תאונת שרשרת: מי נועל את גינת הכלבים בשינקין?

שוב ושוב נתקלו בעלי הכלבים בגינת שינקין בשרשרת ומנעול חזק שהציב אלמוני וחסמו להם את הכניסה אליה. מישהו צריך פה כלב דחוף

מנעול בגינת הכלבים בשינקין (צילום: הדר עמר)
מנעול בגינת הכלבים בשינקין (צילום: הדר עמר)
27 במרץ 2018

לגור מעל גינת כלבים זה לא בהכרח כיף גדול, אם אתה לא בעל כלב בעצמך. רעשי הנביחות עלולים להיות מטרידים, בעיקר בשעות הלילה המאוחרות. לפני כמה חודשים נכנעה העירייה לדרישות שכני כמה מגינות הכלבים במרכז העיר והגבילה את שעות הפעילות בגינות עד 22:00, למורת רוחם של בעלי הכלבים. אלא שעבור כמה מהשכנים זה לא הספיק, וכמה תושבים שיצאו לטיול עם כלבם בשבוע האחרון מצאו להפתעתם את הגינה נעולה שוב ושוב לאחר שתושב אלמוני החליט לנעול על דעת עצמו את הכניסה אליה בשרשרת ומנעול, לדברי התושבים עקב התנגדותו לרעש ולפעילות בגינה.

לאן הולך הכסף שלנו לוועד הבית?
שביל אופניים חדש יסלל ברחוב בן יהודה
המיזם שמביא את המספריים אל דרי הרחוב

"זה קרה במשך שלושה ימים רצופים בשבוע שעבר, מדובר במנעול רציני, לא משהו קטן שקל לפרוץ", סיפרה זהבה ארזואן, תושבת לב העיר ופעילה חברתית. לדבריה אותו אדם לא השאיר פתקים ולא הזהיר אף אחד במעשיו, אלא פשוט הגיע בלילות ושם מנעול על השער. בעלי הכלבים חוששים מאדם שלא מהסס לקחת את החוק לידיים. "אם הוא יראה שהטריק של המנעול כבר לא עובד הוא עלול לשים רעל לחיות שלנו בגינה".

אף שהעירייה נעתרה לפרוץ את המנעול בכל אחד מהמקרים שבהם פנו בעלי הכלבים, זהבה מצפה ממנה ליותר. "אנחנו משלמים מסים כפולים, גם כתושבי העיר וגם עבור הרישיון לכלב, ואלו כספים שלא מגיעים לרווחת הכלבים שלנו". לדבריה, "לו היו מצלמות היה קל יותר להרתיע אנשים. היום הוא נטפל לכלבים אבל הוא לא יעצור כאן, יש עוד הרבה מוקדי רעש בעיר".

לא נעים לראות גן נעול (צילום: הדר עמר)
לא נעים לראות גן נעול (צילום: הדר עמר)

לטענתה לעירייה אחריות גם ליצירת הרעש, עקב מיקום הגינות במוקדי המגורים וגם בגלל הכמות המועטה שלהן. "הבעיה הגדולה היא במחסור בגינות כלבים והרעש נוצר מהעומס. שכונות חדשות כגון פרויקט גינדי TLV ושרונה נטולות גינות כלבים, והדיירים מגיעים לגינות האלה. כשיש עומס, יש נביחות".

רוצים להתעדכן בכל מה שקורה בעיר? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק

שלי מבשוב, המתגוררת ברחוב יוחנן הסנדלר הסמוך, מתארת כי תחילה היה מדובר במנעול פשוט אך בפעמים האחרונות המנעולים חזקים, קשים לפיצוח ועלו כנראה מאות שקלים. "זה אלים וזוהי בריונות", היא מוחה. "אני לא רוצה להאשים סתם, אבל אחד השכנים מרבה לצעוק על בעלי הכלבים שנהיה בשקט, ומאז שהופיעו המנעולים הוא כבר לא צועק. בסך הכל אנחנו שם בשעות הפעילות המותרת, אני מפחדת שזה יסלים לדברים אלימים יותר, אני חוששת להתעסק עם בן אדם כזה, זו אחריות של העירייה. העירייה ניסרה חלק מהבריח של השער כדי שלא יהיה אפשרי להשחיל מנעול אבל זה לא פתרון, צריך להציב שם מצלמה".

מעיריית תל אביב־יפו נמסר בתגובה: "המקרה מוכר לעירייה ונמצא בטיפול ומעקב. בכל פעם שננעלה הגינה, היא נפרצה על ידי העירייה ובפעם האחרונה גם נחתכו אוזני כניסת המנעול. צוותי סל"ע הונחו לבצע סריקות במקום במהלך היום והלילה. נכון להיום גינת הכלבים פתוחה ומתנהלת כרגיל. תושבים הנתקלים במקרה שבו הגינה נעולה מוזמנים לפנות למוקד העירוני 106+".