שככה יהיה לנו טוב: יש פופ-אפ של גלידה בתוך בריוש של חגי והלחם

חתונה חלומית. גלידה של "אוטו גלידה", לחם בריוש של "חגי והלחם". צילום: סתיו כץ
חתונה חלומית. גלידה של "אוטו גלידה", לחם בריוש של "חגי והלחם". צילום: סתיו כץ

קבלו את שיתוף הפעולה הנדיר שעומד להתקיים החל מהסופ"ש הקרוב: מצד אחד חגי והלחם, מאפייה שכבר הפכה לתור קבוע על סלמה; מהצד השני "אוטו גלידה" של זוכת מאסטר שף איתיאלה היאט. זו הולכת להיות אהבה מתוקה בין לחם לגלידה

3 ביוני 2024

אם בסופי השבוע אתם רואים תור נמתח לאורך רחוב סלמה, אז כנראה שחגי בן יהודה בדיוק עסוק במה שהוא עושה הכי טוב – להאכיל אנשים. חגי, הלא הוא האופה מחגי והלחם, נוהג לארח בסופי השבוע במאפייה שעל פינת ויטל אנשי אוכל ויצרנים מקומיים – היו כאן בעבר כבר כריכי דגים כבושים, פוקאצ'ות ספיישל ועכשיו כשהולכת להגיע הפתעה באמת מיוחדת, אנחנו שמחים לדווח לכם עליה, כי החל משישי (ולעוד יומיים בשבוע הבא) תגיע לחגי והלחם אורחת שווה במיוחד – זוכת העונה התשיעית של מאסטר שף איתיאלה היאט. וביחד הם יכינו מנה מיוחדת של בריוש (מצד חגי והלחם) וגלידה מיוחדת (מצד "אוטו גלידה" של היאט). וכן, זה טוב כמו שזה נשמע.

>> הדור הבא: AKA נקסט דור יאכיל אתכם גם בשעות הקטנות של הלילה

אז לפני הכל, שתדעו לקראת מה אתם באים, במסגרת הפופ-אפ תוכלו לטעום (במחיר סביר של 38 ש"ח למנה) בריוש שמן זית עם שוקולד מריר, שממולא בגלידה מעשה ידה של איתיאלה. הטעמים עוד עשויים להשתנות, אבל לפחות ביום שישי הקרוב יהיו שם גלידת חלב וקרם פרש (הומאז' לגלידה איטלקית מסורתית) או גלידה טבעונית של אגוזי לוז קלויים – להם תוכלו להוסיף גם טופינגס – פיסטוקים קלויים, פרלינה אגוזי לוז, או ריבה בעבודת יד ממשמשים שגדלים באיזור הרי יהודה. אם בכל זאת פשוט בא לכם לטעום רק מהגלידה המדוברת של "אוטו גלידה" ולהימנע מהפחמימות, אפשר גם בכוס עם תוספות (25 ש"ח), ואפילו לאסוף גלידה הביתה (58 ש"ח), או גלידה עם בריוש להרכבה בבית, במחיר של 88 ש"ח לשתי יחידות.

אל תגידו שאתם לא מתים לזה. גלידה של "אוטו גלידה", לחם בריוש של "חגי והלחם". צילום: סתיו כץ
אל תגידו שאתם לא מתים לזה. גלידה של "אוטו גלידה", לחם בריוש של "חגי והלחם". צילום: סתיו כץ

האופה הזמין את יצרנית הגלידה לאירוח בדיוק לקראת חג שבועות, וזה לא במקרה. "שבועות הוא חג הקציר, ואנחנו מייצגים כמובן את החיטה, בהקשר הזה של החג" מסביר בן יהודה. "אבל בגלל שרבים מזהים אותו כחג של מוצרי חלב, חשבנו גם על איך להביא לידי ביטוי את הפן הזה. ואז חשבנו ישר על איתיאלה, שאנחנו עוקבים אחרי פעילותה ומאוד מתחברים לקו המחשבה והייצור הארטיזנלי שלה. קבענו להיפגש, היא טעמה את בריוש שמן הזית של המאפייה וישר הייתה לה הברקה".

ההברקה, כך מסתבר, הגיעה בכלל מאזורי נאפולי. "טעמתי את בריוש שמן הזית של חגי, והוא הזכיר לי בריוש ממולא בגלידה שאכלתי לפני שנתיים באיטליה", מספרת היאט על ההברקה. "זה לא גימיק שהמצאנו, אלא מאכל מקובל באיטליה. חשבתי שהבריוש של חגי, יחד עם הגלידות שאני מייצרת באוטו גלידה, פשוט יהיו שידוך מושלם – כזה שיתאים לשבועות, ולימים החמים שהגיעו אלינו".
הפופ-אפ יתקיים בימים ו' (7.6), 8:00-14:00; ב' (10.6) 9:00-18:00; ג' (11.6) 8:00-14:00
חגי והלחם, חיים ויטל 25