שימו לק: תריסר הגלידריות שאנחנו הכי אוהבים בתל אביב

התוכנית שלנו לקיץ היא לקפוץ לתוך מקרר הגלידות הזה (צילום: Krblokhin//גטי אימג'ס)
התוכנית שלנו לקיץ היא לקפוץ לתוך מקרר הגלידות הזה (צילום: Krblokhin//גטי אימג'ס)

מכיוון שכל כך חם היום עד שאי אפשר לחשוב, חשבנו... הממ... על גלידה! כי זה הדבר היחיד שאנחנו מצליחים לחשוב עליו היום. אז ניצלנו את המחשבות כדי להכריע מה הגלידריות הכי טובות בעיר, כדי שגם אתם תוכלו לחשוב על גלידה, ואז להפסיק לחשוב

שמישהו יגיד לאלוהים שהוא שכח את התנור על גריל, כי אנחנו צרובים היטב. וואו איזה יום לוהט, וזה עוד רק הטיזינג של הקיץ. מזל שתל אביב מלאה במקומות כאלה עם קרם סוכר בטעמים שהוא קר-קר-קר ברמה שמשנה את כל טמפרטורת הגוף שלכם. נו, איך קוראים לזה? בכל מקרה, יש לנו את הכי טובה מזו. הכי טובה ומשוב… אה! גלידה! וואו, חם היום.

>> הטופ של הרופ: קבלו את מסעדת השף שמשקיפה על דיזנגוף מגבוה

ארטה

מרקו קמורלי וסיסי פגאני הם זוג איטלקים שהביאו למדרחוב נחלת בנימין את אמנות הכנת הגלידה לפי מיטב המסורת האיטלקית, ולימדו את החיך התל אביבי ג׳לטו אמיתית מהי. הגלידה מיוצרת במקום מחומרי גלם טריים בלבד, וניחנת במרקם אוורירי ובטעמים שנעים על הסקאלה שבין קלאסה להפתעה. כך תוכלו להתענג על גלידת טירמיסו ולטעום גלידת לחם וחמאה, ולא להאמין שמה שנמצא בפה שלכם, הם לא אשכרה לחם וחמאה, אלא גלידה מטריפה בדיוק בטעם שלהם. למיטיבי הלכת נמליץ גם על משקה גרניטה סיציליאנית מקפיאה מוחות ומשמחת לבבות. אז צ׳או בלה.
טעם חובה: שוקולד צ׳ילי
מחיר: 20 ש"ח לכדור בשני טעמים, 107 ש"ח לק"ג
נחלת בנימין 11, 03-524-0006

גלידת שוקולד מריר בארטה (צילום: דניאלה קנטיני)
גלידת שוקולד מריר בארטה (צילום: דניאלה קנטיני)

אוטלו

המוטו של אוטלו הוא 80 אחוז גלידה, 20 אחוז שוקולד – וזה מוטו שאנחנו בהחלט מתחברים אליו, מזדהים איתו ומוכנים לקעקע לעד על הלחי. הלחי התחתונה. באוטלו מקפידים על שימוש מובחן בחומרי הגלם, ומייבאים אותם בקפידה – כך למשל התלהבנו מגלידת שוקולד מחוף השנהב, שמאופיינת ב-69 אחוזי קקאו (נייס), וכמובן שלא עמדנו בפני הפיסטוק הטהור משל היינו ביבי. באוטלו אגב חוגגים עכשיו את הפיסטוק עם עוד שני טעמי ספיישל נוספים של בקלוואה פיסטוק עם שברי בקלוואה וטעם נוסף בדמות גלידת סטרטצ'לה פיסטוק עם שברי שוקולד מריר. נשמע טעים, אפשר לק?
טעם חובה: פיסטוק טהור
מחיר: 15-22 ש"ח למנה קטנה, 128 ש"ח לק"ג
הרצל 12, דיזינגוף 165, שרונה מרקט, יורדי הסירה 1, אינשטיין 40, פנחס רוזן 65

משהו ירוק וטוב. אוטלו (צילום @iconzbymedio)
משהו ירוק וטוב. אוטלו (צילום @iconzbymedio)

