או לה לה: הקומיקאי הצרפתי הענק גד אלמלח יגיע להופעה בישראל

בלי להגזים, אחד הקומיקאים הגדולים בתולדות צרפת. גד אלמלח (צילום: Pascalito)
בלי להגזים, אחד הקומיקאים הגדולים בתולדות צרפת. גד אלמלח (צילום: Pascalito)

12 שנה אחרי הופעתו האחרונה בישראל, חוזר גדול הקומיקאים הצרפתיים של זמננו להופעה אחת בתל אביב בחודש מרץ, לצד הקרנה חגיגית של הסרט החדש בבימויו בפסטיבל הקולנוע הצרפתי. אלמלח שיגר וידיאו לקהל הישראלי ובו הוא מפזם את "תל אביב" של עומר אדם

בטח שמתם לב שלא הרבה כוכבי ענק מתדפקים בשנים האחרונות על דלתותיה של ישראל, ואם למשך זמן אפשר היה להאשים את הקורונה, עם כל חודש שעובר מסתמנת מגמה מדאיגה של דעיכה באיכות הייבוא התרבותי שלנו. יש לכך סיבות רבות, יוקר המחייה והעלויות המזנקות, המצב הפוליטי וה-bds, אבל ב-13.3 אפשר יהיה לשכוח מכל זה כשאחד הקומיקאים הגדולים בתולדות צרפת יתייצב בהאנגר 11. ניחשתם נכון כי זה כתוב בכותרת, גד אלמלח חוזר להופעה אחת בישראל, 12 שנים מאז הפעם האחרונה שהופיע בארץ.

אלמלח הצרפתי-מרוקאי חוזר לתל אביב עם המופע שובר הקופות שלו "D'ailleurs". בפעם הקודמת שהופיע כאן הוא כבר זכה בתואר "האיש הכי מצחיק בצרפת" ובתואר "אביר האמנות" מטעם משרד התרבות הצרפתי, אך מאז הוא התפוצץ גם מחוץ לצרפת אחרי שעבד עם במאים כמו סטיבן ספילברג, וודי אלן ופיטר ג'קסון, עם סדרה קומית סמי-אוטוביוגרפית בנטפליקס ("Huge In France") וספיישל קומדי קורע שגם הוא ניתן לצפייה בנטפליקס, כמו גם פרק מעולה בכיכובו בסדרת הרשת של ג'רי סיינפלד "קומיקאים במכוניות שותים קפה".

סרטו הראשון של אלמלח כבמאי, הדרמה הקומית Coco, זכה להצלחה עולמית גדולה. סרטו השני, הקומדיה "תישאר איתנו" (Reste un peu), נבחר לפתוח את פסטיבל הקולנוע הצרפתי בישראל שיתקיים מה-15 עד ה-23 למרץ. אירוע הפתיחה של הפסטיבל יתקיים בנוכחות אלמלח. הסרט מבוסס על חייו האישיים של הקומיקאי ומככבים בו אלמלח, הוריו ואחותו בתפקיד עצמם. הסרט שמופץ על ידי בתי קולנוע לב יעלה לאקרנים בבתי הקולנוע ברחבי הארץ ב-23.3.

>> גד אלמלח, "D'ailleurs", יום שני 13.3.23, האנגר 11 תל אביב. מספר הכרטיסים מוגבל (390-180 שקלים). מכירת הכרטיסים נפתחת היום בטיקטמאסטר 9964* ואפשר גם כאןהמופע יתקיים בצרפתית. ללא תרגום לעברית.