החל ממחר: עיריית תל אביב-יפו מחזירה את התלמידים לבתי הספר

האם המחדל הזה ילמד אותנו משהו? גימנסיה הרצליה (צילום: דין אהרוני רולנד)
האם המחדל הזה ילמד אותנו משהו? גימנסיה הרצליה (צילום: דין אהרוני רולנד)

באישור פיקוד העורף, תתחיל העירייה ביום שני (16.10) להחזיר אל בתי הספר את התלמידים באופן הדרגתי לפעילות חינוכית-הפוגתית לחיזוק החוסן האישי שלהם. הורים שאינם מעוניינים בכך יוכלו להשאיר את ילדיהם בבית. הלימודים יתחדשו במתכונת הפעלה היברידית בדומה לתקופת הקורונה

15 באוקטובר 2023

שבוע אחרי תחילת המלחמה והטבח הנורא בדרום, שבוע שבו מרבית אזרחי המדינה נותרו בבתיהם מבועתים וצמודים למסכים, פועלת עיריית תל אביב-יפו להחזיר החל ממחר (שני, 16.10) את התלמידים לבתי הספר באופן הדרגתי לטובת פעילות חינוכית-הפוגתית.

>> נשארים בבית: עיריית ת"א יפו מארגנת לכם קצת אקשן אונליין
>> שומרים עליהם: 19 דברים שאפשר לעשות עם הילדים עכשיו

בעירייה מבהירים כי בשל רמת המיגון הגבוה בבתי הספר בעיר והיכולת להגיע בתוך דקה וחצי למרחב מוגן, תל אביב-יפו מוחרגת מההנחיות הכלליות שניתנו למחוז גוש דן, וקיבלה את אישור פיקוד העורף ומשרד החינוך. עוד מבהירים בעירייה כי ההשתתפות בפעילות החינוכית הפרונטלית שתתקיים אינה חובה ועומדת לבחירת ההורים.

תיכון עירוני א' (צילום: enoshd/ויקיפדיה)
תיכון עירוני א' (צילום: enoshd/ויקיפדיה)

במינהל החינוך של עיריית תל אביב-יפו פעלו נמרצות מול פיקוד העורף לאורך השבוע האחרון להשגת האישור, מתוך התפיסה שהמפגש החברתי החינוכי מחזק את החוסן האישי של הילדים, וומתכננים לקיים את הפעילויות בבתי הספר באופן הדרגתי ודיפרנציאלי, במתכונת הפעלה היברידית הכוללת מפגשים פרונטאלים בבית הספר, למידה בבית הספר ולמידה ושיח מרחוק, בדומה למתכונת שבה הופעלו בתי הספר בשיא הקורונה.

כל בתי הספר בעיר ייצרו תכנית לימודים המותאמת להם, בהתאם לאילוצי כח האדם ולמרחבים המוגנים המאושרים על ידי פיקוד העורף. מידע מפורט על אופן מתכונת הפעילות תימסר לכל בית ספר על ידיי מנהל.ת בית הספר וצוות החינוך. מערכי ההסעות לא יפעלו, ובבתי הספר העל-אזוריים ההגעה אל בית הספר ובחזרה ממנו הביתה תהיה באחריות ההורים. בגני הילדים בעיר ימשיכו במפגשים מרחוק עד להודעה חדשה.