מה הטעם של גלידה עם פיתה דרוזית? עד עכשיו אנחנו לא בטוחים

יש גן עדן? יובל בן נריה, שיראל ברגר, עידו פיינר ונאיפה מולא (צילום: דן פרץ)
יש גן עדן? יובל בן נריה, שיראל ברגר, עידו פיינר ונאיפה מולא (צילום: דן פרץ)

ארבעה מהשפים הטובים בישראל - יובל בן נריה, שיראל ברגר, עידו פיינר ונאיפה מולא - יצרו טעימי גלידה חדשים במסגרת המיזם "גן עדן" של אדם זיו, האיש שמאחורי בוזה. טעמתם פעם גלידת קרם טופו עם רוטב קרמל ואורז סושי שנשאר מהמטבח של a? כי אנחנו כן

18 ביוני 2023

"כל קיץ קורה דבר מה", שרה פעם מיקה קרני. אנחנו אוהבים לחשוב שהיא כתבה את זה על גלידה. הענף הצבעוני, המופרע והלוהט (דהה) משתדרג משנה לשנה, שלא לומר משתגע. קראנץ' חלב של קורנפלקס כהמשך לטרללת הקראנץ' פיסטוק, גלידות אסיאתיות של אהרוני וגלידה ארטיזנלית מיושנת – נראה שלדמיון אין גבול. אדם זיו, חצי מהצמד שיצר את גלידריית בוזה האהובה,  מותח עוד יותר את גבולות הגזרה עם מותג גלידה חדש ובריא יותר וגם ידידותי לסביבה. והפעם: קולקציית קפסולה משאריות שיצרו ארבעה מטובי השפים בארץ. והטעם? הישארו עמנו.

פחות סוכר, יותר מצפון (צילום דן פרץ)
פחות סוכר, יותר מצפון (צילום דן פרץ)

כבר לפני מספר חודשים השיק זיו מותג חדש בשם GANEDEN. ולא רק המותג חדש, אלא גם מה שמאחוריו – גלידה טבעונית על בסיס חומרי גלם חדשניים מעולם הפודטק, סיבים תזונתיים ופיתוח ישראלי של חלבון חומוס למשל, וכמחצית מכמות הסוכר שבגלידה סטנדרטית. המהדורה שתימכר עד סוף הקיץ נושאת הבטחה מכמה כיוונים: גלידה בהשראת תנועת ZERO WASTE ממה שנותר במטבח המסעדה לאחר הסרוויס, כאשר הרווחים יתרמו לעמותת TNS, הפועלת להטמעה תחום הקיימות בחברה ולקידומו.

לצורך העניין גויסו השפים יובל בן נריה (טאיזו, a), שיראל ברגר (OPA), עידו פיינר (רוברטה וינצ'י, עמק בראסרי) ונאיפה מולא (נאיפה). "הפרויקט התחיל מהרצון שלי להרחיב את השפה של גןעדן. המוצר הזה הוא באמת משהו חדש, והדרך הכי טובה להעמיק את הידע בו היא ליצור יחד עם טובי המוחות", מסביר זיו, ומוסיף שהרעיון להשתמש בפחת ולהעביר את הרווחים לתרומה הגיע מהשפים עצמם. "שתי ההצעות האלו נראו לי מתאימות מאוד לגןעדן ולמה שאני רוצה שהמותג יהיה – טעים, מפתיע, סביבתי וחברתי".

הרעיון טוב, הביצוע מאתגר (צילום דן פרץ)
הרעיון טוב, הביצוע מאתגר (צילום דן פרץ)

סיעור מוחות הוביל לתוצאות מעניינות, למשל גלידת חמאת פקאן וגנאש קפה. "שתינו קפה יחד ועידו אמר שהוא רוצה להכין גלידה מפקאן. כשדיברנו על ניצול שאריות הוא הביט בכוס הקפה והציע להשתמש בקפה שנותר במכונה לאחר החליטה". במקרה זה החיבור עובד היטב, ומזכיר מוס פקאן קטיפתי עם שמץ מרירות קפה לאיזון המתיקות. יופי. שלוש הגרסאות האחרות קצת יותר מאתגרות: קרם טופו עם רוטב קרמל ואורז סושי (יובל בן נריה), שקדי מיסו עם מיסו שקדים (שיראל ברגר) וגלידת קרמל עם קראנץ' בטעם פיתה דרוזית (נאיפה מולא). איזה טעם יש לפיתה דרוזית בצורת גלידה? אין לדעת. גם אחרי מספר לא מבוטל של ביסים לא הצלחנו להיסגר על עצמנו. אין מה לעשות, לפעמים המטרה מקדשת את האמצעים ולפעמים לא. הפעם, למרות כל הכוונות הטובות, זה פחות – ותודה לחמאת פקאן קפה שמצילה את המצב.
להשיג בוולט מרקט, 36 ש"ח לפיינט