דודו פארוק פרש ועשה קאמבק – ואף אחד לא שם לב

רק יומיים אחרי שהודיע על פרישה, שחרר האמן הפרובוקטיבי שיר חדש: "מלך הקיץ". התוצאה משעממת ומאכזבת אפילו במסגרת הציפיות שאפשר להציב בפניו

דודו פארוק במטאור (צילום: אריאל עפרון)
דודו פארוק במטאור (צילום: אריאל עפרון)
7 באוגוסט 2019

לפני כשבוע העלה דודו פארוק לעמוד היוטיוב הרשמי שלו סרטון בשם "נסיך הסתיו", שבו הודיע על פרישה אפשרית. "כבר יצאו לי הבננה מהחורים", אמר בסרטון אורי קומאי (22) המגלם את פארוק, תוך שהוא מנפץ שמשות של רכב מוזנח. הוא המשיך וזעם: "שלא לדבר על עיתונים, פפראצי, מס הכנסה. עכשיו גם הלך האוטו. איני יכול עוד. אני צריך שינוי, המרה. אני נוסע לסיני". הסרטון מסתיים בכתובית: "דודו פארוק הפיניטו?".

יומיים בלבד אחרי, פארוק/קומאי העלה לאותו עמוד "קאמבק" שהמילים "קול ענות חלושה" אפילו לא מתחילות לתאר. כפי ששמו מרמז, "מלך הקיץ (טק טק טק)" אמור להיות להיט קיץ סוחף, אולם יש כמה סיבות שבגללן הוא לעולם לא ימלא את הפונקציה המיוחלת. החשובה שבהן היא שמדובר בשיר משעמם ולא מוצלח. על רקע עיבוד רגאטון גנרי לחלוטין, פורש פארוק את כל הדאחקות המשומשות שלו: שוב גלבאני, שוב מותגיים, שוב תיאורים של כיבושים מיניים. בפעם המיליון, הדאחקות של פארוק נשמעות כבר כל כך ילדותיות שהן גורמות לסרטונים של "דיבוב מצחיק" להיראות כמו הקומדי פראנסז.

 

שתי הפראזות הבולטות היחידות בשיר – "נמאס לי כבר מהגוף שלך" ו"טק טק טק" – הן חיוורות ומשעממות אפילו במסגרת הציפיות שאפשר להציב בפני פארוק. למעשה, נוצרת תחושה שאם בעבר הוא פיצה על הגימיקיות והגימנזיסטיות שלו במידה של כישרון, הפעם הוא לא מצליח לעשות אפילו את זה. לצד המוזיקה, גם הקליפ שאמור לגולל את עלילותיו של פארוק העצבני ולבוש השרוואל בסיני, מרגיש כמו משהו שכבר ראינו יותר מפעם או פעמיים. בסך הכל, נוצר הרושם שהמכונית המצ'וקמקת של פארוק הביאה אותו ואת הקריירה שלו לסיני על אדים של דלק. על רקע כל זה, המהלך המתוזמר של פרישה לא מסעירה־קאמבק מזויף מריחים ממהלך שיווקי מזיע כל כך, שלא נותר לתהות אלא אם האדם שמנווט את הקריירה של פארוק הוא איש הגשם, או בוט לכל היותר.  

מי שעוקב אחר הקריירה של פארוק מאז פריצתו לפני כשנה לא צריך להיות מופתע. כמו אצל הרבה אמני דאחקה, הדעיכה שלו מרגישה כמו כרוניקה ידועה מראש. סימני השחיקה ניכרו עוד בינואר, בשני ראיונות שפארוק "פוצץ" לאחר שחש שהוא נדחק אל הפינה, ללא מאמץ ניכר מצידם של המראיינים. בשני המקרים נוצרה תחושה שחוסר הסבלנות היה מעטה הגנה דק, תסמין של היעדר תוכן ממשי. 

ההיבט המעניין ביותר ב"קאמבק" של פארוק הוא חוסר היכולת שלו לעורר עניין עד כה. סרטון ה"פרישה", כמו גם הקליפ החדש, זכו להתעלמות כמעט גורפת מהתקשורת. עדיין מוקדם לדבר במונחים של מספרי צפיות, שאינן עוברים עדיין את ה־330 אלף. מעריציו הצעירים של פארוק איבדו עניין רגעי, אבל ייתכן שהם ישובו. כך או כך, מרתק יהיה לראות איך קריירה שמבוססת על פרובוקציות תשרוד בוואקום. כפי שיודעים היטב בבתי יתומים, ילדים שלא מתייחסים אליהם מפסיקים לבכות בשלב מסוים.