גאדג'טי הקפה הטובים ביותר לשנת 2014

העולם כבר הגיע ל-2015 ועדיין אין לנו סקייטבורד מרחף, אבל לפחות בתחום הקפה היתה התקדמות מסוימת. הנה 8 גאדג'טים שיאפשרו לכם לשתות את הקפה במגוון רחב של דרכים

מכונת Minipresso. צילום מסך
מכונת Minipresso. צילום מסך
31 בדצמבר 2014

לא בכדי כולם מתרגשים עם כניסה של 2015. לא מדובר בסתם שנה – הרי זו היא השנה שאליה נוסע מרטי מקפליי מ״בחזרה לעתיד״. אז פרסומות-הולוגרמות וסקייטבורד מרחף עוד אין לנו, אבל יש לנו אינטרנט, והאינטרנט הוא פלטפורמה מצויינת לרעיונות שנשמעים מטופשים בהאזנה ראשונה וגאוניים בשנייה שלאחריה. רכזנו עבורכם כמה מהרעיונות המטופשים, ובהתאם, גם המבריקים ביותר של השנה האחרונה בתחום הקפה, רק כדי להעיר אתכם לקראת השנה החדשה.

  1. להייטקיסטים במילאים: Minipresso

להכין קפה בטיול כשאתה מוקף בישראלים זו חוויה שעשויה להיות מעיקה. ריכוז הטיפים של יוצאי צבא/קיבוץ/דרום אמריקה/סתם נודניקים שמקפידים על הכנת קפה שחור כאילו הם גרים בתל-שבע יכול להוציא מאיזון כל אחד, במיוחד בחמש בבוקר, במיוחד בנחל ציפורי. אז מה עושים? שולפים את ה-Minipresso ומשתיקים את כולם, ואז עולים על הליסינג מהחברה ונוסעים לבית ברעננה.

לפועלי הבניין: The Coffeeboxx

הפרוייקט הזה מומן ממש לפני יומיים והמטרה שלו היא ליצור מכונה שתשרוד הכל: אבק, מכוניות שדורסות אותה, קור, חום, גובה, המכונה הזו אמורה ללעוס הכל ולהמשיך להכין קפה כמו פועל קולומביאני קשוח. מי צריך מכונה גדולה בעולם מלא בתרמוסים אתם שואלים? שאלה מגוחכת. האם התרמוס שלכם הוא מרובע, בצבעי צהוב זוהר ושחור ויש לו את האותיות המסוכנות xx בשם? תודה.

לממש עצלנים: Arist

להכין קפה יכולה להיות מטלה מייגעת. לא, רגע, בוא ננסח מחדש: להכין קפה יכולה להיות מטלה מייגעת אם אתם ממש עצלנים. אבל היי, גם האיש שהמציא את הפוף היה ממש עצלן והיום הוא מיליונר ובמאנצ׳ תמידי. הפרוייקט של Arist מאפשר לכם להפעיל את מכונת הקפה מהסלולרי, בלחיצת מסך-מגע ובלי כל העסק המיותר הזה של לחיצה על כפתור. הפרוייקט גייס כרגע כמעט תשע מאות אלף דולר (מתוך יעד של מאה עשרים אלף) ומאפשר לך, מלבד הכנת כל סוג של קפה דרך המכונה, גם להכין ידנית בעזרת כוס אישית שאותה מזהה המכשיר (ומכין את סוג הקפה שלך), כדי שלא תצטרך, שוב, ללחוץ על כפתור כמו איכר פשוט.

לאידיאליסטים: המכונה של Bonaverde Coffee Changers

כמו כל מי שמחפש צדק חברתי, גם החברה הזו ממוקמת בברלין והמכונה החדשה שלה שמומנה בהצלחה בדיוק לפני שנה ויצאה לשווקים השנה מאפשרת לך להכין כוס קפה מפולי קפה ירוק. מה זה אומר? שמי שמחזיק בבית את המכונה הזו יכול לקנות פולי קפה ירוק (לא קלוי ולא מעובד) ישירות מהחקלאים ולהכין מהם קפה בבית, בלי תיווך של חברות הקפה הענקיות. כן, שמעתם נכון, המטרה של החברה הזו היא לחתוך את המתווך, לקחת את הכסף מחברות הקפה הגדולות ולהעביר אותו לחברה אחרת, קטנה יותר. אכן, סוציאליזם במיטבו.