שטפן

לא מזמן סיפרנו לכם ששטפן הפכה לקונדיטוריה אוסטרית, אבל אל תדאגו, לגלידות שהחלו את הכל, עדיין יש כאן מקום של כבוד, במיוחד ליד שטרודל תפוחים למהדרין. הגלידות נפלאות ועשויות מחומרי גלם משובחים ומרכיבים טבעיים, וכך גם לא חוטאות במתיקות יתרה ואפשר לאכול מהן שלושה כדורים לפחות. יש גלידת וניל באטרפליי בגוון תכלכל (בזכות פרח זרעי האפונה, לא בעקבות צבע מאכל רחמנא ליצלן), יש גלידת קייזר שמארן מופלאה, שוקולד לבן מקורמל עם בייגלה, באצ'ו, קפה, פיסטוק, דובדבני אמרנה וגם מגוון טעמי סורבה קלאסיים רעננים דוגמת לימון וג'ינג'ר.
טעם חובה: וניל באטרפליי
מחיר: 19 ש"ח לכדור, 108 ש"ח לק"ג
טשרניחובסקי 21, 03-5799-788

שטפן מאכר (צילום אפיק גבאי)
שטפן מאכר (צילום אפיק גבאי)

קסטה

הרכש החדש שכבש לנו את הלב באופן מיידי. קסטה של אייל שני שמציגה סטנדרט חדש של ג'לטו, וגם סטנדרט חדש של המתנה. אבל מה נגיד? כל רגע בתור שווה את זה. הג'לטו הזו מבריקה – היא טרייה, אוורירית ורכה ומוגשת בטעמים ייחודים שלא תפגשו בשום מקום (אורז קלוי, שוקולד מריר ורוזמרין או כדורי שוקולד, וזה רק על קצה הכפית). יש גם תוספות מעניינות (זילוף שמן זית על הגלידה שלי? כן בבקשה!) ואפילו כלי הגשה אסתטיים לעילא ולעילא. וכמובן, אי אפשר שלא להתייחס לגלידת המרשמלו מדורה שהצליחה לקפסל לנו לכדור ג'לטו אחד את כל חוויות הילדות שלנו. כמות הפעמים שכבר אכלנו אותה תעיד על גאונותה, יחד עם הליטר השלם שרכשנו ממנה הביתה. ובל נשכח את הקסטות עצמן, שהן מדליקות ומהנות – ואת האפוגטו למי שרוצה להנות מכל העולמות.
טעם חובה: מרשמלו מדורה
מחיר: 17 ש"ח לכדור, 126 ש"ח לליטר
יהודה הלוי 12, פארק המסילה

סטנדרט אחר. קסטה (צילום: יחסי ציבור)
סטנדרט אחר. קסטה (צילום: יחסי ציבור)

בוזה

גלידרייה מהגליל שכבשה את תל אביב בסערה, ומפעילה היום סניף בעיר לצד סניפים נוספים בצפון הארץ. האנשים שעומדים מאחורי ההצלחה של בוזה (גלידה בערבית) הם אדם זיו, שהתמחה בהכנת גלידה באיטליה, ועלאא סוויטת, חבר ומסעדן (ביסטרו אלומה). אדם זיו אמנם עזב לטובת גלידה גן-עדן,(מותג גלידות טבעוני) אך המתכון של בוזה והאיכות נותרו כשהיו. לצד הגלידה יש גם עוגיות ופרלינים מיוחדים מבית היוצר של בוזה בטעמי גלידת קפה או גלידת שוקולד ים. לצד טעמים קלאסיים של וניל, פיסטוק ושוקולד, ניתן למצוא סורבה וואסבי מסקרן, קשיופאה שזכתה למעריצים ומנטה עם שבבי שוקולד שקורצת לאייטיז.
טעם חובה: שוקולד ים
מחיר: 18 ש"ח לכדור, 115 ש"ח לק"ג
החשמונאים 91, 03-546-5295

גלידה בוזה (צילום: אנטולי מיכאלו)
גלידה בוזה (צילום: אנטולי מיכאלו)

