גאווה ישראלית: הספר "שעות שמחות" הוא ספר הקוקטיילים הטוב בעולם לשנת 2016

ספרה של מירה איתן, שיצא בהוצאת לאנץ' בוקס, זיכה אותה במקום הראשון בתחרות גורמנד בסין (אוסקר ספרי הבישול) בקטגוריית ספרי האלכוהול. ספרים נוספים של ההוצאה זכו במקום השני בקטגוריות שונות

קוקטייל נגרוני
קוקטייל נגרוני
29 במאי 2016

הספר שעות שמחות, סיפורים על הבר ומתכוני קוקטיילים מפורסמים, שכתבה אשת היין והאלכוהול מירה איתן, זכה אתמול (28.5.16) בפרס Gourmand Wine And Drinks Awards 2016. בתחרות שבה משתתפים ספרם מ־250 ארצות, שנערכת בסין ומכונה "האוסקר של ספרי הבישול והאלכוהול", זכה ספרה של איתן, שיצא בהוצאת לאנץ' בוקס, בקטגוריית ספרי האלכוהול. מול איתן עלו לגמר מתחרים מבלגיה, סין, פולין, פורטוגל, ספרד, סרי לנקה, בריטניה וארצות הברית.

איתן, שהיתה נרגשת מעצם עלייתה לגמר, מסבירה בספרה נושאים שברומו של שתיין, כמו מי היה המדינאי המוערך ששתה שני בקבוקי ברנדי ביום אך הגיע במצב טוב לגיל 91, ואילו קוקטיילים שותים גיבורי מד מן. איתן היתה נרגשת מאוד, או במילותיה: "זכיתי! זכיתי!זכיתי! מקום ראשון!! ספר הקוקטיילים הטוב ביותר בעולם לשנת 2016!!!  כשאדוארד קוונטרו הכריז על הזכיה יצאתי מעורי מרב התרגשות".

שעות שמחות / מירה איתן (הוצ' לאנץ' בוקס)

שעות שמחות / מירה איתן (הוצ' לאנץ' בוקס)

כמי שמכירה את דלפק המשקאות מקרוב, איתן שולטת ברזי השקשוק והערבוב כמו גם באנקדוטות, ההיסטוריה, הווידויים, והמיתוסים של תרבות האלכוהול והשתייה. למרות שתחום האלכוהול שומר על פאסון גברי, איתן שוחה באלכוהול בנינוחות מלאת ביטחון.

הפטיסרי הטובות בפריז / שרון היינריך (הוצ' לאנץ' בוקס)
הפטיסרי הטובות בפריז / שרון היינריך (הוצ' לאנץ' בוקס)

היום, כשהוכרזו הזוכים בקטגוריות נוספות, נדהמו בהוצאת לאנץ' בוקס, של המו"ל והעיתונאי עופר ורדי, לגלות שנוסף לאיתן, הגיעו למקום השני שלושה ספרים נוספים של ההוצאה: תאנים צלויות ועדשים כתומות מאת כרמית אלקיים, שזכה במקום השני בקטגוריית צילום ספר בישול הטוב בעולם וצולם על ידי מיכל רביבו. רבע עוף מאת נעמי אבליוביץ׳ ועופר ורדי עצמו, שזכה במקום השני בקטגורית מטבח יהודי, והפטיסרי הטובות בפריז של שרון היינריך, שזכה במקום השני בקטגוריה המטבח הצרפתי.