גינת לוינסקי תארח במה פתוחה לגישור בין התושבים למבקשי המקלט

במה פתוחה שתתקיים בגינת לוינסקי תנסה לגשר על הפערים בין תושבי דרום תל אביב למבקשי המקלט. על הפרק: צפיפות, הזנחה, חינוך וכרישי נדל"ן

מבקשי מקלט בדרום תל אביב. צילום: Getty Images
מבקשי מקלט בדרום תל אביב. צילום: Getty Images

הייד פארק לוינסקי: תושבי דרום תל אביב ומבקשי המקלט יוכלו, ליום אחד, להתווכח באופן מסודר בבמה פתוחה שתתקיים ביום שישי הקרוב (31.7). במסגרת האירוע יוזמנו תושבי השכונה ומבקרים לעלות לבמה ולדבר במשך חמש דקות על נושאים הקשורים במרקם החיים האינטנסיבי בשכונות דרום תל אביב, כגון הצפיפות, הביטחון האישי, הרב תרבותיות, ההזנחה של תשתיות, התברואה החינוך, השתלטות כרישי הנדל"ן על האזור.

"ניסינו להתמודד עם חוסר היכולת ליצור תקשורת במקום כל כך צפוף עם מגוון רחב של תרבויות ושפות", מסבירה שולה קשת מארגון כוח לקהילה, שהוא התארגנות אזרחית של תושבי דרום תל אביב. "זה לא יפתור את בעיית הצפיפות, אבל זה אחד הדברים שאנחנו עושות כדי להפחית אפילו במעט את תחושת הזרות והניכור".

האירוע הוא יוזמה משותפת של כוח לקהילה ושל כיכר סלמה – תא של פעילים עצמאיים שפועלים למען מבקשי המקלט – והוא הראשון בסדרת שיתופי פעולה שמתכננים הפעילים כדי ליצור אווירה של קשב ושיתוף בין הקהילות השונות בשכונות נווה שאנן, שפירא ושכונת התקווה.

סיגל אביבי מכיכר סלמה מסבירה שלמרות החיכוכים, לקהילות השונות יש דווקא מטרות ואג'נדות משותפות. "כשכל קבוצה נאבקת לבד זה לא יעיל", היא אומרת. "חייב להיות שיתוף פעולה". באירוע ידברו תושבי האזור הוותיקים והחדשים, מבקשי מקלט ועובדים זרים. אחרי הדוברים שיירשמו מראש, תהיה הבמה פתוחה לכולם.

לדף האירוע בפייסבוק