גאווה בקריאה ראשונה: יום זכויות הלהט"ב הראשון יתקיים בכנסת

בשבוע הבא יצוין לראשונה יום זכויות הלהט"ב בכנסת. במקום לריב ידונו חברי הכנסת בנושאים כמו אזרוח בני זוג זרים וטיפול מונע לאיידס בישראל. מוטב מאוחר מלעולם לא

(צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)
18 בפברואר 2016

ביום שלישי הבא (23.2) יתקיים לראשונה בתולדות ישראל יום זכויות להט"ב בכנסת. נכון, השנה היא כבר 2016 ואפילו הצלחנו להרכיב ארוחה שלמה מאבקה ומים, אבל אף פעם לא מאוחר לחגוג כאן תקדימים מהסוג הזה.

מדובר ביוזמה של אגודת הלהט"ב שזכתה לשיתוף פעולה מצד השדולה הגאה בכנסת. במשך היום כל ועדות הכנסת ידונו בנושאים שקשורים לנושא: ועדת הפנים תדון באזרוח בני זוג זרים, ועדת החינוך, התרבות והספורט תדון בהכשרת אנשי חינוך לטיפול בתלמידים להט"בים וְוַעדת העבודה, הרווחה והבריאות תדון בטיפול מונע HIV בישראל. "זו גם הפעם הראשונה בהיסטוריה שוועדת חוץ וביטחון תדון בסוגיות להט"ב. זה מאוד מרגש אותנו", אומר אמרי קלמן, יו"ר משותף באגודה.

גם אצלנו יהיו צבעי גאווה? משכן הכנסת (צילום: בני גם זו לטובה)
גם אצלנו יהיו צבעי גאווה? משכן הכנסת (צילום: בני גם זו לטובה)

היום המיוחד יכלול פעילויות ותערוכות שיוצגו במסדרונות הכנסת. נוסף על כך תדון המליאה המרכזית של הכנסת בנושא שנבחר להוביל את אירועי הגאווה השנה – נשים לט"ביות. בכנס יידונו נושאים כמו היעדר טיפול הולם לטרנסג'נדריות מרשויות החוק ודיכוין הכפול של נשים לט"ביות.

כל הארגונים יחד

"כל הארגונים הגאים ייקחו חלק באירועים – המניין הגאה, חושן, איגי, ארגונים דתיים וארגוני טרנסים, בעיקר במה שקשור לכתיבת ניירות עמדה", אומר קלמן.

זו הפעם הראשונה שמנסים להרים יום כזה בכנסת?
"ככל שאני יודע, לא היה מפגש כזה בעבר. הטריגר היה הרצח של שירה בנקי במצעד בירושלים. מיד אחריו ביקשנו לפגוש את יו"ר הכנסת, שיקפנו בפניו את המשבר ודרשנו את התייחסות הכנסת. אחד הרעיונות שהצענו היה היום המיוחד הזה, והוא נעתר לבקשה".