דוקורונה: 50 ממיטב סרטי הדוקו הישראליים מחכים לכם

דודו טסה, יונה וולך, הג'ירפות, אריק שרון, משפחת אלייב, יהוא ירון וזהר וגנר: כולם ביחד בערוץ הבידוד החדש והמעולה של הפורום הדוקומנטרי הישראלי

דודו טסה והכוויתים מחממים את רדיוהד בארה"ב, 2017 (צילום: ניקול ווייט)
דודו טסה והכוויתים מחממים את רדיוהד בארה"ב, 2017 (צילום: ניקול ווייט)

הטרנד התרבותי ממשיך: עוד ועוד יצירות זורמות חינם אונליין ונפתחות אל הציבור המסוגר בבתים. המצטרף החדש אל המגמה המשמחת הוא הפורום הדוקומנטרי בישראל, שהקים ערוץ בידוד ייעודי המכיל כ-50 סרטי דוקו ממיטב התוצרת של יוצרי סרטי התעודה הישראליים בשני העשורים האחרונים.

בין שלל היצירות המרתקות שמופיעות כרגע באתר – רובן חינם וחלקן בתשלום סמלי – אפשר למצוא קלאסיקות ישראליות כמו "איך הפסקתי לפחד והתחלתי לאהוב את אריק שרון" המופתי של אבי מוגרבי ו"רוח דרומית בחוף הילטון" הנהדר של קרין קיינר, לצד סרטים טריים כמו "מעשה בשני בלונים" הנועז של זהר וגנר ו"אסתיר פניי" המהפנט של אייל דץ.

 

מי שמתגעגע לתל אביב שהייתה כאן עד לפני כמה ימים, ישמח בוודאי לפגוש את ננה שרייר ב"איכן שפועם ליבך", את גלעד כהנא ב"ראיתי ג'ירפות בהודו", את "יהוא ירון – אמן השכנוע העצמי" או את "אל תהיה כל כך צנוע, אתה לא כזה גדול" עם דודו טסה והכוויתים במסעם כלהקת החימום של רדיוהד (הופעות! אנחנו כבר מתגעגעים!).

גם התרבות הישראלית הקאנונית מיוצגת כאן עם "שבעת הסלילים של יונה וולך" הנפלא של יאיר קדר, "ישורון: שישה פרקי אבות", "היה היה מלך" על ניסים אלוני (בבימויו של דורון ג'רסי) ו"זלדה. אישה פשוטה", גם הוא של קדר. אם תמיד תכננתם להשלים צפייה במיטב התוצרת של הדוקו הישראלי – הנה ההזדמנות שלכם.