בשר של תותחים: המסעדה החדשה מבית טריגר נפתחת למרות המלחמה

רק תיכנסו. ג'אנגו . (צילום אמיר מנחם)
רק תיכנסו. ג'אנגו . (צילום אמיר מנחם)

חרף כל הקשיים, המלחמה והמשבר בענף, מסעדה חדשה מבית קבוצת טריגר (פאט קאו, רוז') משחיזה סכינים ומכינה את הבשר. "ההחלטה שלנו נעה בין הרציונל לאמוציונל. ברמה האמוציונלית לא הגיוני לפתוח באמצע מלחמה. מצד שני, הרציונל אומר שאנחנו רוצים להיות כאן"

25 באוקטובר 2023

דלת נסגרת, דלת נפתחת: בעוד בתי עסק רבים בתחום האוכל נאבקים על עצם קיומם, מסעדה חדשה פותחת את הדלתות באמצע המלחמה. ג'אנגו, ביסטרו הבשר מבית טריגר (פאט קאו, טריגר, רוז'), אמור היה להיפתח בעשרה לחודש, שלושה ימים אחרי מתקפת החמאס. בעודנו במצב מלחמה החליטו הבעלים לא להמתין יותר ולפתוח את המקום למרות הסיכון הכלכלי. "ההחלטה שלנו נעה בין הרציונל לאמוציונל. ברמה האמוציונלית לא הגיוני לפתוח באמצע מלחמה. מצד שני, הרציונל אומר שאנחנו רוצים להיות כאן. יש לנו אחריות גדולה בהרבה ממה שחושבים", אומר שגיא טריגר מקבוצת הבעלים.

משהו קטן וטוב. ג'אנגו (צילום אמיר מנחם)
משהו קטן וטוב. ג'אנגו (צילום אמיר מנחם)

ג'אנגו הוקמה על חורבות קוקו במבינו בשולי שוק הכרמל וכרם התימנים. עם פרוץ המלחמה נסגרו מסעדות הקבוצה והפכו לחמ"לים, כפי שעשו מסעדות רבות בעיר, אך הדחיפה לפתוח הגיעה קודם כל מהאורחים עצמם. "לקוחות התחילו להתקשר ולבקש שנפתח קצת. אמרו 'אנחנו רוצים לנשום אוויר לשעה-שעתיים'. התאמנו את שעות הפתיחה ל-12 בצוהריים, ואכן אנשים התחילו להגיע. בנוסף, הצוותים שלנו שהכירו עשרות אנשים שהיו במסיבה – חלקם היו אמורים להיות בה – יושבים בבית וקמלים לנו מול העיניים".

המקום התארגן לפתיחה כבראסרי מותאם לתקופה עם תפריט מצומצם וחסכוני – נתחים יוקרתיים במאות שקלים אאוט, סטייקים והמבורגרים במחירי מלחמה אין. במנות הפתיחה תמצאו פופקורן קריספי צ'יקן עם רוטב חרדל-דבש, כנפיים פריכות בתערובת תבלינים וחמאת בוטנים, תירס גילי לבן בחמאת קצבים, שפיץ שייטל בכבישה קרה על לחם מחמצת קלוי, צמד בריושים של טרטר בקר עם מיונז יפני ושלושה סוגי סלט – עלים עם גבינת אולד אמסטרדם, קיסר וקראמבל מחמצת ופרמזן וסלט עגבניות שרי עם סויה קוג'י (34-49 ש"ח).

אגף ההמבורגר, בו כבר סימנה הקבוצה הצלחה עם פט קאו, כולל חמש וריאציות על הקציצה – לדוגמה צ'יזבורגר קצבים עם גאודה הולנדית, ספייסי בורגר, וגם פייק בורגר של ביונד מיט עם איולי וגבינה טבעונית (69-76 ש"ח כולל צ'יפס או סלט). נתחי בשר מיושנים שהקבוצה מתמחה בהם יוגשו כשניצל שייטל מיושן עטוף בחרדל עם חמאת קצבים ופירורי פנקו (69 ש"ח כולל צ'יפס/סלט), וחרב ואסיו – קוביות בשר על הפלנצ'ה עם חמאת קצבים איולי ומלח מאלדון (98 ש"ח, כנ"ל) וכן נתחים מהקצביה במחיר משתנה.

תפריט האלכוהול מאופק גם הוא: שני יינות לבנים מספרד ומצרפת, שני אדומים מאיטליה וישראל, רוזה אחד ומבעבע אחד (29-49 ש"ח), חמישה סוגי בירה (29-34 ש"ח לשליש) וחמישה קוקטיילים (39 ש"ח). העסקיות שוות במיוחד: דיל צהריים הכולל המבורגר או סטייק, תוספת ושתייה במחיר העיקרית, ודיל ערב-לילה של המבורגר, תוספת ושתייה אלכוהולית בטווח 98-105 ש"ח.

תרופה נגד דיכאון. ההמבורגר של ג'אנגו (צילום אמיר מנחם)
תרופה נגד דיכאון. ההמבורגר של ג'אנגו (צילום אמיר מנחם)

"בסופו של יום המלחמה תיגמר, וכשזה יקרה אנחנו רוצים להיות כאן. זו האהבה שלנו", מסכם טריגר את ההרפתקה החדשה. "אנחנו רוצים שאנשים יבואו להתנתק לקצת מהחדשות והיומיום, ישתו כוס יין או זירו ויאכלו משהו קטן. אנו מקשיבים, מארחים ומכילים כי זה מה שצריך עכשיו".
הלל הזקן 12, תל אביב, 03-6317773, ראשון-שבת, 12:00-23:00