האמנות תציל את עצמה: הגלריה הכי צעירה בעיר קוראת לכם

"Kraftwerk", אקריליק על בד, 2016 (ציור: רותם רוזנבוים, באדיבות גלריה מאיה)
"Kraftwerk", אקריליק על בד, 2016 (ציור: רותם רוזנבוים, באדיבות גלריה מאיה)

גלריה מאיה הוקמה כבמה לאמנים בתחילת דרכם, ואז הגיעה הקורונה. כדי להישאר בחיים היא משיקה מכירת גיוס דיגיטלית של אמנות צעירה ובועטת. עולם התרבות תחת מתקפה

25 באוקטובר 2020
היי, כאן ניר נמיר, מנהלת גלריה מאיה, עובדת בפרוייקטים נוספים הקשורים בקידום מוסדות אמנות, ופעילה בתקופת הקורונה להמשך קיומם ועשייתם של מוסדות תרבות ואמנות, הנחוצים לנו כמו אוויר לנשימה בימים טרופים אלו.
תקופת הקורונה של 2020 באה עלינו כסערה, שבה יותר מתמיד כולנו גוללים מסכים, נפגשים דרך מצלמת ה-ZOOM ובמוקדי הרשת השונים, רשת שמרחיקה ומקרבת בינינו בו זמנית. כצעירה שחיה ולומדת את עולם האמנות הישראלי באופן תמידי, אני נפעמת כל פעם מחדש לגלות את כמות היוצרים הצעירים והמוכשרים שפועלים וחיים כאן. אני גם מרגישה שיש לי זכות לעבוד מול אנשים מעוררי השראה, מחוייבים לחלוטין לתחום, שמהווים עבורי מנוע להמשך העשייה אמנותית בתקופה הזו.
"גולדה", תחריט צילומי וצביעה ידנית (שחר מרקוס, באדיבות גלריה מאיה)
"גולדה", תחריט צילומי וצביעה ידנית (שחר מרקוס, באדיבות גלריה מאיה)
יהיה לי העונג לספר לכם על חלקם בימים הקרובים ולהתמקד בגלריה מאיה בה התחלתי לעבוד לפני כשנה. מאיה הוקמה כמיזם ללא מטרות רווח על ידי האמנים מיכאל קובנר (צייר) ואבנר לוינסון (פסל), על מנת לתת במה ראויה ומכבדת לאמנים בתחילת דרכם וגם למוכרים יותר שביניהם. הניהול האמנותי של הגלריה אינו מושפע משיקולים מסחריים והגלריה בהוויתה מביאה רוח מרעננת לשדה האמנות המקומי ומייצרת שיח רב דורי הפונה לכל הגילאים.
בפעם הראשנה שפגשתי את השניים לראיון עבודה, משהו בי זיהה הלך רוח שאני לא רגילה לראות בעולם האמנות, משהו חלוצי ומחויב שנוצר על מנת לספק מענה דינמי, שלא תלוי בדבר. באותו רגע הבנתי שזה מקום שאני רוצה לעבוד בו. התחלתי לעבוד בו. ואז הגלריה, כעמותה צעירה שלא נתמכת על ידי שום גורם ממשלתי, נקלעה לקשיים עקב משבר הקורונה.
"היא (אחרי)", קולאז', 2016 (גלעד כהנא, באדיבות גלריה מאיה)
"היא (אחרי)", קולאז', 2016 (גלעד כהנא, באדיבות גלריה מאיה)
לכן יצאנו בקמפיין מכירת גיוס דיגיטלית, לצורך המשך קיום הגלריה כבית אמנותי-תרבותי, כחלל תצוגה מכבד בעיר ולתמיכה באמנים רבים וטובים בימים אלה (50 אחוז מההכנסות של מכירת היצירות בקמפיין יועברו לאמנים). עולם התרבות נמצא כעת תחת מתקפה. אנחנו מאמינים שאסור לתת לחללי תצוגה להיסגר. בלי אמנות ותרבות יהיה עוד יותר קשה לשרוד את המגיפה הזו.
אני מזמינה אתכם להיכנס לקישור המוביל לעמוד הקמפיין ולתמוך בנו ובאמנים ישראלים (ואם תלחצו על הכפתור ״שאלו אתנו כל שאלה״ אפילו תפגשו אותי בצד השני כחברה טלפונית).