הצפון מתעורר: 8 בתי הקפה ומאפיות שכדאי להכיר בצפון תל אביב

בבקה (צילום שניר גואטה)
בבקה (צילום שניר גואטה)

תושבי מרכז תל אביב מנהלים את הויכוח על האם עבר הירקון הוא "באמת תל אביב" או לא. בערים אחרות פוסקים שכל התל אביבים רק יושבים בבתי קפה כל היום. לוגיקה פשוטה: כמות בתי הקפה המעולים בצפון העיר קובעת חד משמעית, מדובר בתל אביב

21 ביולי 2022

בבקה צומת הפיל

את האחיות שיר וקורל גורן ואת מיטב המגדניות שלהן אנחנו כבר מכירים ומוקירים, אבל לא רבים יודעים שהקריירה שלהן התחילה אי שם בצומת הפיל, שם פתחו האחיות את בבקה המקורית לפני ארבע שנים. מאז נאפה הרבה בצק בתנור ושמן של השתיים נקשר לכל מה שטוב – מאפים מושחתים, פרעצלים אגדיים, לחמים, פיצות, פוקאצ'ות פריכות וגם עוגות מעולות.

מאכל חובה: ברד פודינג ריקוטה
משה סנה 21

דאמ, גירל. פאי הפקאן של בבקה (צילום: יח"צ)
דאמ, גירל. פאי הפקאן של בבקה (צילום: יח"צ)

ביתא קפה

אין צפונבון שלא מכיר את ביתא קפה של השפית איילת לטוביץ', ובצדק. השפית הנהדרת ידועה באוכל טעים, יצירתי – וכן, גם בריא – שאת כולו היא מכינה במקום. הכל רענן וטרי ומחומרי גלם מעולים, והתפריט מספיק מגוון בשביל להתאים הן ארוחת צהריים עסקית, לדינר רומנטי או לארוחה משפחתית עם הילדים בשבת. מקום שמצליח להיות על רמה ושכונתי בעת ובעונה אחת.
מאכל חובה: חזה עוף בויניגרט עגבניות
צה"ל 71

גלוטריה

כשמסעדת גלוטריה נפתחה כפופ-אפ לפני מספר שנים, היא הכתה בתדהמה את כל הצליאקים ונמנעי הגלוטן שעד אותו רגע נגזר עליהם (או שהם בחרו, כאמור) להתנזר מדברי פחמימה ומאפה. לאחר תקופת נדודים ממושכת, גלוטריה מצאה מוסד קבע בצפון תל אביב והיא מציעה שלל אמיתי לכל דורש – אבל האמת שהיא שווה בדיקה גם למי שאין לו שום בעיה עם גלוטן.
מאכל חובה: פיצה מרגריטה
אריה דיסנצ׳יק 5, 03-683-7680

לא הייתם מנחשים. גלוטריה (צילום: מוריה להיס)
לא הייתם מנחשים. גלוטריה (צילום: מוריה להיס)

דה שואו רום בייקהאוס

כל עוד אתם ברדיוס של סניף של השואו רום בייקהאוס, תהיו בטוחים שאתם עדיין בתל אביב, או גג בניו יורק. ויטרינה עמוסה עוגיות מושחתות, דונאטס מזוגגים, מאפים מפתים ושאר ממתקים אפשר למצוא גם בנווה אביבים. כן כן, השואו רום הגיעו גם לכאן עם סניף ורוד ונהדר שזורק אותנו היישר למנהטן עם דונאט ביד אחת ופודינג בננה ביד השניה. אי אפשר להגיד לזה לא.
מאכל חובה: פודינג בננה לנצח
לויטן 1

רומנטיקה בשואורום (צילום: טל עוז)
רומנטיקה בשואורום (צילום: טל עוז)

קפה דודה

הסיסמא של קפה דודה היא "מי אמר שנווה שרת היא לא תל אביב?" ובכן, לא אנחנו. האמת שאף אחד לא העלה את זה, קפה דודה, ואתם קצת במגננה – עד כדי כך שזה מחשיד. בכל מקרה, תל אביב או לא, מה שבטוח שגם בנווה שרת הרחוקה (סליחה) יש אחלה בית קפה: קפה דודה, השכונתי והנעים אך לא מהסוג המנומנם, ועם תפריט בית קפה קלאסי, במובן הטוב של המילה.
מאכל חובה: אגס בנדיקט
אלמגור 5

דליקטסן

הקפה/מעדנייה הכי תל אביבית שיש, היישר מבית היוצר של רותי ברודו האחת והיחידה. נדמה שהסניף שפתחה בכוכב הצפון התאים לשכונה כמו כפפה ליד: הרי מי מהתושבים המקומיים לא מכור לכבד קצוץ ולאיזה סנט אונורה מקורמלת לצד ההפוך? אבל ברצינות (וסטריאוטיפים בצד), באמת שמדובר בסניף יפהפה ורחב ידיים, שיש בו מכל הטוב ש-R2M יודעים לספק, כולל כלים יפים ופרחים לקחת הביתה.
מאכל חובה: סלט עוף אסייתי
מאיר יערי 19

כל הטוב של הדליקטסן, עכשיו גם בצפון (צילום: עידית בן עוליאל)
כל הטוב של הדליקטסן, עכשיו גם בצפון (צילום: עידית בן עוליאל)

מטילדה קפה

בית קפה/מסעדה מיתולוגית בשכונת מעוז אביב כבר זה למעלה מעשרים שנה. המקום שהפך למוסד קרוי על שמה של המייסדת, שעלתה מבולגריה והביאה עמה את מיטב סודות הבלקן: בורקס כהלכתו, תבשילים חמים וריחניים ללאנץ', עוגות מסורתיות ליד הקפה ועוד. כבר לא עושים מקומות כאלה.
מאכל חובה: ממולאים. ברור
בני אפרים 209

אין יותר בלקני מזה. מטילדה. צילום: אלון קדם
אין יותר בלקני מזה. מטילדה. צילום: אלון קדם

פטלינה

פטלינה הוא ביסטרו שכונתי הקיים כבר 14 שנה ונמצא בשכונת צהלה הירוקה והפורחת. בתפריט מגוון של סלטים רעננים, פיצות דקיקות מהטאבון, מנות ראשונות מסקרנות, פסטות וקינוחים מופלאים. יש גם לחמים טריים, עוגות ועוגיות – ואולי הכי חשוב, גם מוצרי מעדנייה נפלאים שאפשר לקחת הביתה ולהמשיך לזלול שם.
מאכל חובה: עוגת גבינה
רחוב עיר שמש 73