האוצר

הדברים הכי יפים שמצאנו באינטרנט השבוע

ספר פופ אפ עם מציאות רבודה, טריפ נוזלי על המסך ושכונת מאה שערים בגוגל סטריט וויו. כנסו, כנסו

מתוך הקיקסטארטר לספר "Aqua Alta"
מתוך הקיקסטארטר לספר "Aqua Alta"
7 בנובמבר 2019

האינסטגרם

צילומי מסך של מאה שערים מגוגל סטריט וויו
רוני בהיר, סטודנטית לתקשורת חזותית בצלאל, פתחה עמוד אינסטגרם שמוקדש כולו לצילומים של שכונת מאה שערים בגוגל סטריט וויו, וזה מעניין ומצחיק מעל המצופה. לבהיר עמוד אינסטגרם מומלץ נוסף – garbage_is_great_ – אוסף אסתטי של מציאות מהזבל.

הטריפ

סימולציית נוזלים
האתר הזה, שיש לו יש גם אפליקציה, מוגדר כ"סימולצית נוזלים" ואין לנו דרך טובה יותר להגדיר את זה. החוויה מהפנטת וממכרת, ושואבת לנו זמן יקר.

הקול הקורא

הזמנה ליצירת אמנות שתוצג בתוך פה של אדם
Tooth Gallery מוגדרת כגלריה נודדת, כשחלל הגלריה הוא חלל הפה של האמן צ'ה-ווי וונג. העבודות, בהתאם, קטנטנות. עבור פתיחת הגלריה, מזמין וונג אמנים מרחבי העולם להגיש הצעות ליצירות. כל רעיון הולך, כל עוד הוא מתאים לגודל של השן הימנית הקדמית של וונג. הצעות אפשר להגיש עד ה-31 בדצמבר.

ההמצאה

המצאה של תלמידת כיתה ח' מונעת את אזור הראייה המת של נהגים
אלינה גסלר, תלמידת כיתה ח' מפנסילבניה, זכתה ביריד הנדסה ומדע לתלמידי חטיבות הביניים בזכות המצאה שזכתה מאז לכותרות – בת ה-14 השתמשה במצלמת רשת ומקרן כדי לפתור את אזור הראייה המת של נהגים. פתרון פשוט ומבריק כמו שרק ילדים יכולים להמציא, כנראה.

הסאונד

יצירת רעשי רקע לכל מטרה
מתקשים להתרכז בלימודים? יש רעש במשרד? רוצים להרגיש על חוף הים? האתר "A Soft Murmur" מאפשר ליצור מיקס של מגוון קולות רקע – מגשם וגלים ועד לרעשי רקע של בית קפה או רעש לבן של טלוויזיה.

הקיקסטארטר

ספר פופ אפ שעושה שימוש במציאות רבודה
זוג אמנים צרפתים יצרו ספר פופ אפ מינימליסטי, שכאשר מסתכלים בו מבעד לאפליקציה ייעודית הופך לבמה של פרפורמנס ומחול. זה יפה ומשונה ובעיקר מאוד מאוד קול.

עמוד היוטיוב

Old TV Times
חשבון יוטיוב שמציג קטעי וידיאו ישנים מהטלוויזיה או מהקולנוע. המוצלחים במיוחד הם סרטוני ההדרכה – איך לשמור על השיער נקי (1931), איך לכתוב באופן יעיל (1950) ומה לעשות ולא לעשות בדייטים (1949). השכלנו.

האלבום

Children On the Island של מוטי רודן
האלבום הראשון של מוטי רודן יצא כבר באוגוסט אבל אין מתאים ממנו לתקופת חילופי העונות הנוכחית. אינדי פולק שמזכיר את מוזיקת השוליים שנוצרה בחדרי שינה ישראלים בתחילת שנות האלפיים.

עלה מן האוב

פרוטרטים עשויים פאזל של תאומים זהים
הצלמת הגרמנייה אלמה הסר יצרה בשנת 2017 סדרת פורטרטים של תאומים זהים. היא צילמה כל תאום בנפרד ואז הדפיסה את הפורטרטים על פאזל וערבבה בין השניים. התוצאה מדהימה.