תתחדשו: עוד לא היה בתל אביב גשר עם נוף כזה. עכשיו יש

קחו קצת אוויר. מבט מכיוון גשר איינשטיין מערבה (צילום מסך: youtube/רם הנדסה)
קחו קצת אוויר. מבט מכיוון גשר איינשטיין מערבה (צילום מסך: youtube/רם הנדסה)

גשר אינשטיין הצפוני נפתח לשימוש הולכי הרגל ורוכבי האופניים, במה שאמור להפוך בעתיד לחלק ממרכז הקניות והפנאי של צפון תל אביב. הגשר עשוי להפוך לספוט לוהט במיוחד בזכות הנוף האדיר שהוא מציע לים. אין בכלל ספק: כשנגיע אליו - נחצה אותו

27 בנובמבר 2023

רק לפני חצי שנה סיפרנו על תחילת העבודות, והנה יש לצפון תל אביב גשר חדש: מעל רחוב אינשטיין נפתח במהלך הסופ"ש גשר אינשטיין, המיועד להולכי רגל ורוכבי אופניים ומחבר בין שכונת ל' החדשה ושכונת נופי ים מעל לכביש הסואן, ויוצר מעבר בטוח בין מוסדות החינוך לשכונות המגורים. כבונוס נאה לכל המשתמשים בו, הגשר גם מציע נקודת תצפית מרהיבה אל הים מערבה, מה שעשוי להפוך אותו לספוט פופולרי בימים נעימים.

על פי הודעתה של עיריית תל אביב-יפו, מטרת הגשר היא לייצר חיבור נוח ובטוח בין השכונות עבור הולכי הרגל ורוכבות האופניים, כשלצד זאת הוא מייצר, באמצעות מעליות וגרמי מדרגות, חיבור למפלס רחוב אינשטיין ולמרכזי העסקים הקיימים והעתידיים וכן לקו הירוק של הרכבת הקלה.

לחצות את הכביש בלי למות? זה קונספט. מבט מממערב על גשר אינשטיין (צילום מסך: youtube/רם הנדסה)
לחצות את הכביש בלי למות? זה קונספט. מבט מממערב על גשר אינשטיין (צילום מסך: youtube/רם הנדסה)

על פי התכנון העירוני, העתיד של צפון תל אביב אמור להיות רחוב אינשטיין. אם הכל יעבוד כמו שצריך, בעוד כך וכך שנים ואחרי כך וכך עסקאות נדל"ן, יהפוך רחוב אינשטיין לשדרת הקניות החדשה של תל אביב שצפויה להשתרע מפאתי רמת אביב במזרח ועד לחוף הים בואכה הגוש הגדול במערב ובמרכזה תעבור הרכבת הקלה, באחד הפרויקטים הגדולים שישנו את פני העיר בעשור הקרוב. אבל הרבה לפני זה היה צריך גשר כדי שאפשר יהיה לחצות ברחוב הזה את הכביש בלי להסתכן נפשית ופיזית, והנה הגשר הזה כאן.

בעירייה מסבירים כי בדרכים ראשיות המשמשות כעורקי תחבורה, ישנו לעתים קושי לשלב מעברי חצייה בטוחים במרחקים התומכים בהליכתיות. במקרים אלו, וכן במקרים בהם יש צורך להתגבר על הפרשי גבהים משמעותיים, מקדמת העירייה תכנון של גשרי הולכי רגל ואופניים המסייעים בשיפור הקישוריות, עידוד הליכתיות ויצירת רציפות אורבנית בין אזורים שונים. כשבימים אלה מקודם גם גשר הולכי רגל נוסף בין שכונת יד אליהו ושכונת מונטיפיורי, ומוקמים גם גשר רוקח וגשר ויצמן החדשים.

מלבד מסלול לרוכבים ומסלול להולכי הרגל, מכיל הגשר גם פינות ישיבה, תאורה וצמחיה, מעליות למפלס הרחוב וכאמור, נוף שיאללה. אורכו כ-90 מטרים, רוחבו כעשרה מטרים, ומשקלו כ-300 טון אז אל תנסו לקחת אותו הביתה. מה עוד? כשנגיע לגשר הזה נחצה אותו.