הזוכה הגדול בדוקאביב: "לילות קיץ" של אוהד מילשטיין

מתוך הסרט "לילות קיץ" של אוהד מילשטיין
מתוך הסרט "לילות קיץ" של אוהד מילשטיין

הסרט, שזוכה גם במענק שיווק לאוסקר, עוקב אחר ילד בן 6 והאופן שבו הוא רואה את העולם. עוד בזוכים בתחרות הישראלית: פרס לבימוי לתומר היימן על "כל העצים נושבים ברוח" וכן פרס חבר השופטים לסרט "הטיפול" של צבי לנזמן

"לילות קיץ", סרטו של אוהד מילשטיין, הוא הזוכה בפרס הגדול בפסטיבל דוקאביב לסרט הישראלי הטוב ביותר על שם פרנק לאוי, כך הוכרז הערב (ד'). הסרט יקבל מענק שיווק לאוסקר בסך 100 אלף שקל וכן מענק בסיסי בסך 70 אלף שקל. הסרט עוקב אחר מסעו הפנימי של ילד בן 6 והאופן שהוא רואה את העולם.

פרס יוסי קאופמן לבימוי (על סך 25 אלף שקל) הוענק לתומר הימן על סרטו "כל העצים נושבים ברוח", והסרט "הטיפול" של צבי לנזמן בהפקת אורי שטרנפלד וצבי לנזמן זכה בפרס חבר השופטים בתחרות הישראלית. כמו כן, הסרט "איך אומרות שתיקה" של שיר ניומן ובהפקת דנה שלו ועוזי קרין זכה בפרס ראש העיר תל אביב-יפו לסרט הביכורים בתחרות הישראלית.

עוד בין הזוכים: אורן לוי ואיתי רזיאל קיבלו פרס על צילום עבור הסרט "כל העצים נושבים ברוח", פרס העריכה הוענק לשגיא בורנשטיין ואודי ניר על הסרט "ויראלי" ופרס התחקיר בתחרות הישראלית הוענק ללילי יודינסקי ומיכל ויץ על "קופסה כחולה".

מתוך הסרט "כל העצים נושבים ברוח". צילום: איתי רזיאל
מתוך הסרט "כל העצים נושבים ברוח". צילום: איתי רזיאל

חבר השופטים נימק את זכיית הסרט "לילות קיץ" בכך שמדובר ב"יצירת קולנוע נוגעת, מעוררת מחשבה ומרגשת המייצרת קפסולת מרחב וזמן אינטימית ומפגש בין אב לבנו אל מול הכאב והעונג בחיים ובפרט בילדות. בעזרת שפה קולנועית ואסתטיקה אומנותית ייחודית, חושף בפנינו היוצר אוהד מילשטיין את עולמו המופלא של בנו הקטן עלוה, השואל שאלות כנות שתמיד ולעד נשאלות. 'לילות קיץ' היא יצירת אומנות המציבה רף חדש ומאתגר כיצד ליצור ולספר סיפור דוקומנטרי".

השנה פעל פסטיבל הסרטים התיעודיים במתכונת משולבת – בסינמטק ובעוד הקרנות קבועות ברחבי העיר, וגם בדומה לשנה שעברה בפורמט מקוון. בשל הביקוש הרב, אומרים המארגנים, הוחלט להאריך את הפעילות המקוונת עד ל-31.7.

מתוך הסרט סבאייה. צילום: Lolav Media – Ginestra Film
מתוך הסרט סבאייה. צילום: Lolav Media – Ginestra Film

עוד בזוכים: בפרס הסרט הבינלאומי זכה "סבאייה" של הוגיר הירורי, בפרס 'מעבר למסך' על שם אילנה צור זכה "לרחובות" של נלסון נוורטה ומקס קאייסדו, בפרס החזון האמנותי זכה "בגרון" של אפי ואמיר, בפרס הסרט הקצר זכה "הקשיבו לפעימת הדימויים שלנו" של מקסים ז'אן-בפטיסט ואודרי ז'אן בפטיסט ובתחרות הסטודנטים זכה "עדר" של עומר דאידה.
לאתר הפסטיבל