בעט בדלת: המפיק האגדי די.ג'יי פרמייר מגיע להופעה בישראל

די.ג'יי פריימיר. צילום: Roberto Ricciuti/Redferns via Getty
די.ג'יי פריימיר. צילום: Roberto Ricciuti/Redferns via Getty

כריס מרטין מגיע לישראל. לא, לא ההוא הבלתי נסבל מקולדפליי, אלא זה שמכונה גם DJ Premier, זה שהפיק פחות או יותר לכל ראפר שאתם מכירים (מביגי ועד מאק מילר, מג'יי זי ועד נאס), זה שהפך את ההיפ הופ בניינטיז לכל כך מושלם. בקיצור, הוא בא להופעה אחת ב-13 בדצמבר, ואנחנו כבר מכינים את הצוואר

3 בנובמבר 2022

רגע האמת לחובבי ההיפ הופ בישראל: די.ג'יי פריימיר, אגדת היפ הופ עוד בחייו, מגיע בחודש הבא (13.12) להופעה יחידה במועדון הבארבי במה שצפוי להיות סט היסטרי, ואחת המסיבות הכי טובות של השנה. פרימו בן ה-56 מגיע עם מעמד של טייקון היפ הופ, בתור מי שפחות או יותר הגדיר את הסאונד של ניו יורק לאורך הניינטיז, השפיע על דורות של מפיקים וראפרים, השאיר את חותמו העצום בספר ההיסטוריה של התרבות ועדיין בועט גם אחרי 33 שנים מאחורי פטיפונים. כרטיסים למופע יעלו בין 200 ל-230 ש"ח.

פריימיר אמנם נולד בטקסס, אבל אין יותר ניו יורק ממנו. בשנת 1989 הצטרף להרכב "גאנג סטאר" – שבאותו שלב כלל רק את הראפר גורו – והשניים הפכו לאחד מהצמדים המצליחים בתולדות ההיפ הופ, ולא פחות חשוב מזה, נתנו במה לפרימו לעצב ולגבש את הסאונד הייחודי שלו, שהפך במהרה לסאונד של עידן. סימפולי ג'אז, סול ופ'אנק קצוצים, סקראצ'ים מורכבים שבונים משפטים חדשים, תופים עוצמתיים ונקיים ובעיקר גרוב פנימי שלא מאפשר להפסיק לנענע את הראש – כך פרימר הפיק כמה מהקלאסיקות הגדולות בתולדות הז'אנר.

סתם ככה, לסבר את האוזן, פרימו אחראי על השירים "Ten Crack Commandments" של ביגי, "N.Y. State of Mind" של נאס, "D'Evils" של ג'יי זי, "Devil’s Pie" של דיאנג'לו – קלאסיקות אחת אחת – אך גם הפיק שירים לכריסטינה אגילריה, לימפ ביזקיט ומיילי סיירוס. בשנים האחרונות הוא חבר לשיתוף הפעולה המצליח PRhyme, יחד עם הראפר רויס דה 5'9. עם כל מעמדו המיתולוגי כמפיק, אל תשכחו שהוא התחיל ומעולם לא הפסיק להיות קודם כל די.ג'יי (זה בשם שלו!), שיודע להזיז מסיבות אגדיות בניו יורק עד היום, כך שגם בבארבי אתם לא הולכים להפסיק לרקוד. על הבאתו של פריימיר אחראית חברת Yellow Brick, שהביאה בעבר לארץ את קורי הנרי, טיגראן חמאסיאן, מונצ'יילד טאקויה קורודה ועוד.

לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים באתר הבארבי או בעמוד האיוונט