למה שלא תבואו לאכול עוף מושלם מתנור החרס של גברת קוטייאו

העוף המהמם של גברת קוטייאו. צילום: מתוך האינסטגרם giveret_kwaytiew
העוף המהמם של גברת קוטייאו. צילום: מתוך האינסטגרם giveret_kwaytiew

המסעדה האסייתית האהובה מהכרמל התחדשה בשיטת בישול חדשה-ישנה - כד חרס ענק בייבוא ישיר מתאילנד שבתחתית שלו בוערת אש וצולה עופות לשלמות. אם זה רק רבע טוב כמו המרקים המשגעים, שווה להגיע בשישי לשוק ולבדוק את העוף התאילנדי החתיך הזה

15 בינואר 2023

שוק הכרמל תמיד ממציא לנו פטנטים. הפעם הבשורה מגיעה מגברת קוטייאו האהובה, ויש לה ניחוח עוף צלוי שאי אפשר לעמוד בפניו. מתי נקש, בעלי הספוט התאילנדי, הציב באטליז שממול המסעדה כד חרס גדול שהביא מתאילנד, ובתוכו הוא מכין גיא יאנג – עופות בטכניקת צלייה מסורתית.

"בזמן הקורונה הפכתי להיות יבואן. במסעדה אני צריך כלים ותבלינים מיוחדים שאי אפשר היה להזמין ולפעמים אין אפילו בבנגקוק, ולכן אני מביא לבד", אומר נקש. בביקורו האחרון במחוז איסאן הוא נתקל בספק תנור ספק מעשנת עופות. הסקרנות התעוררה ובסופו של דבר מצא הספק תנור-ספק מעשנת את דרכו לישראל. ביום שישי האחרון הוכנס המתקן לפעולה: נקש מרח עופות שלמים בתערובת תבלינים הכוללת בין היתר שורש כוסברה, שורש כורכום ורוטב צדפות, הצית אש בקרקעית הכד והשאר היסטוריה.

>> הפיתה שאי אפשר להתנגד לה וחומוס פיוז'ן. העיר של מתי נקש

מתי נקש והתנור (צילום יעקב בלומנטל)
מתי נקש והתנור (צילום יעקב בלומנטל)

הניחוח הכובש והגאדג'ט המוזר משכו תשומת לב, כי בכל זאת, עוף צלוי טרי הוא דליקטס ברמת כוכב מישלן. כרגע העוף נמכר רק בטייק אוויי (42 ש"ח לחצי עוף). לקוחות בעלי תושייה גם יעשו בגברת קוטייאו עצמה את ההשלמות הנדרשות למנה – סטיקי רייס, סלט פפאיה ורוטב נאם גים גאי חריף, ויחפשו ספסל קרוב, כי אין מצב להתאפק עד הבית.

אי אפשר לעמוד בפניו. עוף בגריל תאילנדי (צילום מתי נקש)
אי אפשר לעמוד בפניו. עוף בגריל תאילנדי (צילום מתי נקש)

כרגע העוף הצלוי נמכר רק בימי שישי, אך בקרוב המנה תיכנס כלאחר כבוד לתפריט של גברת קוטייאו. עד אז כדאי להשכים קום – העוף מוכן כבר ב-10:00 ולמי שיאחר לא יישאר.
יום טוב 2, תל אביב