פיצה במקום דואר: תושבי רמת אביב יוצאים להגנת ותיקי השכונה

תושבי רמת אביב מוחים נגד סגירת סניף דואר שכונתי בטענה כי זה יפגע באוכלוסייה המבוגרת. מאבק קטנוני או חברה ששוכחת, שוב, את קשישיה?

הסניף הסגור בברודצקי (צילום: שלומי יוסף)
הסניף הסגור בברודצקי (צילום: שלומי יוסף)
13 ביוני 2016

עיצמו את העיניים ודמיינו את האיש הקטן נלחם בתאגיד דורסני. סביר להניח שלא תמקמו אותו ברמת אביב, נכון? עכשיו תיפטרו מהסטיגמות. מי שעבר בשבועות האחרונים במרכז המסחרי של השכונה ברחוב ברודצקי ראה את התושבים יוצאים לרחוב עם שלטים כדי להגן, לטענתם, על אזרחי השכונה הוותיקים.

סניף הדואר הסגור ברמת אביב (צילום: שלומי יוסף)
סניף הדואר הסגור ברמת אביב (צילום: שלומי יוסף)

על פניו המאבק נראה טרחני מעט – מחאה נגד סגירת סניף דואר בשכונה והחלפתו בסניף של רשת פיצה ידועה. משרד התקשורת, כחלק מרפורמת התייעלות כוללת, תמך בסגירת הסניף, ובמרחק של 800 מטר בלבד נמצא סניף הדואר של אוניברסיטת תל אביב שיתוגבר על ידי עובדי סניף מרכז ברודצקי ז"ל.

אז למה בעצם לצאת מהמזגן ולעלות על בריקדות? "רמת אביב היא שכונה עם אוכלוסייה מבוגרת גדולה", אומרת גלית סמואל, מנהיגת המאבק. "הם משתמשים בשירותי בנק הדואר, מפקידים משכורות של עובדים סיעודיים ומקבלחם קצבאות. המרחק אולי לא בעיה עבור הצעירים, אבל בשביל ותיקי השכונה זה בלתי אפשרי. סניף האוניברסיטה כבר היום סובל מזמני המתנה ארוכים, שילכו ויחריפו. המבוגרים מרגישים שמשליכים אותם בגלל כדאיות כלכלית של דואר ישראל".

מדואר ישראל נמסר: "סניף האוניברסיטה הנמצא במרחק של כ־800 מטר. הסניף תוגבר בכוח אדם נוסף לטובת מתן שירות רחב".