

על פי החלטת פיקוד העורף, גוש דן ובתוכו גם תל אביב-יפו עוברים למדרג הכוננות הירוק גם במערכת החינוך. על פי הגדרה זו יכולים להתקיים כל האירועים כבשגרה, ובתנאי שניתן להתפנות בהישמע אזעקה תוך 90 שניות למרחב "הכי מוגן שיש", הכולל כל מרחב עם תקרת בטון וקיר (בניגוד למיגון תקני שהוא מקלט או ממ"ד כפי שהיה עד כה, כשהעיר היתה צהובה).

בית הספר א.ד גורדון (צילום: Itzuvit / ויקיפדיה CC BY-SA 3.0)
בית הספר א.ד גורדון (צילום: Itzuvit / ויקיפדיה CC BY-SA 3.0)

לפני קבלת ההחלטה קיים פיקוד העורף סקירה של כל מבני החינוך על ידי מהנדסים מומחים, אשר הגדירו את  המרחבים הכי מוגנים שיש בהם (מלבד המקלט/ממ"ד). כל בית ספר יקבל דו"ח בחתימת פיקוד העורף וברחבי בתי הספר יתלה שילוט עם הכוונה למרחבים המוגנים. בחלק קטן מבתי הספר בעיר התברר כי מרחבי "הכי מוגן שיש" אינם מוגנים מספיק והמקלט אינו יכול להכיל את כל התלמידים, ובבתי ספר אלו ימשיכו ללמוד במתכונת חלקית כמו בשבועות האחרונים, ולחפש אחר פתרונות קבע.

מעיריית ת"א יפו נמסר כי העיריה פועלת על פי ההנחיות וערוכה לכל שינוי שיגיע. וכי גני הילדים העירוניים בעיר ימשיכו לפעול כפי שפועלים בימים אלה – חמישה ימי לימוד מלאים בסמיכות למרחבים מוגנים תקניים. בעיריה מדגישים כי בחודש שעבר הוחלט לתקצב כ-50 מיליון שקלים לבנייה מזורזת של מרחבים מוגנים בכ-100 גני הילדים העירוניים בהם אין מרחב מוגן. העבודות יחלו כבר בחודש הקרוב וצפויות להסתיים בפברואר 2024.