לזקנים וזקנים ברוחם: Miito

זוכרים איך ההורים שלכם אוהבים לסחוב כף חשמלית בתיק גם אם הם יוצאים לחופשה במונטה קרלו? אז עכשיו תוכלו לפנק אותם בדבר דומה, רק חדש יותר (וגם יקר יותר וכבד יותר, אבל בואו לא ניכנס לקטנות). יש דווקא מטרה יפה מאחורי הפרוייקט: לחמם בדיוק את כמות המים שאתם צריכים וכך לחסוך אנרגיה. המכשיר יכול לחמם כל ספל למעט ספלים מברזל (אבל מי הסוטה ששותה קפה מספל ברזל) ומורכב ממוט מתכת שמחמם את המים באמצעות זרם מגנטי שמופק מהמשטח שמתחת לכוס. כבונוס, זה גם נראה כאילו רובוקופ מבצע מעשה מגונה בקפה שלך שנייה לפני שאתה לוגם אותו.

מתקן חימום מים חדשני. צילום מסך
מתקן חימום מים חדשני. צילום מסך

לאמריקנופילים: Aeropress

אוהבים קפה פילטר? גם אנחנו לא ממש. אבל המוצר של חברת Aerobie שפותח כבר לפני עשור והתחיל לצאת לשווקים השנה, מבטיח להפוך את קפה הפילטר למשובח באמת, או לפחות לנסבל. יש כאן טכניקה שלא תראו באף דיינר אמריקאי מלוכלך עם המצאות קטנות אך שימושיות כמו מסננת מיקרוסקופית או ריכוז המים במרכז הפילטר כדי להגיע למיצוי מקסימלי של הפולים. הקפה אמור להיות פחות בוצי ופחות חומצי מקפה פילטר רגיל. הוא גם נראה כמו צעצוע מין מהעתיד, שזה תמיד נחמד.

למכורים: Barisieur

אוקיי, ציניות בצד, זה מעולה: מתקן שמשלב בתוכו שעון מעורר ומכונת קפה ומכין לך כוס קפה בשנייה שאתה קם. החיסרון היחיד הוא שאם אתה רוצה לצחצח שיניים לפני הקפה, כנראה שתשתה אותו קר, אבל היי! תמיד אפשר לכוון שעון מעורר נוסף עשר דקות מוקדם יותר ואז לדפוק את המערכת ואת שעות השינה שלך ביחד. בנוסף, המכונה הזו נראית ממש ממש קולית, ותעבוד מעולה על הסטודנטית לכימיה שאספת במסיבה הפרועה ההיא בטכניון.

קפה על הבוקר. צילום מסך
קפה על הבוקר. צילום מסך

לאסטרונאוטים: מכונת החלל של Lavazza

כנראה שאף אחד מהקוראים לא יזכה להשתמש במכונה הזו, אבל אף פעם אל תפסיקו לחלום. המכונה של לאבאצה פותרת בעיה שהציקה לאנושות מאז שנות השישים: איך לעזאזל אסטרונאוטים יכינו קפה בחלל? ללא כוח משיכה אי אפשר לשתות בכוס נורמלית, או לערבב את הקפה במים בלי שהכל יתחיל לעופף בתוך החללית. אם נתעלם לרגע מהעובדה שבחלל אין בוקר והאסטרונאוטים עפים כמו אלים אז אין להם זכות להתבכיין, נגלה שהמכונה הזו כנראה תעבוד אך ורק בחלל: המשקל שלה יהיה יותר מ-20 קילו וכדי לייצר מנת קפה (שמוגשת בשקית ולא בכוס) היא מייצרת לחץ של יותר מ-400 אטמוספרות (מכונות קפה ביתיות מייצרות עד 20 אטמוספירות). אבל בסוף יבוא האסטרונאוט הישראלי הבא שיאכל לכולם את הראש כי הם לא בחשו שלוש פעמים נגד כיוון השעון.

אוהבים קפה? יש לנו כמה שאלות בשבילכם»

הטבות וחוויות בלעדיות מחכות לכם בניוזלטר Quality Time.