מזל טוב, פלורנטין, תכף תהיה לך גינה ציבורית חדשה

הדמיה: גריל אופנהיים אדריכלים
הדמיה: גריל אופנהיים אדריכלים

הפרויקט של הפיכת החניון בסמטת אלוף בצלות (ללא ספק בטופ 5 שמות לרחובות בעיר) לגינה ציבורית יוצא לדרך. בינתיים יש הדמיית תלת מימד ראשונה, שנראית קצת כמו טריפ פטריות, חייבים לציין

השדרוג המצופה של החניון בסמטת אלוף בצלות (לא ברור איך בדיוק שיר קומי של ביאליק זכה להיות שם של רחוב בעיר, אבל אנחנו בעד, מן הסתם) יוצא לדרך. החניון, שנמצא בין רחוב הרצל לרחוב השוק בפלורנטין, יהפוך לשטח ציבורי ירוק עם עצים, דשא, פינות ישיבה, וגם, אם לשפוט לפי ההדמייה שצורפה להודעה על השיפוץ, דמויות בערך-אנושיות קריפיות שנראות כמו טריפ פטריות. אבל אם זה המחיר שצריך לשלם תמורת פיסה ירוקה נדירה, אז זה המחיר. בנוסף לגינה שתוקם, גם ישופצו הבניינים המקיפים את החניון, שהוכרזו כמבנים לשימור.

ביום רביעי (29.6) יתקיים מפגש זום פתוח לשאלות, אליו ניתן להירשם כאן וישתתפו בו אדריכל הפרויקט ונציגי העירייה בו תוצג התוכנית לציבור, כולל רעיונות ראשוניים לגבי התכנים במבנים שישופצו ויושמשו גם הם לטובת תושבי השכונה. בסך הכל, מסתמן שההפנינג שנערך במקום בפברואר האחרון ובו העירייה ביקשה מהציבור להשתתף בתכנון הפרויקט עלה יפה, ומדווח כי הגיעו רעיונות מכ-300 תושבים.

וככה זה נראה עכשיו. סמטת אלוף בצלות (צילום: ספי קרופסקי)
וככה זה נראה עכשיו. סמטת אלוף בצלות (צילום: ספי קרופסקי)

הדיבור על הקמת גינה בסמטת אלוף בצלות הוא ישן במיוחד, אפילו בסטנדרטים ישראליים. עוד ב-2010 דווח בגלובס כי ב"רחוב אלוף בצלות מתוכנן לקום פארק ציבורי", במסגרת דיווח על תוכנית לבנות פרויקט דיור ברח' אלוף בצלות 10. אחר כך הגינה באלוף בצלות הייתה אמור להפוך למעשה חלק מפארק אליפלט, שהיה בעצמו מוקד של מאבק תושבים ממושך, אך ב-2016 הוצא מתוך התוכנית שלו בגלל אותם מבנים לשימור, בהם שכן פעם שוק הרצליה. גינת אליפלט הוקמה לבסוף ב-2019, וכעת נראה שהגיעה סוף סוף גם השעה שלו להיפטר מהבטון ולהצמיח דשא – ולהיות לכל הפחות הגינה עם השם הכי טוב בעיר.