דאנס חיפה דאנס: גי דרייפוס רוצה להמציא מחדש את הפסטיבל

פסטיבל Port2Port ב-2020 (צילום: אריאל עפרון)
פסטיבל Port2Port ב-2020 (צילום: אריאל עפרון)

פסטיבל Port2Port, בשבוע הבא בנמל חיפה, מציג את אחד הליינאפים המגוונים והאיכותיים שהיו כאן בשנים האחרונות. גי דרייפוס מסביר למה המפגש בין הטכנו, ההאוס, הגיטרה החשמלית והאינדי מתלהט בדיוק עכשיו

אני זוכר שעוד בתור ילד הייתי מסתובב סקרן בפסטיבלים בעולם, כמו מגלה ארצות שיוצא עכשיו עם הספינה שלו לבמות השונות בפסטיבל. בתקופה שבה הייתי ילד לא באמת היה לנו אינטרנט שייתן לנו מידע על כל שטות שנחלום. במקרה הטוב היינו מכירים שיר או אלבום של להקה, אם.טי.וי רק נכנס לעניינים ולשנותיו הראשונות בארץ והכל היה חדש ועתידני.

וגר פוגו עם קרחנה ומטאליסט עם טכנואיד ירבץ. גי דרייפוס (צילום: אריאל עפרון)
וגר פוגו עם קרחנה ומטאליסט עם טכנואיד ירבץ. גי דרייפוס (צילום: אריאל עפרון)

ואז רגע האמת בפסטיבל – כל מה שתיכננת כנראה לא יקרה. אתה תישן בזמן ההופעה שהכי רצית לראות. בשאר הזמן תהיה ער והפוך. שם למדתי להכיר המון המון להקות חדשות, אמנים חדשים וז'אנרים של מוזיקה שלא חשבתי שקיימים. שם למדתי לאהוב ולקבל מכל העולמות. שם למדתי שאפשר להתקרחן על מוזיקה אלקטרונית, ואז  לעשות חמש דקות אחרי זה פוגו בהופעה של להקת פאנק.

ועכשיו לעניינינו: כבר תקופה שאני מרגיש שהפסטיבלים הלכו למקום של פולאריזציה, קיטוב ופילוג, כלומר כל ז'אנר הפך לפסטיבל משלו ורק הקרוס-אוברים הגדולים כמו פרימוורה וכאלה עדיין עושים הכל מהכל. אישית היה חסר לי גיוון באירועים. החלטתי לקדם מחדש את הקירוב בין העולמות ולמקד את פסטיבל Port2Port באינדי ובאלקטרוני. אם אתם חובבי מוזיקה אלקטרונית, בטח שמעתם בשנים האחרונות את המונח "אינדי-דאנס", תת-ז'אנר שהוא בעצם שילוב של אלמנטים שבאים מעולם האינדי והרוק, כמו גיטרות, סימפולים של שירי אינדי ואנדרגאונד ואדיטים לקטעים אגדיים.

רד אקסס הם מחלוצי הז'אנר הזה, מבין הראשונים להלך בעולמות האלו, והם יצרו שילוב מנצח בין תחושת הרוקנרול והאלטרנטיב, התחושה של משהו יותר משוחרר ופחות מתוכנת ממרבית המוזיקה האלקטרונית. אחריהם הגיע גל ענק של אמנים חדשים מכל העולם. גם הלייבל המקומי בלו שדואו שם דגש על החיבור הזה ויצר כבר שיתופי פעולה ורליסים עם להקות כמו הקולקטיב.

בישראל אתם תשמעו את הז'אנר הזה בכל מקום, בין אם אתם מודעים לכך או לא. זה הסאונד השולט במועדונים ובברים בישראל. ולכן היה טבעי לחלוטין לקחת את פסטיבל פורט2פורט, אותו הפקנו לראשונה בשנת 2020, עמוק אל העולם הזה. פורט2פורט נוצר מתוך רצון לשבור את המוסכמות של עולם הפסטיבלים, להביא חדשנות תמידית, מתוך מחשבה על מה מרגש ונכון. לכן אחרי שבשנה הראשונה נתנו דגש על הטכנו המהיר והעצבני, השנה רצינו להביא שינוי מרענן לחלל התעשייתי המדהים של נמל חיפה ולשים דגש חזק בדיוק על החיבור בין עולמות האינדי לאלקטרוניקה.

ותוך כדי שאנחנו עושים צעדים כאלו, אנחנו רואים שגם בחו"ל רואים ומרגישים את המגמה ומהר מאוד מבינים שמשהו אכן קורה בתעשייה העולמית. לראשונה אי פעם יופיעו בישראל על אותה במה השמות הבאים: דן מאיו (המתופף הצעיר הטוב בעולם, טאטרן), גארדן סיטי מובמנט ולולה מארש, קיד פרנצ'סקולי שהשיר שלו מככב ב"אמלי בפאריז", דה בלייז שנחשבים לאחת מלהקות האינדי האלקטרוני הטובות בעולם, מיינד אגייסנט, אנפיסה לטיאגו ופאן פוט (ובנוסף לבמה המרכזית: אוהל בהנהגת בלו שאדו עם כל כוכבי האינדי דאנס בישראל: רד אקסס, ג'ניה טרסול, חיים, ארגי, טריקק, קינו טודו, מיטא גאמי ועוד).

>>> פסטיבל port2port בנמל חיפה, חמישי 10.3, פרטים וכרטיסים כאן בקליק