חפשו אותו בטיסה הבאה: כוכב מישלן הוענק לשף ישראלי בברלין

שף גל בן־משה, בן 34 בלבד, זכה במעמד עבור מסעדת Prism המתבססת על חומרי גלם מהמזרח התיכון. "אין מחמאה גדולה יותר מלקבל הכרה על הקונספט הייחודי"

מנה במסעדת פריזם בברלין (צילום: בן פוקס)
מנה במסעדת פריזם בברלין (צילום: בן פוקס)

השף הישראלי גל בן־משה (34) ממשיך לכבוש את ברלין עם זכייתו בכוכב מישלן עבור מסעדת Prism. ההכרזה התקיימה הבוקר (שלישי) בשידור לייב בעמוד הפייסבוק של מדריך מישלן, לאחר שהטקס החגיגי שאמור היה להתקיים בהמבורג בוטל מפאת החשש מהתפשטות הקורונה.

שף גל בן משה (צילום: בן פוקס)
שף גל בן משה (צילום: בן פוקס)

פריזם היא מסעדת פיין דיינינג, שנקראת על שם הפרספקטיבה על מטבחי המזרח התיכון שמאפיינת את סגנון הבישול של בן־משה. המסעדה נפתחה לפני כשנה וחצי וירשה את מקומה של Glass, שבן־משה הפעיל במשך חמש שנים. היא אמנם לא זכתה בכוכב מישלן, אך קיבלה המלצה בגרסת המדריך בגרמנית. Glass אף הייתה מועמדת לפרס Berliner Meisterkoch, המקבילה המקומית לטקס פרסי האוכל של Time Out. מכיוון שהיה באותה תקופה במעבר בין שתי המסעדות עקב בעיות בינוי וביורוקרטיה, ויתר בן־משה על המועמדות במהלך שיצר באזז בביצת הקולינריה בברלין. כעת הוא זוכה בכוכב מישלן ראשון, המהווה פיצוי הולם. "מיד אחרי הלקוחות הנאמנים של המסעדה שמגיעים מכל רחבי גרמניה ומחוצה לה, אין מחמאה גדולה יותר מלקבל הכרה על הקונספט הייחודי של פריזם. זהו רק חלק ממסע שלם, ונמשיך לשאוף ולחלום כל יום מחדש על מטרות חדשות", אמר לאחר הזכייה.

מנה במסעדת פריזם בברלין (צילום: בן פוקס)
מנה במסעדת פריזם בברלין (צילום: בן פוקס)

בן־משה מתגורר בברלין כבר שמונה שנים, ואת תחילת הקריירה עשה תחת מגה־שפים כמו ג'ייסון את'רטון ומרקוס וארינג. עוד לפני שעבר לברלין כדי לפתוח את Glass זכה בן־משה ב־16 נקודות מטעם מדריך Gault & MiIllau עבור עבודתו. פריזם, הראשונה מבין מסעדות הגל הישראלי החדש בברלין (אחריה הגיעו לילה של מאיר אדוני, מטבח לילה של שף גלעד היימן ולאחרונה אקסודוס של שף אביב משה), מתבססת על חומרי גלם מהמזרח התיכון כגון פאקוס ואבן יוגורט ועל טכניקות בישול מגוונות, מ־sous vide ועד גריל פחמים. התפריט המובנה כתוב במינימליזם שאינו מסגיר את מורכבות המנות, למשל שקדי עגל ביוזו, עכוב ואגוזי לוז ותמנון במשווייה וחצילים. המקום פועל בשעות הערב בלבד ומציע ארוחה בת 6־8 מנות ותפריט טעימות למרכז השולחן.

לאתר המסעדה