מיסטיק

מיסטיק היא גלידה צרפתית נהדרת של מקס שטיקמן, גלידאי שעלה ארצה מפריז. מה זה אומר גלידה צרפתית? שאפשר לאכול אותה גם בתוך בריוש שאופים במקום, ובריוש זה צרפתי הרי, וגלידה בתוך בריוש היא לא דבר שחשבתם שאתם צריכים – אבל תאמינו לנו שממש כדאי לכם לנסות את זה, כי זה פאן טהור ושילוב מרקמים מהנה. חוץ מזה, השיק הצרפתי מוגש בגלידה שעשויה בעבודת יד וניחנת בטעמים אלגנטיים ומקוריים ובעיצוב המוקפד של המקום. טעמי הגלידה נעים בין קלאסיקות אירופאיות ליציאות מדליקות ולא שגרתיות. כך למשל, נוגט צרפתי וזביון, לצד ליקריץ או מאצ'ה. חוץ מזה ראוי לציין לטובה את טעמי הסורבה שאשכרה מרגישים כמו פרי קפוא בפה מרוב שהם טריים ולא נוסף להם הרבה סוכר. נמליץ על סורבה פטל, מנדרינות (בעונה), אגס, מנגו או בננה.
טעם חובה: סורבה פטל
מחיר: 19 ש"ח לכדור, 110 ש"ח לליטר 
דיזינגוף 138, 03-687-0775

גלידת מיסטיק. צילום: OVLAC
גלידת מיסטיק. צילום: OVLAC

סופטי

סופטי ביהודה מכבי היא שילוב מנצח בין גלידה איטלקית לגלידה אמריקאית – שכן הגלידה היא ג׳לטו אוורירית, אך ההגשה היא דרך מכונת גלידה אמריקאית, מה שמוביל למרקם סופט-סרב קליל, רך ומקודש. גם טעמי הגלידה מצליחים לשלב בין אמריקה לאיטליה, למשל קינדר בואנו על בסיס אגוזי לוז, או תותים בשמנת, וגם פיסטוק טהור עם שבבי פיסטוק ושוקולד. יש גם טעם קראק פאי מתוק ושובבי, ריזס עם חמאת בוטנים ושוקולד, פאדג׳ שוקולד או קמפרי תפוזים למבוגרים שבחבורה. לחגיגה אפשר וכדאי להוסיף מרשמלו, שוקולדות למינהן, סוכריות, גומי וממתקים נוספים
טעם חובה: גומיגם
מחיר: 41 ש"ח למנה קטנה, 118 ש"ח לק"ג
יהודה מכבי 53

סופטי. צילום: גל קולוג
סופטי. צילום: גל קולוג

לג'נדה

מי שהקימו את לג'נדה הם דודו ואורי, חברי ילדות שמאז ומתמיד אהבו גלידה. את הזיקה לילדות ולשנים שעברו ניתן למצוא בטעמים הנוסטלגיים של לג'נדה שם תמצאו רום צימוקים, פאי תפוזים, שוקולד וויסקי וקרם עוגיות לצד טעמים מדליקים ועדכניים כמו מצות עם שוקולד השחר פופקורן מקורמל, מסקרפונה כנאפה, קרמל מלוח ועוד ועוד. הגלידה של לג'נדה מצוינת וניחנת במרקם קליל אך מושחת ועשיר בעת ובעונה אחת. מלבד זאת, חשוב לציין כי לג'נדה ונותנת מענה גדול גם של גלידות ללא סוכר, גלידות טבעוניות, שלל טעמי סורבה ומקפאי יוגורט עם תוספות.
טעם חובה: בננה ברולה
מחיר: 23 ש"ח לכדור בשני טעמים, 135 ש"ח לליטר
רוטשילד 45, דיזינגוף 94, נמל יפו 2. 03-604-8332

שנהיה לגביע! הג'לטו של לג'נדה. צילום: יח"צ
שנהיה לגביע! הג'לטו של לג'נדה. צילום: יח"צ

פרדיסו דל ג'לטו

גלידרייה מופלאה ששייכת לשני אחים שעלו ארצה ממילאנו והגשימו שני חלומות. האחד, הציוני, והשני, פתיחת גלידרייה. אנחנו מודים להם על הגשמת החלומות כי אנחנו זכינו בגלידה איטלקית אמיתית, צוננת ומופלאה עם טעמים איטלקיים למהדרין דוגמת סטרצ'יאטלה, קרם חלב, קסטה סיציליאנית, נוצ'ולה, צנוברים, נוצ'ולה ועוד טעמים שרואים בכל גלידרייה איטלקית שמכבדת את עצמה. ובגלל שהם בכל זאת נמצאים בשוק בצלאל התל אביבי, תמצאו כאן גם טעמים שיש להם זיקה ללבנט כמו גלידת תמרים או גלידת יוגורט עם ריבת משמש, פיסטוקים ומי ורדים.
טעם חובה: גלידת קרם חלב
מחיר: 19 ש"ח לכדור, 110 ש"ח לק"ג
בית לחם 3, 053-731-1909

