מאוגוסט: פקחים יחלקו דוחות לרוכבי חשמליים שירכבו על המדרכה

רוכבי האופניים החשמליים, שימו לב: החל מחודש אוגוסט השנה, עיריית תל אביב תחל בחלוקת דוחות לרוכבים שיעברו על החוק. "ברגע שהם עולים על אופניים חשמליים התחושה שלהם היא כאילו קיבלו אישור מהמדינה לנהוג בפראות"

אופניים חשמליים
אופניים חשמליים

תל אביב תהיה העיר הראשונה בארץ בה העירייה תכשיר את הפקחים העירוניים לחלק דוחות גם לרוכבי האופניים החשמליים העוברים על החוק. ועדת המשנה לבטיחות בדרכים בכנסת התכנסה היום (רביעי) לדיון שנועד לבחון את יישום החקיקה בשטח. במהלך הדיון הציג סגן מנהל אגף הפיקוח בעיריית תל אביב, יאיר אמר, את התכנית שתיושם בעיר – בחודשים מאי ויוני השנה תתבצע הסברה, ביולי יחולקו דוחות אזהרה ובחודש אוגוסט יחלו הפקחים לרשום דוחות לרוכבים שיפרו את החוק.

נזכיר – התקנות בישראל קובעות בין היתר כי הרכיבה על אופניים חשמליים מותרת אך ורק מגיל 16 ורק על שבילי אופניים מוסדרים ועל הכביש. כמו כן, מהירות הנסיעה של האופניים לא תגבור על 25 קמ"ש, והרוכב מוכרח להתקין אביזרי בטיחות הכוללים צופר או פעמון, פנס קדמי בעל תאורה לבנה, פנס אחורי בעל תאורה אדומה ומחזירי אור.

עוד כתבות בנושא:
הדור הבא של האופניים החשמליים – היברדי ונשלט על ידי אפליקציה
התקנות העירוניות לרוכבי הקורקינט הממונע

בין השנים 2013-2016 נהרגו 13 רוכבי אופניים חשמליים, כאשר 10 מתוכם נהרגו בשנת 2016 – כך על פי נתונים של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שהוצגו במהלך הישיבה. פגיעות רבות של הרוכבים הן פגיעות ראש, שנגרמות ככל הנראה כתוצאה מרכיבה ללא קסדה. מנכ"ל פורום 15 הערים הגדולות, איתן אטיה, אמר כי העלייה הגדולה ביותר בנפגעים היא בקרב בני 30 עד 44, שנפגעים ברכיבה על הכביש. "האנשים האלה מכירים את חוקי התנועה, אבל ברגע שהם עולים על אופניים חשמליים התחושה שלהם היא כאילו קיבלו אישור מהמדינה לנהוג בפראות".

חגית אוריין, פעילה חברתית ומנהלת קבוצת הפייסבוק "מחזירים את המדרכות להולכי הרגל" שנכחה בדיון, אומרת כי הדרך עוד ארוכה וכי אסור להניח לנושא: "אני חושבת שלוחית רישוי לרוכבי האופניים הינה קריטית, משום שהיא תסייע לפקחים ולשוטרים באכיפה עצמה ותאפשר לתפוס את הבורחים". בנוסף, אומרת אוריין, "חשוב להשלים את האכיפה גם בשעות הלילה".