במקום שבו הכינו טאקוז, הוא אופה קלאסיקות לתושבי שפירא

ג'ול אטלן, שותף במסעדה המקסיקנית לה-מעלה בקריית המלאכה, ניצל את המטבח הסגור כדי לאפות בו לפי מיטב המסורת הצרפתית. בתפריט: לחמי שיפון וטארטים

שימו בזיכרון לוולנטיינ'ס. פאי תותים של ג'ול אטלן (צילום: תם וינטראוב לוק)
שימו בזיכרון לוולנטיינ'ס. פאי תותים של ג'ול אטלן (צילום: תם וינטראוב לוק)
14 בינואר 2021

בחודשים האחרונים פגשנו לא מעט אנשים שהמירו קריירה במטבח הפרטי. לא רק טבחים וקונדיטורים בחל"ת אלא גם כאלה שאינם מהתחום החלו לבשל, לאפות ולמכור. ג'ול אטלן עשה סיבוב דומה: כשותף בבר מסעדה Le Mala הוא היה אחראי לניהול הפלור, הבר והצוות, וכשהמסעדה נסגרה הוא נותר ללא עבודה. "ניסינו לעשות טייק אוויי אבל המאמץ לא הצדיק את התמורה. הרגשנו שאנחנו עובדים עבור חברות המשלוחים וזה לא משתלם. לכן החלטנו לחכות עד שאפשר יהיה לארח שוב וסגרנו", הוא מסביר.

בזמן שהתפנה החל ג'ול לאפות ופתח במטבח המסעדה המושבת עסק עצמאי. "אני בא מבית צרפתי ואפייה קרובה ללבי. אמא שלי אפתה לחמים ואבי היה אופה טארטים ועוגות. בעסק השותפים שלי אפו ומצאתי את עצמי אוסף טיפים ממי שרק אפשר. כל ערב אני הולך לישון מול היוטיוב ובבוקר קם לבדוק מה שלום המחמצת".

מנקודת פתיחה של כיכר־שתיים בשבוע צמחה מאפייה ארטיזנלית לכל דבר. ג'ול מגיע בכל בוקר למטבח, לש בצקים ואופה. "אני מכין כל יומיים 20 כיכרות ומוכר לתושבי השכונה. תנור המסעדה לא מיועד ללחם אבל עושה טוב את העבודה", הוא מוסיף. כעובד היחיד בעסק הוא אחראי גם למטלות זוהרות פחות כמו שטיפת כלים ומשלוחים "ואני נהנה מאוד. אני גר בשפירא, שם את הלחמים בסל של האופניים ויוצא לחלק".

ברשימת הלחמים תמצאו לחמי מחמצת עם תאנים, דגנים ואגוזי מלך ועוד ("אני קופץ ללווינסקי וקונה תוספות לפי מה שבא לי באותו בוקר"), לחמי שיפון ולחמי כוסמין (25-30 ש"ח). באגף הקונדיטוריה בולטים טארטים צרפתיים קלאסיים גדולים ואישיים במילוי לימון, שקדים, שוקולד ועוד לפי הזמנה (140-160/35-40 ש"ח), עוגיות חמאה ועוגיות שוקולד צ'יפס, עוגיות כוסמין טחינה וקינמון טבעוניות וקנלה – מאפה מסורתי מאזור בורדו.

מבורדו לקריית המלאכה. ג'ול אטלן (צילום: תם וינטראוב לוק)
מבורדו לקריית המלאכה. ג'ול אטלן (צילום: תם וינטראוב לוק)

נכון לעכשיו פועלת המאפייה בימי שני־רביעי ולפעמים ביום חמישי. "עוד לא התחייבתי למשהו קבוע. עיצוב מדבקה הוא הצעד הכי מתקדם שעשיתי כרגע עם העסק", הוא צוחק.

מה יהיה אחרי הקורונה?
"נפתח שוב ואני מאמין שנחזור להיות המקסיקנית של קריית המלאכה. עד היום אנשים מתקשרים ושואלים אם פתחנו בצורה פיראטית ואם יש משלוחים. המטרה שלי היא לשלב את האפייה במסעדה או לפתוח ליד מאפיית בוטיק ולהכין בצהריים כריכים, כי עד עכשיו המסעדה פעלה רק בערב. בכל מקרה האפייה תישאר בצורה זו או אחרת. זה הכיף שלי כרגע ועולם ומלואו שנשאבתי אליו".
להזמנות/טייק אוויי 052-6402236 ובאינסטגרם