קפה, מאפה וסלבריטאים: שלושה בתי קפה בבעלות אנשים מפורסמים

אמירה בשכונת יד אליהו. צילום: אינטגרם קפה אמירה
אמירה בשכונת יד אליהו. צילום: אינטגרם קפה אמירה

אין לנו מושג למה זה דבר שקורה, אבל מסתבר שבמהלך השנה האחרונה נפתחו לא פחות משלושה בתי קפה בבעלות של אנשים שהתפרסמו מחוץ לתחומי האוכל: הקומיקאית שהקימה בית בפלורנטין, המוזיקאי שהחיה את יד אליהו והכריך השרוף

תרבות הסלב'ז הישראלית, כיאה לכינוי שדבק בה, היא ביצה. ומביצה לא פשוט לצאת. אבל בשנה האחרונה מצאנו מספר מקרים בהם סלבריטאים שונים פנו לאפיק מפתיע למדי – עולם המסעדנות. ובאופן ספציפי, משום מה – עולם בתי הקפה. זה התחיל לפני כשנה, עם שמועה ראשונה על השקתו של בית קפה ראשון ביד אליהו, המשיך עם כריך שהחזיר לנו את הפרובוקטור הגדול של תחילת המילניום והגיע לשיא עם פתיחתו של בית קפה ביתי בפלורנטין, אם בביתי אתם מתכוונים לבית של תום יער.

תום יער | קפה בית

המצטרפת האחרונה לרשימה הקטנה והמוזרה של סלב'ז בעלי בתי קפה היא הקומיקאית שפעם קראו לה בכינוי הכמעט גנאי "אלטרנטיבית", אבל היום היא במיינסטרים של המיינסטרים. כל כך במיינסטרים, עד שהיא פתחה בית קפה בפלורנטין עם בן זוגה ירון סיוון, הבעלים של "אולפן בית" שממוקם ממש מעל בית הקפה. אז כמו ששמתם לב, המילים "קפה" ו"בית" הם מוטיב חוזר, ובהתאם, קפה בית מציע חוויית קפה שכונתי באיזי לצד מאפים וכריכים שנעשים במקום: מאפין זוקיני עם קרם שמנת, סקונס עם ריבה ושמנת חמוצה וכריכי בוקר בפיתה או בלחם מחמצת דוגמת סלמי, הרינג, גאודה ו־PB&J. מי יודע – אם תשבו שם אולי תראו את אלי פיניש.
פרנקל 43

בהרצה ובלי לפטופים. קפה בית (צילום מתוך עמוד האינסטגרם @cafe_bayit)
בהרצה ובלי לפטופים. קפה בית (צילום מתוך עמוד האינסטגרם @cafe_bayit)

חיים צינוביץ' | השובך

לא בטוח שבני דור ה-Z יזהו את צינוביץ כסלב – אולי בתור האיש שמאחורי להיט הקוק הדבילי והנפלא "חמם את הצלחת" – אבל כל מי שחי פה בראשית המילניום זוכר את "השרוף", הדמות המסתורית ותכלס, דודו פארוק המקורי. עכשיו, בכל אופן, הוא אחד מרשימת בעלים ארוכה של בית קפה קהילתי בשכונת רמת ישראל (זה בסדר, גם אנחנו לא באמת זכרנו שזה מזרחית לביצרון. אל תרגישו רע). "השובך" היה מסעדה שנסגרה בקורונה, ונרכש על ידי קבוצת קונים הכוללת, חוץ מצינוביץ, גם את השף שחר לוי, איש חיי הלילה אורן דולפין וזוגתו, מאמנת הכושר אירה דולפין ואייל עוזרי. חוץ מקפה (אובייסלי), תוכלו לבוא ולטעום את הכריך שקרוי על שם "השרוף" – שכולל ירקות קלויים, ממרח עגבניות שרופות וגבינה מלוחה. תבקשו אקסטרה חריף.
דם המכבים 26

יוזמה שכונתית. השובך (צילום: רן בירן)
יוזמה שכונתית. השובך (צילום: רן בירן)

דודו טסה | אמירה

עם כל הכבוד לתום יער וחיים צינוביץ', גם הם חייבים להודות שבית קפה של דודו טסה מלהיב אותה בעשרות מונים יותר. כלומר, זה פאקינג דודו טסה! אז מעבר להיותו יוצר מדהים, הוא גם חלוץ – המקים של בית הקפה הראשון ביד אליהו. כן, השכונה המזרחית והשקטה. בית הקפה אמירה, שנפתח לפני כשנה, מציע בעיקר מרחב חיצוני לישיבה נינוחה בחוץ, אבל לנו זה נשמע כמו הזדמנות נהדרת לארוב לפאקינג דודו טסה. או כמו שנאמר בעבר, עדיף כישלון מפואר מחלומות במגירה.
הפלמ"ח 28

מה, לא תשתו קפה עם דודו טסה? קפה אמירה (צילום: אינטגרם קפה אמירה)
מה, לא תשתו קפה עם דודו טסה? קפה אמירה (צילום: אינטגרם קפה אמירה)