בוקר טוב פלורנטין: המאפיה החדשה בשכונה היא התמכרות ודאית

בסוף פלורנטין יש מקום מיוחד. דוכן לחם (צילום יעקב בלומנטל)
בסוף פלורנטין יש מקום מיוחד. דוכן לחם (צילום יעקב בלומנטל)

מי שבמקרה, או שלא, הגיע עד כה ל"דוכן לחם" התאהב בעבודת ידיו של האופה יונתן (ג'וני) הלר. ומי שעדיין לא מכיר, זה בדיוק הזמן, כי הדוכן הקטן התרחב למאפיה של ממש, עם אזור נעים לשבת ועוד הרבה פחמימות יוצאות דופן

6 ביולי 2023

הביטוי "דלת נסגרת ודלת נפתחת" תופס כנראה גם במאפיות. רק היום בישרנו בעצב רב על סגירתה העתידית של מאפיית וויילד ברד הנהדרת (פתיחתה כמסעדה מחוץ לעיר, 25 דקות נסיעה, לא רציני), והנה אנו למדים שמאפיית דוכן לחם מתרחבת. אזור האפייה עבר לחצר האחורית, בחלל שהתפנה נפתח בית קפה קטן ושעות הפעילות התארכו. תושבי פלורנטין והסביבה, שוב הרווחתם.

רק לבחור ולתת ביס (צילום יעקב בלומנטל)
רק לבחור ולתת ביס (צילום יעקב בלומנטל)

"בפסח האחרון הרחבתי את העסק. לקחתי עוד 50 מ"ר, והזזתי את אזור הייצור לאחור. במקום שהתפנה אפשר עכשיו לשבת כמו בבית קפה", מספר האופה יונתן (ג'וני) הלר. בתקופת הקורונה הוא פתח את הדוכן הראשון שלו צמוד לפנדה בשוק הכרמל, ולאחר שנה התמקם בשולי פלורנטין. תושבי השכונה, ולא רק הם, התמכרו ללחמי המחמצת ולמאפים המיוחדים, מלוחים ומתוקים. אם טרם טעמתם את הקנלה והקווין אמאן הים תיכוני, זוהי עוד סיבה להגיע.

בעקבות ההתרחבות הנדל"נית התפריט התרחב ונוספו לו כריכים קלאסיים ומתוחכמים מלחמים, לחמניות ומאפים מתוצרת בית. לדוגמה: כריך ביצה קשה וטונה; כריך סלמון בכבישה עצמית עם שמנת צלפים, שמיר וארוגולה ("שילוב קלאסי והצלפים נותנים טוויסט מעניין"); כריך חציל, גבינת פטה ופסטו בעבודת יד; כריך עיג'ה מנגולד וגבינה וכריך גאודה עזים עם עגבניות שרי לחות, זיתי קלמטה ואורגנו. כריך הבורקס הוותיק והטוב עדיין כאן (ביצה קשה, טחינה, עגבניה, חמוצים), והאגף הטבעוני התחדש בסנדוויץ' ממרח קישוא וקשיו עם שומר כבוש (19-30 ש"ח). הגבינות והירקות מגיעים משוק הכרמל וכל השאר מיוצר במקום, למשל ממרחי פלפל שיפקה ולימון כבוש שגם נמכרים בצנצנת. עם הלחם הנכון, שגם אותו כמובן תרכשו כאן, אפשר לנסות ולשחזר בבית כריך שאהבתם.

גם קפה יש. יונתן הלר (צילום יעקב בלומנטל)
גם קפה יש. יונתן הלר (צילום יעקב בלומנטל)

לשאלה אם המקום פועל בשעות הערב, משיב הלר בשלילה, לפחות לטווח הנראה לעין. "כרגע אני מתרכז בסדנאות שמתקיימות בראשון בערב, ובהגדלת מגוון המאפים בהתאם לכושר הייצור שלנו. הוספתי בורקיטס מטורף, בורקס טבעוני ובראוניז". אבל יש תקווה: אחת לשבועיים-חודש יתקיימו במאפייה ערבי פיצות מיוחדות בטאבון – למשל פיצה לאבנה זעתר, פיצה אנשובי, פיצה חציל ועוד. הערב הקרוב יתקיים בתחילת אוגוסט, והתאריך המדויק יתפרסם באינסטגרם. סטיי טיונד.
אבולעפיה 5, שני-שישי 08:00-15:00, שבת וראשון סגור