7 דברים שאתם חייבים לעשות בקרואטיה

קרואטיה. צילום: שאטרסטוק
קרואטיה. צילום: שאטרסטוק

לא בכדי קרואטיה הפכה ליעד החם של השנה: חופי ים עם מי טורקיז, ערים יפיפיות עם היסטוריה עשירה ואוכל נפלא. כך תנצלו אותה נכון

בעקבות משחקי הכס בדוברובניק

כן, זו העיר שבה צולמו סצנות רבות במשחקי הכס, והסדרה הפכה את היעד הקטן והסודי הזה לאחת הערים המתויירות במזרח אירופה. המעריצים השרופים יכולים לעשות סיור בעקבות הלוקיישנים שבהם צולמה הסדרה שבמהלכו תוכלו לשמוע קצת על ההיסטוריה של העיר, ויותר חשוב – על רכילויות מסט הצילומים. על אף שזו בהחלט סיבה מספיק טובה לבקר בדוברובניק היא לא היחידה. בזכות המבנים העתיקים וחוף הים המהמם העיר הזאת הופכת לאחד היעדים הכי רומנטיים, וגם אם אתם לא נמנים בין מעריצי הסדרה – אין ספק שזו עיר נפלאה לטייל בה.

להתנסות בגלישת רוח

הודות לרוחות המכות בחופי קרואטיה התפתחה במדינה סצינת גלישת רוח מפותחת, ובחופים רבים תוכלו להתנסות בספורט – בין אם מעולם לא עליתם על גלשן ובין אם אתם גולשים מנוסים. אחד המקומות הכי טובים להתחיל הוא מפרץ  Bjeca שמציע מים רדודים עם תחתית חולית. כדי לצפות בתחרויות תוכלו להגיע לחוף Viganj הפופולרי, בו מתקיימות מדי שנה אליפויות בינלאומיות.

לעוד כתבות על קרואטיה:

המלונת הכי טובים בזאגרב
מסעדות מומלצות בדוברובניק

לטפס על הר

אם אתם אוהבית לטרק, אל תפספסו את הר  Učka. המדרונות המזרחיים שלו מכוסים ביער צפוף ופונים למפרץ קוורנר. בפסגה שגובהה 1,394 מטר מתגלה נוף פנורמי מרהיב ביופיו, שבימים טובים אפשר לראות ממנו אפילו את הרי האלפים.

 

להרגיש על אי בודד

קשה שלא להתאהב באי ויס. המקום שבעבר שימש כבסיס צבאי והיה מחוץ לתחום עבור תיירים זרים הפך בשנים האחרונות לאחד היעדים הכי אטרקטיביים בקרואטיה בזכות החופים החוליים שלו. אולם נראה כי התיירים עדיין לא השתלטו על האי, ועדיין יש בו תחושה בתולית. זה מקום של תענוגות פשוטים, מבנים עתיקים ואוכל מעולה. אל תפספסו את מנת הסרדינים ברגיל המסורתית ב-Restoran Stončica.

 

ללכת לאיבוד במערת נטיפים

אחת האטרקציות הנפוצות בקו החוף האדריאטי היא המערות הנטיפים המרהיבות שלו, שבחלקן – תאמינו או לא – יש אפילו ברים. אחת המערות הגדולות היא Modrič, שנותרה בדיוק כפי שנתגלתה בשנת 1985 ומתאימה למי שמעוניין בחוויה אותנטית יותר. במערה אין שבילים או תאורה מעשה ידי אדם, והשיטוט בה בלתי נשכח. היא ממוקמת כ-28 ק"מ מערבית לזאדארף ואורכה כ-800 מטרים. הכניסה אליה היא בליווי מדריך מנוסה, שיספר לכם על האוצרות הארכיאולוגיים שטמונים בה, ועדיין לא נחקרו במלואם.

ללמוד איך מכינים יין

חובבי היין שבינכם לא יחמיצו ביקור בחצי האי פלז'אק, שנמצא מצפון מערב לדוברובניק ומלא בכרמים ויקבים. חלק מהכרמים כל כך תלולים, שקוטפי הענבים צריכים לרתום את עצמם בחבלים על מנת להצליח לרדת אותם תוך כדי עבודה. באי ניתן להסתובב לבד ברכב, או לתאם סיור למי שרוצה הסברים קצת מעמיקים יותר. אחד היקבים המפורסמים שבו הוא פרנו מילוש, שהיין שהוא מייצר זכה למוניטין בינלאומי.

לצאת להפלגה

איך אפשר לפספס הזדמנות לצאת להפלגה במדינה שבה יש מעל לאלף איים? אחת הדרכים המהנות ביותר לעשות זאת היא בשיט גולט: ספינת עץ שלוקחת אתכם למסע בין האיים הפזורים במפרץ האדריאטי. הצוות של הספינה, הכולל טבח וסקיפר, יפנקו אתכם לכל אורך השיט. מי שזקוק לקצת אקשן יוכל להינות גם מציוד ספורט מי כמו קיאקים ואבובים.