גלידה. מלא גלידה. פרדיסו דל ג'לטו. מתוך אינסטגרם
גלידה. מלא גלידה. פרדיסו דל ג'לטו. מתוך אינסטגרם

גולדה & ANITA

תגידו מה שתגידו, ובהחלט יש גם סיבות לביקורת, אבל אין ממכר יותר מגלידת שוקולד חלב ובייגלה מבית היוצר של אניטה וגולדה. מתיקות עזה, זה נכון, אבל אנחנו אוהבים מתוק – אחרת לא היינו כותבים את הרשימה הזו. חוץ מזה, אין עוררין על כך שמפעל אניטה&גולדה שינה את פני צריכת הגלידה בישראל, והרגילה אותנו לצרוך גלידה טובה ואיכותית כמעט תחת כל עץ רענן. שווה לפרגן גם על הספיישלים שמופיעים תדיר, ומפתיעים בטעמים שונים ומשונים. עם הגלידה הישראלית של גרעיני החמנייה נודה שפחות הצליח להם, אבל גלידת שקדי מרק, אנחנו עדיין קצת מתגעגעים אליך בקטע סוטה.
טעם חובה: קוקימן
מחיר: 21 ש"ח לכדור, 114 ש"ח לק"ג
בכל העיר, אבל הנה ספציפית

כולם רוצים גלידות מורכבות? אז קחו. גולדה (צילום: יח"צ)
כולם רוצים גלידות מורכבות? אז קחו. גולדה (צילום: יח"צ)

סטודיו ג'לטו

 תודה לאל שיש מי שדואגים שגם הפיינטים שאנחנו אוכלים בבית יהיו ראויים לשמם. אלה הם החברים מסטודיו ג'לטו, יאיר רוט וליעד שמואלי שהקימו מותג גלידות ארטיזנליות ומייצרים גלידות מצוינות בשיתוף פעולה עם יצרנים מקומיים. בהכנת הגלידה הם מקפידים על שימוש ברכיבים טבעיים ורמת סוכר נמוכה, מה שמדגיש את איכות חומרי הגלם ונותן ביטוי משמעותי לטעמים. הגלידות שלהם נמכרות במספר נקודות בעיר, ותאמינו לנו שכדאי לכם להצטייד לפחות בשלושה פיינטים על ההתחלה. האהובים עלינו הם בוטנים מלוחים, חמאה חומה עם קשיו מקורמל ומסקרפונה עם קראמבל וגרידת לימון.
טעם חובה: בוטנים מלוחים
מחיר: 36-39 ש"ח לפיינט
ניתן להשיג בעדינה שינקין, רביבה וסיליה סניף ת"א, פאט אנד פאף, הולי צ'יז ורשת מעדניות חוות נעמי

סטודיו ג'לאטו (צילום אלעד ברנגה)
סטודיו ג'לאטו (צילום אלעד ברנגה)

מק גלידה

היום שבו נפתחה גלידריית מק גלידה בתל אביב – שלוחת הגלידה של מקדונלד'ס – היה יום חגיגה עבור אלה שחלמו על גלידה פיצוץ בלילה, וראו את החלום מתגשם לנגד עיניהם. סניפי מק גלידה מציעים כמובן את הוניל הקלאסי, אבל גם טעם מסטיק למי שבאמת מבין מה טוב, טעם פיסטוק לשמרניים, אוריאו ובייגלה מלוח לשובבים, קרם ברולה לקלאסיים ושוקו ובננה לאמיצים האמיתיים שעדיין מוקירים את ימי הארטיק שוקו בננה (אנחנו למשל). כמובן שהכל מגיע עם תוספות לבחירה וכמה שיותר, יותר טוב.
טעם חובה: שוקו בננה עם אוריאו, תודו לנו אח״כ
מחיר: 20-37 ש"ח
הירקון 81 ובקניון TLV

ויש גם את הקלאסיקה. הגלידה של מקדונלדס. צילום: Shutterstock
ויש גם את הקלאסיקה. הגלידה של מקדונלדס. צילום: Shutterstock