תושבי תל כביר מוחים נגד סגירת הגשר ברחוב היינריך היינה

תושבי תל כביר ושכונות דרום-מזרח יפו יפגינו נגד סגירת הגשר ברחוב היינריך היינה והריסתו. העירייה: "הגשר אינו בטיחותי"

הגשר ברחוב היינריך היינה. צילום: אורית עופר
הגשר ברחוב היינריך היינה. צילום: אורית עופר
11 בדצמבר 2014

גשר הולכי הרגל מעל רחוב היינריך היינה, רחוב סואן החוצץ בין שכונת תל כביר לשכונות דרום מזרח יפו, סגור להולכי רגל כבר זמן רב. הפעילה החברתית ותושבת יפו איילת עופר (50) עדיין מנסה לגלות מדוע. "הגשר שירת מאות תושבים", מספרת עופר, "זה העורק שחיבר את שכונת תל כביר אל בתי הספר, קופות החולים והעסקים מעבר לרחוב. תושבים וילדים נאלצים כעת לחצות את הכביש בצורה שמסכנת את חייהם או לבצע עיקוף דרך הצומת המרומזר והמרוחק. מדוע? עד היום לא קיבלתי תשובות מהעירייה. כל מה שנותר לנו הוא לצאת ולהפגין".

כחלק מתכנית ציר שלבים בדרום העיר, במשרד התחבורה ובעיריית תל אביב מתכננים שיפוץ והרחבה של הרחוב. התושבים חוששים כי סגירת הגשר היא רק יריית הפתיחה וכי בעתיד יסבלו מזיהום אוויר, מרעש, ובעיקר – מכביש סואן עוד יותר שינתק אותם משאר שכונות יפו. "מי הולך ליהנות מהאוטוסטרדה החדשה שנבנית כאן? תושבי הסביבה? הרי ברור שהעירייה מפלה לטובה את בעלי הרכבים הפרטיים שהולכים להציף את הרחוב הזה. תושבי דרום העיר פשוט לא מעניינים את חולדאי", הוסיפה עופר.

מעיריית תל אביב־יפו נמסר בתגובה: "מדובר בציר עירוני ראשי, הנמצא באחריות ובסמכות משרד התחבורה, בביצוע חברת נתיבי איילון. גשר הולכי הרגל המדובר אינו בטיחותי ועל כן סגור מזה שנה. הגשר ייהרס במסגרת הרחבת ציר שלבים משום שהוא צר מרוחב הכביש העתידי. העירייה, בשיתוף נתיבי איילון, בודקת היתכנות להקמת גשר חלופי, אך יובהר כי לרשות הולכי הרגל מצויים מעברי חציה לאורך הרחוב. מידע זה הובהר לנציגי התושבים שנכחו בכנס שנערך לאחרונה ביפו".

הפגנה לפתיחת הגשר, חמישי (11.12), 16:30, בסמוך לגשר הולכי הרגל, רח' היינריך היינה פינת רחוב שז"ר