תחילתו של הסוף? דודו פארוק איבד את התקשורת ונשאר עם קהל בעייתי

שני הראיונות שפוצץ בימים האחרונים אורי קומאי מוכיחים כי אין בו דבר מעבר לפרסונה דקיקה. התקשורת נחושה פתאום לחשוף את השטיק, וקומאי נותר תלוי בחסדיהם של נערים שמשתעממים מהר מאד

דודו פארוק במטאור (צילום: אריאל עפרון)
דודו פארוק במטאור (צילום: אריאל עפרון)
16 בינואר 2019

רק שלושה ימים עברו מאז שנטחן עד דק באולפן של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ', אבל כבר ברור שיותר ויותר אנשים מאסו בדמותו של דודו פארוק, המגולמת על ידי הבדרן אורי קומאי שהשתחרר לאחרונה מצה"ל. אמש הכריזה להקת טיפקס כי הסולן קובי אוז יתארח בהופעתו של פארוק הערב (רביעי), וכי בחודש מרץ פארוק יתארח בהופעה של טיפקס. התגובות הזועמות והמאוכזבות לפוסט בפייסבוק היוו ניגוד חריף להתלהבות והחגיגיות שבו הוא נכתב.

"אנחנו מעריצים גדולים של העבודה שלכם מיום שנולדנו", כתבה הגולשת נופר סוויסה, "כאישה… אני לא יכולה להרגיש בנוח מול מר קומאי, שמזכיר תקופות אפלות ביחס אל נשים… למה אתה לא מתייחס לטענות על ההטרדה המינית בלשון המעטה שהטקסטים שלו מעודדים אצל ילדים בני 12־13?". אחרים התייחסו לעובדה שקומאי מגלם דמות מזרחית באופן מגחיך והשוו את המבטא המעושה שלו לבלאקפייס, צביעת הפנים לשחור שהייתה מקובלת בקרב שחקנים וקומיקאים אמריקאים במאה הקודמת, ושנחשבת כיום גזענית באופן בלתי נסלח.

עוד כתבות מעניינות:
עד מתי ימשיך מסע של סטטיק ובן אל מסביב לעולם?
הכירו את קדחת: להקת קאלט בלי מעריצים
להקת הפאנק שצריכה להיות מודל חיקוי לכל נער 

מרבית התגובות לפוסט משקפות דחייה וסלידה של קהלים בוגרים ומודעים יותר מאלה שמגיעים באופן קבוע להופעות של קומאי, אך לא מופרך לשער שגם ההום בייס של קומאי, שמורכב מבני נוער, יגיע בקרוב לתחושת מיצוי. נכון לעכשיו נראה שהוא תלוי בחסדיהם – היחידים שנותרו נאמנים לאליל שלהם, אחרי שהתקשורת שרוממה אותו רק לפני כמה חודשים פתאום נחושה לחשוף את השטיק שלו.

העבודה של התקשורת במקרה הזה לא תהיה כל כך קשה: קומאי "פוצץ" את שני הראיונות שהעניק בימים האחרונים, הראשון אצל אופירה וברקו והשני באולפן ynet. בשני המקרים לא היה צריך הרבה כדי לגרום לו להרגיש שהוא נדחק לפינה: הוא פשוט הגיע לא מוכן, פועל יוצא של העובדה שהוא כקונספט פשוט לא אפוי מיסודו. הפרסונה שלו, בעובי מילימטר, מתנפצת לשמע השאלות הכי צפויות, כמו למשל מי הוא באמת או האם יכולה להיות למילים שלו השפעה פוטנציאלית הרסנית על בני נוער.

לא שהכל גרוע בדודו פארוק. הפרייזינג שלו מוצלח והלהקה שלו היא אחת הטובות שמנגנות כיום. עם זאת, על פרייזינג אי אפשר לבנות קריירה ארוכה והלהקה תישאר מצוינת איתו ובלעדיו. לרוע מזלו, הניסיון מלמד שחוסר הביקורתיות של מעריציו משתווה רק ליכולת המוגבלת שלהם להתעניין לאורך זמן בדבר מסוים.

ייתכן שההכרזה שלו מהימים האחרונים על כניסתו לפוליטיקה והתמודדותו על ראשות הממשלה היא סימן לכך שקומאי מבין זאת היטב ומנסה להיאחז בגימיק אחר, טיפשי יותר מהפרסונה שלו. המבחן האמיתי שלו יגיע הערב, בהופעה שלו, שהכניסה אליה מוגבלת מגיל 18. אם הוא יצליח למלא את האנגר 11 בבגירים, יכול להיות שנשארו לו עוד כמה חודשים.

https://www.instagram.com/p/BsQhVAaH7Dm/