הסנדוויץ' המפלצתי הזה מגיע אלינו מירושלים. אתם תרצו לנסות אותו

חשבתם שקשה להפתיע עם סנדוויצ'ים? אז חשבתם: בוגרת מאסטר-שף רחל בן אלול נוחתת מהבירה עם דוכן חדש בשרונה מרקט המציע כריכים ענקיים עם עשרות רכיבים

איך מכניסים 30 מרכיבים לסנדוויץ' אחד. רחל בשדרה (צילום: אסף קרלה)
איך מכניסים 30 מרכיבים לסנדוויץ' אחד. רחל בשדרה (צילום: אסף קרלה)
11 בנובמבר 2020

אותנו התל אביבים קשה להפתיע בסנדוויצ'ים. מי שנעץ שיניים בבאגט של שרי הרינג ולה מולאן והשכים ללחמנייה עמוסת שקשוקה חמה באיציק ורותי זצ"ל, כבר לא מתרגש מעוד כריך. אבל גבירותי ורבותי, יש לאן לשאוף. ממש היום (שלישי) נפתח בשרונה מרקט סניף של רחל בשדרה, מוסד סנדוויצ'ים ירושלמי אהוב. בתוך באגט דגנים ענק נערמים זה על גבי זה כמעט 20 רכיבים – דגים, גבינות, ירקות, ממרחים, כבושים ואפילו רחת לוקום, והכל כדי לייצר את הביס המושלם.

מאיפה מתחילים? קובנה דג בחימר (צילום: אסף קרלה)
מאיפה מתחילים? קובנה דג בחימר (צילום: אסף קרלה)

"כשמחברת ביג (בעלת מרכזי קניות שרכשה את שרונה מרקט – ש.ב.ד.) פנו אלי, לא הבנתי למה אני צריכה את כאב הראש הזה. יש לי את המקום שלי ואף פעם לא חשבתי לפתוח מקום נוסף, על אחת כמה וכמה בתל אביב. אבל אני שחקנית נשמה והרגשתי שבהצעה יש נשמה, אחרת לא הייתי באה", אומרת השפית רחל בן אלול ומוסיפה בחיוך ש"חוץ מזה ממילא רוב הקהל שלי מגיע מאזור המרכז אז החלטתי להקל עליכם". פיינליסטית עונה 5 במאסטר שף פתחה את העסק הראשון שלה בירושלים לפני כשלוש שנים. הבחירה להתמקד דווקא בסנדוויצ'ים התבררה כנכונה, והשמועה על המנות המושקעות התפשטה בקהילות הפודי'ז.

שידוך מושלם: הכריכים הכי טובים בתל אביב

לדוכן בשרונה מרקט, שקל לזהות בזכות הר חמאת כמהין המונח על הדלפק ("כולם בטוחים שפתחתי גלידריה"), מביאה בן אלול כסיפתח עשרה כריכים, כל אחד יותר דמיוני מחברו. להלן דוגמה חלקית: שניצל קשקבל – גבינת קשקבל בציפוי פירורי לחם, חציל במרווה, טבעות בצל, ביצה רכה, רוטב חריף ופרמז'ן; סביח בורלה (כך במקור) עם חצילים מקורמלים בסוכר חום, ביצת עין הפוכה, צנון שחור וקרפצ'ו תפוחי אדמה אפוי בתימין ושום; בוקאדו – קרפצ'ו סלק בגרידת לימון, גבינה כחולה, צימוקי עגבניות שרי, אשכולית אדומה, תפוז במלח ים ודבש, גבינת מנצ'גו, איולי לימון, שקדים מטוגנים ומרמלדת חבושים ועוד ועוד (ירקות וירוקים סטנדרטיים תשלימו לבד).

למפחיתי פחמימות מיועדת קטגוריית סלטים מושקעים לא פחות. למשל – וקחו נשימה עמוקה – מסבחה עדשים שחורות עם טחינת הר ברכה וביצה רכה, סלט רוקפור ופירות עם מנגו מסוכר ורחת לוקום; גרסה פריסטייל לסלט קיסר עם אצבעות קשקבל מטוגנות בציפוי פירורי לחם; וסלט מסעוד מתערובת חסות ועשבי תיבול, ביצה, גבינת פטה ועוגיות עבאדי ברוטב שמנת פועלים. המחיר: כ־50 ש"ח לכריך או סלט, ברף העליון מבחינת אוכל רחוב אך קחו בחשבון שמדובר במנות ענקיות המספיקות בקלות לזוג. בן אלול מבטיחה להוסיף ספיישלים כיד הדמיון. "בזכות התנאים אני יכולה לשחק עם התפריט ולהכין קובנה דג בחימר ודגים מיוחדים, לאו דווקא בסנדוויצ'ים. בחורף יהיו מרקים משוגעים ואולי שבקייה. בירושלים הבוטקה קטן ואפילו חביתה אסור לי לטגן. פה יש לי יד חופשית ובשרונה מרקט יצטרכו לשאת בתוצאות", היא צוחקת.

ממאסטר שף לסנדוויץ' שף, רחל בן אלול (צילום: אסף קרלה)
ממאסטר שף לסנדוויץ' שף, רחל בן אלול (צילום: אסף קרלה)

הדוכן החדש הוא חלק ממהלך אסטרטגי, שלא לומר מהפך, ששרונה מרקט עובר בחודשים האחרונים. דוכנים שתפסו את מרכז השדרה הוזזו ובמקומם הוצבו פינות ישיבה (שכרגע אסורות לשימוש) ושמיכות פיקניק שניתן לשאול בהפקדת תעודה אצל השומר בכניסה. מערכת הסאונד עברה גם כן שיפוץ מקיף ונוספה צמחייה שמוסיפה חמימות למבנה התעשייתי. רשימת השפים שפועלים בשוק עוברת אף היא שיפצור: הבא בתור אחרי בן אלול הוא השף יובל בן נריה שיפתח בקרוב את דוכן הראמן מיאזאקי (לשעבר בשוק הצפון).

רחל בשדרה, קלמן מגן 3 (שרונה מרקט) תל אביב, ראשון־חמישי 10:00-22:00, שישי 9:00-15:00, שבת סגור